Skip to main content

FOOD

Βαριέσαι να μαγειρέψεις; Αυτή η έρευνα θα σου αλλάξει τη γνώμη!

Η μαγειρική... αδυνατίζει.


Μαρία Μυλωνά

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Public Health Nutrition, δείχνει πως τα άτομα που μαγειρεύουν τα γεύματά τους στο σπίτι, έχουν περισσότερο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες, συγκριτικά με όσους μαγειρεύουν λιγότερο συχνά. 

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά το διάστημα 2007-2010 από περισσότερους από 9.000 ενήλικες ηλικίας 20 ετών και άνω. Τα δεδομένα περιλάμβαναν πληροφορίες σχετικά με τα τρόφιμα που κατανάλωσαν οι συμμετέχοντες μέσα σε ένα 24ωρο, καθώς και πληροφορίες για άλλες διατροφικές συμπεριφορές, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση «πρόχειρου-γρήγορου» φαγητού σε διάστημα 30 ημερών.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι το 8% των συμμετεχόντων, μαγείρευαν δείπνο στο σπίτι μία φορά την εβδομάδα ή λιγότερο και κατανάλωναν κατά μέσο όρο 2.300 θερμίδες, 84 γραμμάρια λίπους και 135 γραμμάρια σακχάρων ανά ημέρα. Από την άλλη, το 48% των εθελοντών βρέθηκε ότι μαγείρευαν δείπνο στο σπίτι 6-7 φορές την εβδομάδα και κατανάλωναν κατά μέσο όρο 2.164 θερμίδες, 81 γραμμάρια λίπους και 119 γραμμάρια σακχάρων ανά ημέρα. Επιπλέον φάνηκε ότι τα άτομα που μαγειρεύουν συχνότερα στο σπίτι, επιλέγουν κατεψυγμένα τρόφιμα λιγότερο συχνά κι επιπλέον είναι λιγότερο πιθανό να προτιμήσουν «πρόχειρο-γρήγορο» φαγητό σε περιπτώσεις που γευματίζουν εκτός σπιτιού.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, η παχυσαρκία είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα δημόσιας υγείας, που συμβάλλει στην αύξηση του κινδύνου εμφάνισης προβλημάτων όπως ο διαβήτης, η υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η παρούσα μελέτη δείχνει πως όσοι μαγειρεύουν στο σπίτι ακολουθούν γενικά μια πιο υγιεινή διατροφή

Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr/

Διαβάστε επίσης

FOOD

Τα πιο υγιεινά σνακ για την παραλία

Γευστικές και θρεπτικές επιλογές για μια μέρα δίπλα στη θάλασσα

FOOD

Χυμός παντζάρι: μπορεί να οδηγήσει σε παράταση της νεότητας

Νέα μελέτη αναδεικνύει κι άλλα σημαντικά οφέλη για αυτό το superfood

FOOD

7 εκπληκτικές τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, σύμφωνα με τους διαιτολόγους

Σκεφτείτε αυτές τις ανυποψίαστες τροφές για να μειώσετε τη φλεγμονή και να αυξήσετε την πρόσληψη αντιοξειδωτικών.

Προτεινόμενα

ΒΙΒΛΙΟ

«Αν τίποτα δεν μας σώζει από το θάνατο, αφήστε την αγάπη τουλάχιστον να μας σώσει από τη ζωή» Pablo Neruda

Ο μεγάλος Χιλιανός ερωτικός ποιητής γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου 1904 

ΠΑΙΔΙ

5 προειδοποιητικά σημάδια ότι μεγαλώνετε κακομαθημένα παιδιά

Πώς να αποφύγετε να μεγαλώσετε παιδιά που νιώθουν ότι δικαιούνται τα πάντα