Skip to main content

ΤΑΞΙΔΙ

Ασχολείσαι με την ορειβασία; Ακολούθησε αυτή τη διαδρομή!

Περπατώντας στη Δίρφυ.

Γεωργία Κοντού

Η Δίρφυς, το βουνό, βρίσκεται στο κέντρο της Εύβοιας, στο ανατολικό τμήμα του νησιού πάνω από το Αιγαίο. Η κωνική όμως κορυφή της, σήμα κατατεθέν της κεντρικής Εύβοιας, την κάνει να μοιάζει σαν ένα πολύ μεγαλύτερο βουνό, ειδικά τον χειμώνα που χιονισμένη ξεχωρίζει ακόμα και από την Εθνική οδό στο ύψος της Θήβας. Συχνά χαμένη μέσα στα σύννεφα, απογοητεύει πολλές φορές  τους ορειβάτες καθώς δεν μπορούν να απολαύσουν την πανοραμική θέα που προσφέρει προς το Αιγαίο.

Το χειμώνα η Δίρφυς «αγριεύει» προσφέροντας πραγματικές χειμερινές αναβάσεις καθώς ο κώνος της φτάνοντας σε κλίση 30ο, συχνά είναι παγωμένος, ενώ θυελλώδεις άνεμοι τον σαρώνουν.

Η διαδρομή που ξεκινάει από το χωριό Στενή και φθάνει στην κορφή 1413 είναι από τις ωραιότερες.

Η Στενή είναι πασίγνωστη για τις ψησταριές της και τις σούβλες της που παρατάσσονται κατά μήκος της βουερής ρεματιάς. Εσείς όμως αν έρθετε για περπάτημα θα αφήσετε τα κοψίδια της Δίρφυς για μετά.

Η διαδρομή σας αυτή ξεκινάει από το χωριό Στενή. Στη συνέχεια περπατάτε ανατολικά περνώντας ανάμεσα από πυκνά ελατοδάση που τα διασχίζουν ρέματα με τρεχούμενα νερά. Μετά από μια όμορφη πορεία φτάνετε στο διάσελο που ενώνει το Ξεροβούνι με το βουνό της Δίρφυς. Η θέα είναι εξαιρετική και προς το Ξεροβούνι, αλλά και προς τη Δίρφυ, της οποίας ο κώνος καθώς υψώνεται  περήφανα διακρίνεται από παντού. Το τμήμα μετά το διάσελο μέχρι την κορυφή 1413 είναι αρκετά απότομο και δύσκολο με μεγάλες κλίσεις και στις πολύ κρύες μέρες του χειμώνα παγώνει και χρειάζονται κραμπόν (σχάρες με καρφιά που τοποθετούνται κάτω από τα άρβυλα).

Για τη διαδρομή αυτή πρέπει να υπολογίσει κάποιος και την επιστροφή ή πάλι προς τη Στενή, ή προς το χωριό Καμπιά μια δύσκολη και απότομη κατάβαση. Η υψομετρική διαφορά των 1000μ. την κάνει αρκετά επίπονη και γι’ αυτό είναι κατάλληλη για έμπειρους πεζοπόρους. Μαζί με την επιστροφή και τις στάσεις θα πρέπει να υπολογίσετε περίπου 10 ώρες!

Περιγραφή της διαδρομής

Φεύγετε από το χώρο στάθμευσης  της Άνω Στενής πηγαίνοντας δεξιά προς την πλατεία. Μόλις περάσετε το γεφυράκι πάτε αριστερά, έχοντας το ρέμα αριστερά σας. Σε 7΄φτάνετε σε διαμορφωμένο χώρο με κρήνες, τον διασχίζετε και ακολουθείτε το δεξί μονοπάτι. Σε 9’, αφού περάσετε το ρέμα δύο φορές, το έχετε πάλι αριστερά σας. Στη συνέχεια χωρίζεται σε δύο κλάδους και εσείς συνεχίζετε ανάμεσα τους και σε 2’ φτάνετε σε διασταύρωση μονοπατιών και συνεχίζετε κατηφορίζοντας δεξιά. Σε 6’ φτάνετε σε διχάλα και ακολουθείτε το αριστερό μονοπάτι. Φτάνετε σε χωματόδρομο που τον ακολουθείτε πηγαίνοντας αριστερά. Σε 40’, ενώ ο χωματόδρομος συνεχίζεται αριστερά, εσείς βαδίζετε ευθεία  μέσα και στην όχθη ενός ρέματος.

Σε 30΄αφού περάσετε πάλι ένα χωματόδρομο αφήνετε το ρέμα και ανηφορίζετε δεξιά. Σε 30’, αφού περάσετε διάφορους μικρούς χωματόδρομους φτάνετε σε διασταύρωση μονοπατιών (αριστερά για καταφύγιο Δίρφυς) πάτε δεξιά και σε 11’ φτάνετε σε ράχη. Από εκεί συνεχίζετε σε ανατολική πορεία και σε 4΄ βγαίνετε εκτός του δάσους και περπατάτε σε γυμνή ράχη. Σε 20΄φτάνετε σε διασταύρωση μονοπατιών και συνεχίζετε αριστερά σε ΝΑ πορεία (120ο).

Σε 25΄φτάνετε σε διάσελο και αφού κατηφορίσετε λίγο, ανηφορίζετε την πολύ απότομη πλαγιά. Σε 35’ φτάνετε σε πλάτωμα πάτε αριστερά και σε 5΄ βρίσκεστε κάτω από το βράχο της κορυφής 1413 όπου υπάρχει κολονάκι. Η ανάβαση από την πίσω πλευρά είναι δύσκολη.

Και όταν με το καλό επιστρέψετε στη Στενή διαλέξετε ανάμεσα στις ταβέρνες «Κισσός» και «Καταρράκτης» και καλή σας όρεξη!

Που βρίσκομαι;

Στην κεντρική Εύβοια, στη Στερεά Ελλάδα. Ο καλύτερος δρόμος για να έρθετε ως εδώ είναι μέσω Εθνικής Οδού Αθηνών – Χαλκίδας και στη συνέχεια ακολουθώντας τους κεντρικούς ασφαλτόδρομους προς Αρτάκη – Στενή Ευβοίας απ' όπου πιάνετε το μονοπάτι για το βουνό.

Πηγή: TheGreekTraveller.com

Διαβάστε επίσης

4 ευρωπαϊκά ξενοδοχεία με ιδιαίτερο χαρακτήρα που δεν πρέπει να χάσετε

Τίποτα δεν ξεκουράζει τον νου και δεν διευρύνει το ανθρώπινο πνεύμα όσο τα ταξίδια.

Οι καλύτεροι εναλλακτικοί ευρωπαϊκοί προορισμοί για την καλοκαιρινή σας λίστα

Ενδιαφέροντες προορισμοί που συχνά παραβλέπονται υπέρ πιο δημοφιλών τοποθεσιών

10 λόγοι για να επισκεφτείτε το Άμστερνταμ την Άνοιξη

Το Άμστερνταμ είναι πανέμορφο κάθε εποχή και την Άνοιξη είναι εντελώς παραμυθένιο

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Τετάρτης 24 Απριλίου

Η υπομονή και η επιμονή θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε αρκετά εμπόδια

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ziria Festival in Athens: 15 χρόνια μετά, το Ziria Festival συναντά τους φίλους του στην πρωτεύουσα

Μια φεστιβαλική εμπειρία 6 ωρών, με ένα εκρηκτικό after party

FASHION TRENDS

7 καμπαρντίνες για να επενδύσεις στο πιο versatile πανωφόρι

Διαφορετικά πατρόν και χρώματα, για ένα από τα πλέον κλασικά items της γυναικείας γκαρνταρόμπας που δεν μας απογοητεύει ποτέ