

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ
Η νέα τάση; Οργανωμένα ταξίδια μόνο για γυναίκες
Ανήκει στο κίνημα #MeToo, σύμφωνα με ένα πρόσφατο αφιέρωμα των New York Times.
Όταν ήμουν παιδί, όποτε έβλεπα γυναίκες να ταξιδεύουν μόνες τους ένιωθα κάπως αμήχανα. Υπό την επήρεια των κοινωνικών στερεοτύπων, θεωρούσα μελαγχολικό, αξιολύπητο ή ακόμα και επικίνδυνο το μοναχικό ταξίδι μιας γυναίκας, χωρίς να καταλήγω ποτέ σε αντίστοιχα συμπεράσματα για τους μοναχικούς άντρες ταξιδιώτες, τους οποίους συνέδεα αυτομάτως στο μυαλό μου με επίθετα όπως «τολμηρός», «περιπετειώδης», «τυχοδιώκτης».
Μεγαλώνοντας άλλαξαν πολλά, μεταξύ άλλων γιατί έτυχε (ή πέτυχε) να ταξιδέψω κι εγώ μόνη και, κυρίως, να ταξιδέψω ξανά και ξανά με μια παρέα από φίλες. Τότε, ανακάλυψα ότι αν το μοναχικό ταξίδι μιας γυναίκας δεν είναι απαραίτητα μελαγχολικό, αξιολύπητο ή επικίνδυνο, το ταξίδι μιας κοριτσοπαρέας μπορεί να αναδειχθεί σε εμπειρία ζωής.
Ανακάλυψα ότι, τελικά, ένα ταξίδι μπορεί να βοηθήσει μια γυναίκα να χτίσει την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία της. Και να ανατρέψει, για την ίδια και για τους γύρω της, φυλετικά στερεότυπα όπως «τα extreme sports είναι αντρική υπόθεση».
Φωτογραφία από το ταξιδιωτικό γραφείο Exodus Travel.
Ίσως γι’ αυτό η νέα ταξιδιωτική τάση, τα οργανωμένα ταξίδια για γυναίκες, να συνδέεται με το κίνημα #MeToo, όπως γράφουν οι New York Times σε ένα πρόσφατο αφιέρωμά τους, με τίτλο «In an Era of Empowerment, More Trips for Women» («Σε μια εποχή ενδυνάμωσης, περισσότερα ταξίδια για τις γυναίκες»).
Τα οργανωμένα ταξίδια για γυναίκες δεν είναι καινούρια υπόθεση: ήδη από το 1982 λειτουργεί με έδρα τις ΗΠΑ το Adventure Women, ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο που προσφέρει ταξιδιωτικές εμπειρίες σε ένα αποκλειστικά γυναικείο κοινό. Η διαφορά είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί διεθνώς τόσο οι εταιρείες όπως το Adventure Women, όσο και η ζήτηση του κόσμου για ταξίδια χωρίς άντρες (η οποία έχει αυξηθεί κατά 300%, σύμφωνα με το βρετανικό γραφείο τουρισμού Exodus Travel, που πρόσφατα άρχισε να οργανώνει ταξιδιωτικές εμπειρίες για γυναίκες).
«Στις σύγχρονες εταιρείες που προσανατολίζονται σε ένα γυναικείο κοινό συναντάμε κάθε είδος ταξιδιού, από σκληροπυρηνικά ορειβατικά ταξίδια μέχρι χαλαρές αποδράσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία. Είτε θέλετε να μάθετε καινούριες τέχνες, να δοκιμαστείτε σε σωματικές προκλήσεις ή απλά να εξερευνήσετε ένα άγνωστο μέρος συντροφιά με άλλες γυναίκες, σίγουρα θα υπάρχει ένα ταξίδι που καλύπτει και τις δικές σας ανάγκες», γράφει το Travel + Leisure σε ένα άλλο αφιέρωμα με τίτλο «10 Female-focused Travel Companies to Know» («Γνώρισε 10 ταξιδιωτικές εταιρείες που απευθύνονται σε γυναίκες»).
Φωτογραφία από το ταξιδιωτικό γραφείο Exodus Travel.
Στο μεταξύ, ένας από τους πιο εμβληματικούς παίκτες στο χώρο του τουρισμού παγκοσμίως, το Trafalgar Tours, ξεκίνησε πρόσφατα την καμπάνια #SheGoes, εμπνευσμένο από το κίνημα #MeToo και σε συνεργασία με την Patricia Schultz, συγγραφέα του βιβλίου «1000 μέρη που πρέπει να δεις πριν πεθάνεις» (εκδ. Οξύ). Περιλαμβάνει πέντε προορισμούς που η εταιρεία πιστεύει ότι θα βοηθήσουν τις γυναίκες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και να εξερευνήσουν τα όριά τους, όπως η Ινδία, τα κάστρα του Δουβλίνου, η Ρώμη και η Τοσκάνη όπου οι συμμετέχουσες έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα από έναν Ιταλό σεφ!
Στις αποδράσεις της #SheGoes είναι ευπρόσδεκτοι και οι άντρες, αρκεί να είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν ένα ταξιδιωτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο για γυναίκες. Ας ελπίσουμε μόνο τέτοια προγράμματα να μην πέφτουν στην παγίδα των στερεοτύπων που επιχειρούν να ανατρέψουν.
SELECTIONS
-
Η influencer Julie Sergent Ferreri έκανε τον τέλειο συνδυασμό με μεταξωτή φούστα για το φθινόπωρο
-
Ο Οίκος BULGARI σας παρουσιάζει τη διαχρονική συλλογή γυναικείων αρωμάτων BVLGARI OMNIA!
-
Νέο Revitalessence Skin Glow Foundation από τη Shiseido!
-
Τα 7 θεμελιώδη στοιχεία που χρειάζονται για μια υγιή σχέση