Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Η έντονη σωματική δραστηριότητα συνδέεται με αυξημένη μακροζωία

Ακόμα και οι σύντομες συνεδρίες έντονης άσκησης προσφέρουν σημαντικά οφέλη μακροζωίας



Πολλές μελέτες σχετικά με τα οφέλη για την υγεία της σωματικής δραστηριότητας - ειδικά η αερόβια άσκηση (καρδιο) - εξέτασαν τις ρουτίνες που περιλαμβάνουν τακτική μέτρια δραστηριότητα. Αυτές οι μελέτες έχουν βρει οφέλη μακροζωίας σε διάφορα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ 2,6 και 4,5 ωρών δομημένης άσκησης την εβδομάδα σε μία μελέτη. Αλλά για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν πολύ μικρότερους χρόνους εβδομαδιαίας άσκησης - μόλις 10 λεπτά κάθε εβδομάδα έντονης δραστηριότητας.

Η άσκηση εν συντομία, έντονες εκρήξεις δραστηριότητας μπορεί να συμβάλει στη μακροζωία, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal.

Η νέα μελέτη εξέτασε τα ποσοστά θανάτου από όλες τις αιτίες, από καρδιαγγειακές παθήσεις και από καρκίνο σε ενήλικες που συμμετείχαν στη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου, μια μεγάλη μελέτη γενικής υγείας. Υπήρχαν 71.893 συμμετέχοντες με μέσο όρο ηλικίας 62,5 ετών, οι οποίοι φορούσαν μια συσκευή παρακολούθησης δραστηριότητας στον καρπό τους για επτά ημέρες. Παρακολούθησαν τα αποτελέσματα της υγείας τους για 5,9 χρόνια κατά μέσο όρο και στη συνέχεια οι ερευνητές συνέδεσαν το ποσό της έντονης δραστηριότητας που είχαν με τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα υγείας.

Η αυξημένη έντονη δραστηριότητα συνδέεται με μειωμένο ποσοστό θνησιμότητας

Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, ο κίνδυνος θανάτου σε μια περίοδο πέντε ετών διέφερε ανάλογα με το πόση έντονη δραστηριότητα είχαν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας κατά την οποία παρακολουθήθηκε. Μετά την προσαρμογή για άλλους παράγοντες εκτός της φυσικής δραστηριότητας που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον κίνδυνο θανάτου, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που δεν είχαν έντονη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας είχαν ποσοστό θνησιμότητας 4,17%. Όσοι είχαν λιγότερο από 10 λεπτά έντονης δραστηριότητας είχαν ποσοστό θνησιμότητας 2,12%, εκείνοι που έκαναν τουλάχιστον 10 αλλά λιγότερο από 30 λεπτά έντονη δραστηριότητα είχαν ποσοστό θνησιμότητας 1,78%, εκείνοι που είχαν τουλάχιστον 30 αλλά λιγότερο από 60 λεπτά έντονης δραστηριότητας είχαν ποσοστό θνησιμότητας 1,47%, και όσοι είχαν τουλάχιστον 60 λεπτά έντονης δραστηριότητας είχαν ποσοστό θνησιμότητας 1,10%.

Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες των οποίων το χαμηλό επίπεδο έντονης δραστηριότητας τους έβαλε στο πέμπτο εκατοστημόριο - που σημαίνει ότι το 95% των συμμετεχόντων είχε περισσότερη σωματική δραστηριότητα - που ήταν 2,2 λεπτά την εβδομάδα, το ποσό της έντονης δραστηριότητας που συνδέεται με τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου ήταν 53,6 λεπτά ανά εβδομάδα. Σε σύγκριση με εκείνους που είχαν 2,2 λεπτά δραστηριότητας, εκείνοι που είχαν 53,6 λεπτά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είχαν 36% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε διάστημα πέντε ετών κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης.

Σε σύγκριση με 2,2 λεπτά έντονης άσκησης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η ποσότητα της έντονης δραστηριότητας που συνδέεται με τον χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ήταν 55,4 λεπτά - για 32% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο. Όταν επρόκειτο για τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, η πιο έντονη δραστηριότητα συνδέθηκε σταθερά με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου - αυτή η μείωση του κινδύνου δεν ίσχυε σε υψηλότερα επίπεδα δραστηριότητας, όπως συνέβη με τον συνολικό κίνδυνο θανάτου και τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

«Δεδομένου ότι η έλλειψη χρόνου είναι το πιο συχνά αναφερόμενο εμπόδιο στην τακτική σωματική δραστηριότητα, η συγκέντρωση μικρών ποσοτήτων σποραδικά κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να είναι μια ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή για πολυάσχολους ανθρώπους», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Matthew N. Ahmadi, PhD, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, σε δελτίο τύπου για τη μελέτη. «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η συσσώρευση έντονης δραστηριότητας σε σύντομες περιόδους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε περισσότερο».

Σύντομες, έντονες εκρήξεις σωματικής δραστηριότητας συνδέονται με αυξημένη μακροζωία - Γλυκούλι (glykouli.gr)

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

7 λόγοι για να πίνεις νερό το πρωί μόλις ξυπνάς

Οφέλη της πρωινής θεραπείας με νερό που μπορεί να μη γνώριζες ήδη

ΥΓΕΙΑ

Πώς η καλύτερη στοματική υγιεινή μειώνει τα βακτήρια που σχετίζονται με σοβαρές ασθένειες, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η νόσος του Αλτσχάιμερ

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πώς το στοματικό διάλυμα οδήγησε σε καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

ΥΓΕΙΑ

Πώς η έλλειψη ύπνου μπορεί να επιδεινώσει το άγχος που βιώνεις στην καθημερινότητα

Μερικές φορές, το συσσωρευμένο άγχος που σε βασανίζει ξεκινά από εκείνες τις ώρες ύπνου που έχεις χάσει

Προτεινόμενα

CELEBS

Λάκης Λαζόπουλος: Η Δέσποινα Βανδή μάρτυρας στη δίκη με τον Αλέξη Κούγια

Ο ηθοποιός είχε μηνύσει τον δικηγόρο για ξυλοδαρμό και εξύβριση

ΘΕΑΤΡΟ

Το Θέατρο Στοά δίνει μια παράσταση για τον Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023

Τα έσοδα της παράστασης της Παρασκευής 8 Μαρτίου στις 20.30 με το έργο ‘’ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ’’ θα δοθούν στο Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023

CELEBS

«H θάλασσα τελείωσε για μένα» - H συγκίνηση του Στέλιου Ρόκκου για τον αδελφό του

Όσα είπε για την απώλεια του Νίκου, τη σύζυγό του και τις συνεργασίες του