Skip to main content

BLOGS

Η Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων σφάζει κυριολεκτικά ΕΛ.ΑΣ. και κυβέρνηση για το χειρισμό των Πικάσο και Μοντριάν

«Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας»



 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΣΑ σχετικά με τον χειρισμό των έργων ζωγραφικής των Πικάσο και Μοντριάν:

Την δεκαετία του ‘80 η Μελίνα Μερκούρη από την θέση της Υπουργού Πολιτισμού έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα και διεθνοποίησε το ζήτημα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα. Ένα από τα πρώτα αντεπιχειρήματα των άγγλων αρνητών ήταν πως η χώρα μας δεν διέθετε το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό για την Προστασία και τη Συντήρησή τους. Το 1985 η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στην χώρα μας βρίσκει τη θέση της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, μετά από 36 χρόνια, η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και η τεχνογνωσία που έχει κτιστεί και διαρκώς εμπλουτίζεται, αποτελεί για την χώρα μας εξαγώγιμο προϊόν. Ο χειρισμός, στην ολότητά του πλέον, των αρχαιοτήτων και των έργων τέχνης γίνεται από επαγγελματίες οι
οποίοι πέρα και πάνω από όλα κατανοούν τις ιδιαιτερότητες, την ευαισθησία της ύλης τους και τη μοναδικότητά τους, ενώ γνωρίζουν να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή και τον ανάλογο σεβασμό.

Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.

Τα συγκεκριμένα έργα τέχνης από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους. Το μόνο που δεν χρειαζόταν ήταν η δημόσια παρουσίασή τους, μόλις βρέθηκαν, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους και φωτογραφικά φλας και μάλιστα με την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία. Ας μην αναφερθούμε στο τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο... ράφι του έργου «Γυναικείο Κεφάλι»!

Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας. Προκαλούν δε την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα.

 

 

Διαβάστε επίσης

BLOGS

Philip Seymour Hoffman «Αυτή είναι η μόνη ζωή που έχετε»

Γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου 1967 αλλά βιάστηκε να φύγει παρά την επιτυχημένη του πορεία

BLOGS

Το The Bear δεν είναι η καλύτερη σειρά στην τηλεόραση

Ο τρίτος κύκλος της πολυβραβευμένης δραματικής σειράς που βλέπουμε στο Disney+, αφήνει γλυκόπικρη γεύση. Γράφει ο Μάνος Νομικός

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σαββάτου 27 Ιουλίου

Κρατήστε την ψυχραιμία σας και μην αποσυντονιστείτε

ΣΙΝΕΜΑ

Δείτε τη Lady Gaga στο νέο trailer του Joker: Folie à Deux

Η Harley Quinn της Gaga φέρνει τα πάνω κάτω στο νέο trailer της sequel ταινίας δια χειρός Todd Phillips, με τον Joaquin Phoenix στο πλευρό της

FASHION NEWS

Ο Elon Musk παρουσιάζει ένα AI-generated fashion show με τα διασημότερα πολιτικά πρόσωπα και γίνεται talk of the Internet

Ο ιδρυτής της Space X και κύριος μέτοχος του X βάζει τις διασημότερες πολιτικές προσωπικότητες του κόσμου σε ένα φανταστικό fashion show, που είναι ήδη viral