Skip to main content

FITNESS

Μήπως έχεις εθιστεί στη γυμναστική δίχως να το έχεις καταλάβει;

Η γυμναστική είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις για το σώμα και το πνεύμα σου, αρκεί να μην καταφεύγεις σε υπερβολές!



Το να αγαπάς την άσκηση είναι υπέροχο, όμως είναι σημαντικό να γνωρίζεις πότε η στάση σου απέναντι στην προπόνηση γίνεται εμμονική. Κι αυτό καθώς η υπερβολική γυμναστική μπορεί να οδηγήσει αργά αλλά σταθερά σε εθισμό!

«Ο εθισμός στην άσκηση λαμβάνεται υπόψη ως θετικός από την κοινωνία, πράγμα εξωφρενικό», αναφέρει η personal trainer, Hannah Lewin, η οποία ειδικεύεται στην αποκατάσταση φυσικής κατάστασης και διατροφικής διαταραχής. «Αν κάποιος πει ότι ασκείται πολύ, η γενικότερη αντίδραση είναι «ουάου, αυτό είναι καταπληκτικό» και όχι «πόσο πολύ;».

Ενώ ο «εθισμός στην άσκηση δεν θεωρείται ακόμη μια επίσημη κλινική διάγνωση όπως ορίζεται από το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, αναγνωρίζεται ευρέως μεταξύ των επαγγελματιών ως συμπεριφορικός εθισμός. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που ζουν με την πάθηση μπορούν να εκδηλώσουν συμπεριφορά που γίνεται εμμονική και ψυχαναγκαστική και η εξάρτησή τους από τη άσκηση μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στη ζωή τους.

Μια επιστημονική έρευνα του 2002 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα προσπάθησε να ορίσει τα συμπτώματα του εθισμού στην άσκηση σύμφωνα με παρόμοιες κλίμακες για αναγνωρισμένες ασθένειες. Οι βασικές ενδείξεις σύμφωνα με αυτή είναι:

  • Αυξημένη ανοχή: χρειάζεται περισσότερη άσκηση για να αισθανθεί ένα άτομο την ίδια αίσθηση ολοκλήρωσης
  • Σύνδρομο στέρησης: το άτομο αντιμετωπίζει αρνητικές επιπτώσεις όπως άγχος ή προβλήματα ύπνου μπροστά στην απουσία άσκησης
  • Έλλειψη ελέγχου: αδυναμία μείωσης της άσκησης ή διακοπής της άσκησης
  • Αλλαγή προθέσεων: αδυναμία να τηρήσει κανείς τη ρουτίνα γυμναστικής του, με αποτέλεσμα να κάνει συνεχώς περισσότερα από το προγραμματισμένο
  • Αύξηση χρόνου: αφιερώνοντας πολύ χρόνο στον προγραμματισμό, την ενασχόληση και την ανάκαμψη από την άσκηση
  • Περιορισμός άλλων δραστηριοτήτων: η κοινωνική ζωή, η εργασία και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες υποφέρουν ή διακόπτονται ως αποτέλεσμα της συνεχούς άσκησης
  • Συνεχιζόμενη προπόνηση: παρόλο που το άτομο γνωρίζει ότι δημιουργεί προβλήματα στον εαυτό του, συνεχίζει να ασκείται ούτως ή άλλως στα ίδια ή σε εντονότερα επίπεδα

Εάν πιστεύεις ότι μπορεί να υποφέρεις σοβαρά από τέτοιου είδους ψυχαναγκαστικές συμπεριφορές, μίλησε με το γιατρό σου. Η αντιμετώπιση του εθισμού στην άσκηση δεν είναι εύκολη και σίγουρα δεν συμβαίνει σε μια νύχτα, είναι όμως πολύ σημαντικό να επαναξιολογήσεις τη στάση σου απέναντι στην αγαπημένη σου δραστηριότητα.

Διαβάστε επίσης

FITNESS

6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις αν γυμνάζεσαι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες

Για να προστατεύεις σωστά την υγεία σου κάτω από τον καυτό ήλιο

FITNESS

5 λόγοι για να δοκιμάσεις τα aqua aerobics αυτό το καλοκαίρι

Ένα από τα πιο διασκεδαστικά είδη γυμναστικής, που συνδυάζουν την αερόβια άσκηση και το υγρό στοιχείο

FITNESS

4 ασκήσεις για να βρεις εύκολα τη χαμένη φόρμα σου

Πώς θα μπεις ξανά στο παιχνίδι της γυμναστικής, χωρίς ιδιαίτερο κόπο

Προτεινόμενα

ASK THE EDITOR

5 προϊόντα μακιγιάζ που δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει το νεσεσέρ των διακοπών σου

Τι να αποφύγεις στα makeup looks των διακοπών για ανάλαφρο και easygoing μακιγιάζ που ταιριάζει στο νησί

FASHION NEWS

Ο οίκος Moschino παρουσιάζει τη νέα του καμπάνια με τίτλο Collezione 0 και ξεκινά μια νέα εποχή με τον Adrian Appiolaza στο τιμόνι του

Με μια σειρά φωτογραφιών και ταινιών μικρού μήκους από τον διάσημο φωτογράφο Willy Vanderperre