Beauty diversity: Το νέο ιδεώδες της ομορφιάς

Τι σημαίνει ομορφιά στην εποχή της παγκοσμιοποιήσης;

Ζωή Γκόρου

Θεωρείται σήμερα μια από τις πιο όμορφες μελαχρινές γυναίκες του σινεμά. Κι όμως κάποτε η Winona Ryder είχε δεχτεί απόρριψη. "Ημουν στη μέση μιας οντισιόν όταν ο casting director με σταμάτησε και μου είπε "'Ακουσε μικρή. Δεν είσαι αρκετά όμορφη. Κάνε ό,τι άλλο θέλεις με τη ζωή σου. Απλά δεν το έχεις", είχε δηλώσει στο περιοδικό Interview μιλώντας για τα πρώτα βήματα της καριέρας της.

 

Η πραγματικότητα είναι ότι το Χόλυγουντ και η show biz υπήρξε για πολλές δεκαετίες άκαμπτη σχετικά με το τι θεωρούσε όμορφο. Για να είμαστε και πιο συγκεριμένοι όμορφο θεωρούσε μόνο ένα πράγμα: την Καυκάσια λευκή επιδερμίδα της Grace Kelly, τα ξανθά μαλλιά και τα μπλε μάτια. 'Ενα πρότυπο που δεν άντεξε και πολύ όταν στα 90's ο κόσμος αρχίζει να αλλάζει και τα τοπ μόντελς να έρχονται στην πρώτη γραμμή καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της δημοσιότητας. Η Naomi Cambel γίνεται η πρώτη έγχρωμη καλλονή που κερδίζει τον τίτλο Γαζέλα της Μόδας, η Kate Moss με την skinny εφηβική φιγούρα της προκαλεί αντιδράσεις, η Cindy Crawford κάνει καριέρα χωρίς να αφαιρέσει τη ελιά που την έκανε διάσημη και η ανδρόγυνη Stella Tennant μπαίνει στο πάνθεον με τις όμορφες.

 

 

Σήμερα το τοπίο της ομορφιάς είναι αναποδογυρισμένο: Πλέον, στην ερώτηση "Τι θεωρείς όμορφο;" θα λάβεις μεγάλη ποικιλία απαντήσεων και θα συγκεντρώσεις μεγάλη γκάμα επιδραστικών προσώπων στο τομέα αυτό. Υπάρχει σίγουρα η Bella Hadid και η Kaia Geber αλλά πια υπάρχει το μοντέλο και ακτιβίστρια Adwoa Aboah, η Κινέζα Fei Fei Sun, το plus size μοντέλο Ashley Graham και η 72 χρονη ηθοποίος Helen Mirren ως face model της L' Oreal Paris. Η φυλετικές διακρίσεις, το body shaming και το age-shaming δεν χωρούν πια σε ένα κόσμο που η ομορφιά είναι δικαίωμα και όλοι αναζητούν την no filter ομορφιά σε ένα κόσμο γεμάτo application που σε αδυνατίζουν, σε αλλάζουν, σε μεταμορφώνουν σε κάτι που δεν είσαι εσύ. Τι παράδοξο.

To trend του beauty diversity είναι ένα από τα πιο δημοκρατικά trends που έγιναν πραγματικότητα σε ένα κόσμο που όλοι έχουν το δικαίωμα να νιώσουν όμορφα ακόμα και εάν δεν πληρούν τις προυποθέσεις Grace Kelly. Μιλάμε πια για ξεπερασμένα στερεότυπα, αναγνωρίζουμε βέβαια ότι το marketing χρησιμοποιεί το diversity για να προωθήσει προϊόντα πιο εύκολα και ελπίζουμε να είναι ένα κίνημα που πραγματικά αγκαλιάζει περισσότερους ανθρώπους. 

 

 

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!