Skip to main content

FOOD

Έχεις παραπανίσια κιλά; Κλείσε την TV!

Νέα μελέτη εξηγεί το γιατί. 


Μαρία Μυλωνά

Δεν αποτελεί έκπληξη το ότι οι διαφημίσεις των τροφίμων προκαλούν τους ανθρώπους να σκέφτονται το φαγητό. Έχει φανεί, επίσης, ότι οι διαφημίσεις των τροφίμων μπορεί να οδηγήσουν τους υπέρβαρους και παχύσαρκους ανθρώπους να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού, ενώ τους προκαλούν να τρώνε συχνότερα.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο Flinders της Αυστραλίας, οι διαφημίσεις των προϊόντων διατροφής δεν επηρεάζουν με τον ίδιο τρόπο τον εγκέφαλο των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων και εκείνων με φυσιολογικό βάρος.

Στην έρευνα εξετάστηκε κατά πόσο η έκθεση στη διαφήμιση των τροφίμων οδήγησε σε περισσότερες σκέψεις σε σχέση με τα τρόφιμα και το κίνητρο στους συμμετέχοντες να φάνε.

Οι Αυστραλοί ερευνητές διεξήγαγαν 2 πειράματα με 160 προπτυχιακούς φοιτητές με κανονικό βάρος και 124 υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Μετά την έκθεσή τους σε γενικές τηλεοπτικές διαφημίσεις και την έκθεση σε ένα μίγμα τηλεοπτικών διαφημίσεων όπου συμπεριλαμβάνονταν διαφημίσεις τροφίμων, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εκφράσουν με λέξεις τα συναισθήματα που τους είχαν δημιουργηθεί. Τους ζητήθηκε επίσης να βαθμολογήσουν την επιθυμία τους να φάνε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με την έκθεση σε διαφημίσεις τροφίμων αυξήθηκε ο αριθμός των λέξεων που σχετίζονταν με τρόφιμα και διατροφή. Διαπίστωσαν, επίσης, ότι αυξήθηκε η επιθυμία να φάνε στα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.

Έτσι, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αυξημένη έκθεση σε διαφημίσεις με τρόφιμα παρέχει ένα μηχανισμό σύνδεσης μεταξύ της διαφήμισης και της κατανάλωσης τροφίμων.

Πιο συγκεκριμένα, τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα παρουσιάζουν αυξημένη ενεργοποίηση στο σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου ως απάντηση στα συνθήματα των τροφίμων. Αυτή η ενισχυμένη αντίληψη και προτίμηση για το φαγητό μπορεί να κάνει τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα ιδιαίτερα ευάλωτα, όταν βλέπουν διαφημίσεις τροφίμων. Μια λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η καλλιέργεια του αυτοέλεγχου των ατόμων που είναι πιο ευάλωτα να επηρεαστούν από την παρακολούθηση των διαφημίσεων τροφίμων.

Τα άτομα φυσιολογικού βάρους, αντίθετα, που δίνουν μεγαλύτερη προσοχή προς τα συνθήματα των τροφίμων, κρατούν πιο θετικές στάσεις για το φαγητό και είναι πρόθυμα να δουλέψουν σκληρότερα για τα οφέλη του οργανισμού τους, επιλέγοντας υγιεινότερα τρόφιμα.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων της διαφήμισης τροφίμων είναι σημαντική- παίζει καθοριστικό ρόλο στην παχυσαρκία.

Πηγή: http://www.mednutrition.gr/

Διαβάστε επίσης

FOOD

Νέα μελέτη του εγκεφάλου συνδέει τη μοναξιά με τη λαχτάρα για ζάχαρη

Οι άνθρωποι που θεωρούν τους εαυτούς τους κοινωνικά απομονωμένους μπορεί επίσης να έχουν πιο έντονη λαχτάρα για ζαχαρούχα τρόφιμα

FOOD

Οι 10 τροφές πιο πλούσιες σε βιταμίνη Κ, που προτείνονται από διαιτολόγους

Αυτά τα φρούτα και λαχανικά γεμάτα βιταμίνη Κ και σας προσφέρουν σημαντικά οφέλη

FOOD

To top 15 των λαχανικών με χαμηλούς υδατάνθρακες που αγαπούν οι διατροφολόγοι

Μπορεί να είναι τα λαχανικά με τους χαμηλότερους υδατάνθρακες, αλλά είναι γεμάτα με θρεπτική πυκνότητα και υπέροχη γεύση

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σαββάτου 27 Απριλίου

Προσπεράστε με άνεση ό,τι δεν σας πάει καλά

VIRAL

Η Taylor Swift παρουσιάζει το video της για το “Fortnight”, στο οποίο συνεργάζεται με τον Post Malone

Ethan Hawke και Josh Charles συμπρωταγωνιστούν μαζί με τους Swift και Malone στο πρώτο μουσικό video του Tortured Poets Department