Skip to main content

BLOGS

Η Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων σφάζει κυριολεκτικά ΕΛ.ΑΣ. και κυβέρνηση για το χειρισμό των Πικάσο και Μοντριάν

«Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας»



 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΣΑ σχετικά με τον χειρισμό των έργων ζωγραφικής των Πικάσο και Μοντριάν:

Pixel

Την δεκαετία του ‘80 η Μελίνα Μερκούρη από την θέση της Υπουργού Πολιτισμού έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα και διεθνοποίησε το ζήτημα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα. Ένα από τα πρώτα αντεπιχειρήματα των άγγλων αρνητών ήταν πως η χώρα μας δεν διέθετε το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό για την Προστασία και τη Συντήρησή τους. Το 1985 η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στην χώρα μας βρίσκει τη θέση της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, μετά από 36 χρόνια, η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και η τεχνογνωσία που έχει κτιστεί και διαρκώς εμπλουτίζεται, αποτελεί για την χώρα μας εξαγώγιμο προϊόν. Ο χειρισμός, στην ολότητά του πλέον, των αρχαιοτήτων και των έργων τέχνης γίνεται από επαγγελματίες οι
οποίοι πέρα και πάνω από όλα κατανοούν τις ιδιαιτερότητες, την ευαισθησία της ύλης τους και τη μοναδικότητά τους, ενώ γνωρίζουν να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή και τον ανάλογο σεβασμό.

Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.

Τα συγκεκριμένα έργα τέχνης από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους. Το μόνο που δεν χρειαζόταν ήταν η δημόσια παρουσίασή τους, μόλις βρέθηκαν, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους και φωτογραφικά φλας και μάλιστα με την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία. Ας μην αναφερθούμε στο τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο... ράφι του έργου «Γυναικείο Κεφάλι»!

Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας. Προκαλούν δε την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα.

 

 

Διαβάστε επίσης

BLOGS

«Αντιμετωπίστε τη ζωή με πράξεις, όχι με τις λέξεις» Meryl Streep

Στα 75 της συνεχίζει να μας προσφέρει μαθήματα της τέχνης της ζωής  

BLOGS

«Δεν χρειάζεται να είσαι γυμνή για να είσαι σέξι» Nicole Kidman

Στα 57 της συνεχίζουμε να την παρακολουθούμε με μάτια… ορθάνοιχτα

BLOGS

O Simon Le Bon των Duran Duran τιμάται ως Μέλος του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας

Για τη συμβολή του στον μουσικό κόσμο και για τις φιλανθρωπίες του

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 23 έως 30/6

Περάστε όμορφες ώρες με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Παγωμένο Μοχίτο καρπούζι – το απόλυτο καλοκαιρινό ποτό

Ξέχνα το καρπούζι με φέτα… το Καρπούζι Μοχίτο ήρθε να μεθύσει το καλοκαίρι σου

CELEBS

Σήλια Κριθαριώτη: Στην έκθεση της Ναόμι Κάμπελ με τον σύζυγό της

Ο χορός της σχεδιάστριας με το top model στο after party