Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

7 πράγματα που πρέπει να κάνεις πριν πιείς καφέ το πρωί – όχι μετά

Για να έχει η πρωινή αγαπημένη σου συνήθεια μόνο οφέλη για την υγεία σου, διάβασε τι πρέπει να κάνεις πριν απολαύσεις τον πρωινό καφέ σου



Εάν είσαι ο τύπος που πηγαίνει για ύπνο και ονειρεύεται ήδη τον πρωινό καπουτσίνο (είμαστε μαζί σου!), η σκέψη να κάνεις οτιδήποτε πριν από ένα πρωϊνό με ένα λάκτισμα καφεΐνης μπορεί να φαίνεται παράλογη – αλλά έχεις πολλούς λόγους για να μας ακούσεις. Υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει πραγματικά να κάνεις πριν πιείς καφέ το πρωί – από το πρωινό μέχρι το βούρτσισμα των δοντιών σου..

Η υποστήριξη της ρουτίνας του πρωινού καφέ με ορισμένες στρατηγικές πρακτικές μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι για την πέψη, το στρες, την ισορροπία των ορμονών, την ενέργεια και πολλά άλλα.

Επιπλέον, το να σηκωθείς από το κρεβάτι και να πιάσεις ένα φλιτζάνι καφέ μπορεί να ενεργοποιήσει την απελευθέρωση ορμονών του στρες, συμπεριλαμβανομένης της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι μια σημαντική ορμόνη που θέλουμε να απελευθερώνεται το πρωί, αλλά η καφεΐνη από τον καφέ με άδειο στομάχι μπορεί να οδηγήσει σε υπερδιέγερση της απελευθέρωσης κορτιζόλης και να προκαλέσει μια άχρηστη απόκριση στρες που μπορεί να επηρεάσει το έντερο, τις ορμόνες μας, τα επινεφρίδια και την ενέργεια με αρνητικούς τρόπους. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές πρακτικές που μπορείς να κάνεις πριν πιείς καφέ ως το πρώτο πράγμα, για να υποστηρίξεις καλύτερα το σώμα σου και να μειώσεις μια πιθανή αντίδραση στο στρες.

Ενυδατώσου

Το σώμα σου αφυδατώνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, επομένως πριν απολαύσεις τον πρωινό σου καφέ, είναι σημαντικό να πίνεις 500 ml από ένα ποτό πλούσιο σε μέταλλα για να ανανεώσεις τους ηλεκτρολύτες σου. Όταν λέω μέταλλα, μιλάω περισσότερο για το κάλιο και το νάτριο, τα οποία βοηθούν στο να κατευθύνουν το νερό στο σώμα για βέλτιστη ενυδάτωση, καθώς επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των πάντων, από τα επινεφρίδια μέχρι το σάκχαρο στο αίμα και ακόμη την ορμονική μας ισορροπία. Ιδανικά αναμίξτε 250 ml ενός ποτού πλούσιου σε κάλιο, όπως νερό καρύδας, χυμός αλόης βέρα, γκρέιπφρουτ ή χυμός πορτοκαλιού με μια πρέζα αλάτι και 250 ml νερό για πρωινή ενυδάτωση πριν από τον καφέ.

Κατανάλωσε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες

Όπως αναφέρθηκε, ο καφές με άδειο στομάχι μπορεί να διεγείρει την κορτιζόλη, η οποία μπορεί να αυξήσει το σάκχαρο στο αίμα. Το αυξημένο σάκχαρο στο αίμα μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και να μας κάνει να βρισκόμαστε σε ένα τρενάκι του σακχάρου στο αίμα για την υπόλοιπη ημέρα, μειώνοντας έτσι την ενέργειά μας. Αλλά όταν ξεκινάμε τη μέρα μας με φυτικές ίνες από μια πλήρη πηγή τροφής, μπορούμε να βοηθήσουμε σε μεγάλο βαθμό στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα. Καταναλώστε μισό φλιτζάνι μούρα, μια μπανάνα, ένα πορτοκάλι ή μια φέτα ολικής άλεσης με βούτυρο αμυγδάλου πριν τον πρωινό σας καφέ.

Εκτός από τις φυτικές ίνες, η πρωτεΐνη είναι τα άλλα κύρια μακροθρεπτικά συστατικά που αντισταθμίζουν την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα, επομένως η κατανάλωση μερικών είτε πριν πιείτε καφέ είτε με τον καφέ σας είναι ιδανική.

Ασκήσου

Αν και η καφεΐνη μπορεί να είναι χρήσιμη για να κάνεις τις δύσκολες προπονήσεις λιγότερο δύσκολες, το να πίνεις τον καφέ σου πριν πας στο γυμναστήριο μπορεί να σου προκαλέσει άγχος κατά τη διάρκεια της προπόνησής σου. Επιπλέον, δεδομένου ότι τόσο ο καφές, ειδικά ο μαύρος καφές, όσο και η άσκηση είναι διεγερτικά του γαστρεντερικού συστήματος, το να πίνεις τον καφέ σου πριν από την άσκηση μπορεί να σε κάνει να τρέξεις… στο μπάνιο. Εάν αυτή η καθυστέρηση της καφεΐνης φαίνεται μη ρεαλιστική, προσπάθησε να πιείς μερικές μόνο γουλιές αντί να απολαύσεις τη συνηθισμένη σου γεμάτη κούπα πριν την προπόνηση.

Βούρτσισε τα δόντια σου

Αυτό μάλλον εκπλήσσει τους περισσότερους. Τα οξέα στον καφέ αποδυναμώνουν το σμάλτο των δοντιών μας και το βούρτσισμα αμέσως μετά την κατανάλωση καφέ μπορεί να βλάψει τα μαργαριταρένια λευκά μας. Είναι καλύτερο να τα πλύνεις πριν ή να περιμένεις περίπου 30 λεπτά, αφού πιείς καφέ για να βουρτσίσεις τα δόντια.

Πήγαινε στο μπάνιο

Σίγουρα  χρειάζεται να φροντίσεις την ουροδόχο κύστη σου και άλλες σωματικές λειτουργίες πριν απολαύσεις το πρώτο φλιτζάνι. Ο καφές θα σε προκαλέσει να πας τουαλέτα έτσι κι αλλιώς, οπότε το να αδειάσεις πρώτα την ουροδόχο κύστη σου είναι ένα έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνεις.

Περίμενε 90 λεπτά αφού ξυπνήσεις

Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο, επειδή η καθυστέρηση της καφεΐνης για τα πρώτα 90 λεπτά της αφύπνισης επιτρέπει την καλύτερη ορμονική ισορροπία. Μέσα στην πρώτη ώρα αφύπνισης, τα επίπεδα κορτιζόλης μας ιδανικά ανεβαίνουν και πέφτουν απότομα σε μια απόκριση που είναι γνωστή ως η απόκριση αφύπνισης της κορτιζόλης μας ή CAR. Αυτή η άνοδος και η πτώση της κορτιζόλης αντιπροσωπεύει ένα υγιές νευρικό σύστημα και στην πραγματικότητα έχει μεγάλη επιρροή στην υγεία του ανοσοποιητικού μας και ακόμη και στον κίνδυνο αυτοάνοσης ανάπτυξης. Η παύση της κατανάλωσης καφεΐνης για τα πρώτα 90 λεπτά βοηθά στην προώθηση του πιο ισορροπημένου CAR και μπορεί να υποστηρίξει ακόμα καλύτερα τα επίπεδα ενέργειάς μας όλη την ημέρα.

Κάνε μια βόλτα

Αν έχεις συνηθίσει στην πρωινή δόση της καφεΐνης, το πρώτο πράγμα που θα σε βοηθήσει να αισθανθείς πιο ξύπνια και σε εγρήγορση, είναι η έκθεση στο φυσικό φως μέσα στην πρώτη περίπου ώρα μετά την αφύπνιση, καθώς είναι ένας σημαντικός τρόπος για να υποστηρίξεις τη βέλτιστη ορμονική ισορροπία και μια υγιή απόκριση CAR. Ο συνδυασμός του περπατήματος και του φωτός είναι ένα win-win για τις ορμόνες, την ενέργεια και τη γενική υγεία. Η πρωινή έκθεση στο φως είναι ένας τεράστιος ρυθμιστής του κιρκάδιου ρυθμού και η έκθεση στο φως ενεργοποιεί την υγιή απελευθέρωση κορτιζόλης το πρωί για να υποστηρίξει τον φυσικό ρυθμό του σώματος, αλλά θυμηθείτε, χρειαζόμαστε τουλάχιστον 10-15 λεπτά χωρίς γυαλιά ηλίου για να έχουμε αυτή την έκθεση στο φυσικό φως στα μάτια μας.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Γιατί δεν πρέπει να προσπαθήσετε να χάσετε βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η σκόπιμη απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να βλάψει σοβαρά εσάς και το μωρό σας

ΥΓΕΙΑ

Πώς η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης συνδέεται με την κατάθλιψη

Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης κατά 28%, σύμφωνα με νέα μελέτη

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 29 Φεβρουαρίου

Αφιερώστε τη μέρα στον εαυτό σας, κάνοντας ό,τι σας ευχαριστεί και σας ξεκουράζει

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να απαλλαγείς απο τις έμμονες ιδέες

Το αύριο δεν περιμένει… ούτε η ζωή σου

FOOD

Το ωφέλιμο διατροφικό προφίλ της ρίγανης

Η ρίγανη θεωρείται βασικό βότανο σε πολλές κουζίνες σε όλο τον κόσμο και εκτός από άρωμα και γεύση προσφέρει και πολλά υγιεινά οφέλη