Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Είναι τσάμπα λεφτά οι βιταμίνες;

Το ερώτημα αν πραγματικά βοηθούν ή είναι placebo, παραμένει...


Μαριέτα Χριστοπούλου

Υπάρχει κόσμος που δεν αλλάζει με τίποτα τις βιταμίνες, υπάρχει και κόσμος που τις αμφισβητεί. Το σίγουρο είναι ότι... κυκλοφορεί μια κάποια αμφισβήτηση για το πόσο και πότε τις έχουμε ανάγκη!

Είναι ΜΗΣΥΦΑ και μπορούμε να τις αποκτήσουμε όποτε θέλουμε, αλλά οι αποδείξεις ότι όντως αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής ή βελτιώνουν την υγεία μας, δεν είναι τόσες ώστε να βγει κάποιο συνολικό συμπέρασμα.  Παρ' όλα αυτά, τις ψωνίζουμε. Σύμφωνα με την Journal of Nutrition, 30 εκατ. δολάρια χαλάνε οι Αμερικάνοι σε βιταμίνες και συμπληρώματα. Στην Ελλάδα, το νούμερο σίγουρα θα είναι αντίστοιχα εντυπωσιακό. 

Το ερώτημα, λοιπόν, παραμένει: είναι τσάμπα λεφτά; Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, προσπάθησε να δώσει το Self. Εν ολίγοις, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν δεν θηλάζεις, αν δεν είσαι έγκυος ή θες να μείνεις έγκυος ή δεν έχεις έλλειψη κάποιας βιταμίνης που έχει διαγνωστεί από το γιατρό σου, τότε ναι, μπορεί να είναι τσάμπα λεφτά. Ειδικά αν σε γενικές γραμμές τρως υγιεινά και έχεις μια ισορροπημένη διατροφή.

"Τις πρότεινα και έπαιρνα και εγώ, αλλά τώρα είναι αρκετά ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει ανάγκη για πολυβιταμίνες σε ένα κατά τα άλλα υγιές άτομο με καλή διατροφή" σημείωσε στο περιοδικό η Dana Simpler, MD στο Mercy Medical Center της Βαλτιμόρης. "Δεν είναι για κάποιον που έχει κανονική πρόσβαση στο φαγητό" πρόσθεσε, εξηγώντας ότι από τις τροφές μας, παίρνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Τι να κάνεις εσύ; Αρχικά μια εξέταση αίματος και μετά μια συζήτηση με το γιατρό σου, για να δεις σύμφωνα με το δικό σου πρόγραμμα ζωής, αν χρειάζεσαι ή όχι βιταμίνες. 

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και άνοια: πώς μικρές αλλαγές στη διατροφή μπορεί να προστατεύσουν τον εγκέφαλο

Μελέτες παρακολούθησης χιλιάδων ενηλίκων για περίπου μία δεκαετία συνδέουν την υψηλή κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με αυξημένο κίνδυνο άνοιας, ενώ συγκεκριμένες καθημερινές επιλογές όπως λιπαρά ψάρια, φυλλώδη λαχανικά, μούρα, ξηροί καρποί και ελαιόλαδο φαίνεται να λειτουργούν προστατευτικά.

ΥΓΕΙΑ

Με έβαλε σε σκέψη η μελέτη ότι η διαλειμματική νηστεία μπορεί να «ξαναρυθμίζει» τον άξονα εντέρου-εγκεφάλου και την όρεξη

Νέα δεδομένα υποδεικνύουν ότι η διαλειμματική ενεργειακή στέρηση δεν συνδέεται μόνο με απώλεια βάρους, αλλά και με αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου και σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την όρεξη και τον αυτοέλεγχο.

ΥΓΕΙΑ

Με αφορμή την Ημέρα Υγιεινής της Εμμήνου Ρύσεως 2026, διεκδικούμε έναν #PeriodFriendlyWorld

Η Ημέρα Υγιεινής της Εμμήνου Ρύσεως, που γιορτάζεται παγκοσμίως στις 28 Μαΐου.

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σάββατου 13 Ιουνίου 2026

Μην ψάχνετε απεγνωσμένα τη χρυσή τομή στις σχέσεις σας, γιατί το τέλειο δεν υπάρχει πουθενά.

CELEBS

Με αφορμή τα γενέθλια της Adriana Lima γιορτάζουμε το fashion style της

Το στυλ μόδας της Adriana Lima: Η διαχρονική κομψότητα συναντά το μοντέρνο ύφος

SEX

Friday sex: Γιατί είναι κρίμα να αφήσεις την καλύτερη μέρα να πάει χαμένη

Το σεξ της Παρασκευής είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις το Σαββατοκύριακό σου.