Skip to main content

BLOGS

"You've got ...MALE"

Ο Θεοδόσης Κώνστας γράφει εντυπώσεις από τις σειρές, τις ταινίες, τη μουσική, τα πρόσωπα που συναντάει (στον δρόμο του) και αναρωτιέται: Η ζώη έκανε την ποπ κουλτούρα ή η ποπ κουλτούρα τη ζωή;


Θεοδόσης Κώνστας

Αγαπάμε να φοβόμαστε

Το πετυχημένο σερί χολυγουντιανών ταινιών τρόμου συνεχίστηκε και φέτος δίνοντάς μας σοβαρές ανατριχίλες!

theo.jpg

Με πρωτότυπες ιδέες αλλά και με ανακατασκευές κλασικών κι αγαπημένων συνταγών, οι ταινίες τρόμου είχαν και φέτος την τιμητική τους.
Στις 23 Νοεμβρίου έφυγε από την ζωή ο  σκηνοθέτης Nicolas Roeg. Ήταν γνωστός για τις ταινίες του «Performance» με τον Mick Jagger, «The Man Who Fell To Earth» με πρωταγωνιστή τον David Bowie σε ρόλο εξωγήινου και κυρίως για το «Don’t Look Now» ένα ψυχολογικό θρίλερ, όπου ο Donald Sutherland και  η Julie Christie υποδύονται ένα ανδρόγυνο αντιμέτωπο με την φρίκη που προκάλεσε ο θάνατος της τετράχρονης κόρης τους.
 Η ταινία κυκλοφόρησε το 1973 και είναι  από τα πρώτα δείγματα ταινίας τρόμου ή θρίλερ, όπου το κακό δεν είναι εξωπραγματικό τέρας, διψασμένοι για ανθρώπινη σάρκα απέθαντοι , βρυκόλακας ή ο Σατανάς αλλά η ανθρώπινη ψυχική κατάσταση.

Παρόλο που δίχασε το κοινό όταν βγήκε στις αίθουσες, ωρίμασε καλά και θεωρείται πλέον κλασσική κυρίως για το αυθάδικο μοντάζ της, την υποβλητική ατμόσφαιρα και την εντυπωσιακή τελική σεκάνς που οδηγεί σε ένα ανατρεπτικό φινάλε.
Πολλοί μεταγενέστεροι σκηνοθέτες την ονομάζουν ως επιρροή τους ,αναμεσά τους κι ο Αri Aster o δημιουργός του φετινού «Hereditary».

Η «Διαδοχή» -ο ελληνικός τίτλος της ταινίας- είναι μια πρόφαση ταινίας φρίκης , ένα έργο που φτιάχτηκε σύμφωνα με τους κανόνες των ταινιών τρόμου , όντας  στον πυρήνα του ένα οικογενειακό δράμα.
Η Άννι , ενσαρκωμένη στην τελειότητα από την Toni Collette, είναι μια γυναίκα  που στον απόηχο του θανάτου της μητέρας της, παλεύει να ορίσει την θέση της μέσα στην οικογένειά της, αμφιβάλλοντας στην πορεία τόσο για την ίδια της την ουσία όσο και για τα μητρικά της ένστικτα.

Ο έφηβος γιός της βρίσκεται σε μόνιμη επανάσταση απέναντί της , η μικρή κόρη της ζει στο δικό της κόσμο της ζωγραφικής και των περίεργων ήχων, ο σύζυγός της ημιαπόμακρος προσπαθεί να διατηρήσει της ισορροπίες κι ο θάνατος την περιμένει σε κάθε της βήμα..
Η ταινία ξεκινά ως ψυχόδραμα κι όταν οι θεατές έχουμε δεσμευτεί με συμπόνια για την εικονιζόμενη τραγωδία μία αλλαγή σεναριακής πλεύσης, βγαλμένη από τα ψιλά γράμματα των horror ανατροπών μας στέλνει στο ντελιριακό δαιμονικό φινάλε.

theo1.jpgtheo3.jpg
  
Η «Διαδοχή» αποφεύγοντας με απαράμιλλο στύλ τα κλισέ των περισσότερων πρόσφατων ταινιών τρόμου που βασίζονται σε εύκολα τρομοπετάγματα και αιμοδιαρροές κατατάσσεται στην ίδια κατηγορία με  τις  παλιότερες ταινίες από τις οποίες εμπνέεται όπως «Το Μωρό Της Ρόζμαρι» του Πολάνσκι και το προαναφερθέν «Don’t Look Now».

Στα τέλη των 60’ς και κατόπιν στα 70’ς ο τρόμος στον κινηματογράφο ήρθε πιο κοντά στον άνθρωπο. Το κακό δεν βρισκόταν πια σε μακρινά νησιά, απομονωμένες επαύλεις ή το διάστημα. Οι δημιουργοί του ’60 , με την μιζέρια του οικονομικού κραχ , την απελπισία του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου και την ψυχροπολεμική πυρηνική αγωνία  να ξεθωριάζουν,  παρασυρόμενοι κι από το γενικότερο κύμα της αλλαγής και αμφισβήτησης των παλαιωμένων αρχών , βλέπουν «τέρατα» στην καθημερινότητα των ανθρώπων:

Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ –πάντα πρωτοπόρος- αναστάτωσε τις αίθουσες με το Ψυχώ, χώνοντας μαχαιριά στην σχέση μητέρας-γιου, καθιστώντας τον Norman Bates τον πιο διαστροφικό μαμάκια στην ιστορία των θρίλερ , και τον  πρώτο slasher κακό του κινηματογράφου.
Λίγο αργότερα ο George Romero στο «Night Of The Living Dead» εξαπολύει αιμοδιψή ζόμπι στο κατόπι ανυποψίαστων επαρχιωτών και κάνει πολιτικό σχόλιο τόσο για τις φθαρμένες οικογενειακές αρχές , όταν παιδί-ζόμπι κατασπαράζει τους γονείς του, αλλά και με το τέλος του αφροαμερικανού πρωταγωνιστή του.

Στο «Μωρό Της Ρόζμαρι» ο Ρόμαν Πολάνσκι φέρνει τον δαίμονα στο κέντρο της Νέας Υόρκης και η Μία Φάροου υποδύεται μία γυναίκα αιχμάλωτη της απειλής που πηγάζει από κάθε πλευρά της αστικής της καθημερινότητας: το πανάκριβο σπίτι της έχει τρομακτικό παρελθόν , ο σύζυγός της την παραμελεί απορροφημένος από την καριέρα του, οι ηλικιωμένοι γείτονές της είναι ανησυχητικά διαθέσιμοι, η εγκυμοσύνη της έχει επιπλοκές.. καταστάσεις γνώριμες σε πολλές γυναίκες, με την εξαίρεση ότι το μωρό της Ρόζμαρι ήταν παιδί του Εωσφόρου..

theo3.jpgtheo4.jpg

……… συνεχίζεται Ho Ho Hooooo!!!!!

Διαβάστε επίσης

BLOGS

Η Beyoncé αποκαλύπτει την tracklist του νέου της δίσκου, Cowboy Carter

Ο οποίος θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα cover του “Jolene” της Dolly Parton, αλλά και συμμετοχή του θρύλου της country, Willie Nelson

BLOGS

Το Rebel Moon ήρθε στο Netflix

Ο Ζακ Σνάιντερ ετοιμάζει αυτό το sci-fi event φαντασίας εδώ και μια δεκαετία.

BLOGS

«Με ενδιέφερε μόνο η καλλιτεχνική πλευρά της ζωής» Elton John

Ο Elton John γιορτάζει τα 77α γενέθλιά του

Προτεινόμενα

CELEBS

Δημήτρης Σέρφας: Η ηλικία, η καταγωγή και η αδυναμία στη μητέρα του

Όσα δεν ξέρουμε για τον «Γρηγόρη» από το «Προξενιό της Ιουλίας»

PETS

Πώς να κάνετε τον σκύλο σας να μυρίζει όμορφα χωρίς μπάνιο

8 απλές συμβουλές για καθαρό και μοσχομυριστό σκύλο χωρίς να προϋπθέτει μπανιέρα ή λάστιχο...

CELEBS

Βασίλης Καρράς: Την Κυριακή θα γίνει το τρίμηνο μνημόσυνό του

Πέρασαν τρεις μήνες από τον θάνατό του σπουδαίου τραγουδιστή