Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Πώς να απαλλαγείτε από τις αϋπνίες τους καλοκαιρινούς μήνες

Τι μπορείτε να κάνετε για καλύτερης ποιότητα ύπνο όσο οι θερμοκρασίες είναι ακόμη σταθερά υψηλές.



Η αϋπνία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας, των αλλαγών στο πρόγραμμά μας και άλλων παραγόντων. Να λοιπόν μερικές συμβουλές για να απαλλαγείτε από τις αϋπνίες τους καλοκαιρινούς μήνες και να απολαμβάνεται καλύτερης ποιότητα ύπνο.

Διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας δροσερή

Χρησιμοποιήστε ανεμιστήρες, ανοιχτά παράθυρα ή κλιματισμό για να διατηρήσετε μια πιο δροσερή θερμοκρασία στην κρεβατοκάμαρά σας. Το σώμα σας χρειάζεται ένα ελαφρώς πιο δροσερό περιβάλλον για να αποκοιμηθεί τις νύχτες του καλοκαιριού.

Μπλοκάρετε το φως

Χρησιμοποιήστε κουρτίνες συσκότισης ή περσίδες για να αποκλείσετε τυχόν ηλιακό φως που μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει κατά τη διάρκεια της νύχτας λόγω της μεγαλύτερης διάρκειας της ημέρας.

Χρησιμοποιήστε ελαφριά κλινοσκεπάσματα

Επιλέξτε ελαφρύτερα κλινοσκεπάσματα που αναπνέουν, όπως βαμβακερά σεντόνια και ένα πάπλωμα ή κουβέρτα πικέ. Αυτό θα ρυθμίσει τη θερμοκρασία του σώματός σας και θα αποτρέψει την υπερθέρμανση ενώ κοιμάστε.

Μείνετε ενυδατωμένες

Πίνετε άφθονο νερό όλη την ημέρα για να παραμείνετε ενυδατωμένες, καθώς η αφυδάτωση μπορεί να διαταράξει τον ύπνο. Ωστόσο, προσπαθήστε να αποφύγετε τα υπερβολικά υγρά πριν τον ύπνο για να ελαχιστοποιήσετε την ανάγκη για διαλείμματα στο μπάνιο κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Διατηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου

Επιμείνετε σε μια τακτική ρουτίνα ύπνου πηγαίνοντας για ύπνο και ξυπνώντας την ίδια ώρα κάθε μέρα, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές. Αυτό βοηθά στη ρύθμιση του εσωτερικού ρολογιού του σώματός σας και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.

Αποφύγετε τα βαριά γεύματα και την καφεΐνη

Αποφύγετε τα βαριά, πικάντικα ή λιπαρά γεύματα κοντά στην ώρα του ύπνου, καθώς μπορεί να προκαλέσουν πεπτική δυσφορία και να επηρεάσουν την ικανότητά σας να αποκοιμηθείτε. Επιπλέον, μειώστε ή αποφύγετε την πρόσληψη καφεΐνης το απόγευμα και το βράδυ, καθώς μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο.

Περιορίστε τον χρόνο χρήσης smartphone πριν τον ύπνο

Το μπλε φως που εκπέμπεται από ηλεκτρονικές συσκευές όπως smartphone, tablet και τηλεοράσεις μπορεί να καταστείλει την παραγωγή μελατονίνης, μιας ορμόνης που είναι απαραίτητη για τον ύπνο μας. Αποφύγετε τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο για να βελτιώσετε τις πιθανότητες να κοιμηθείτε καλά και γρήγορα.

Εξασκηθείτε σε τεχνικές χαλάρωσης

Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που προάγουν τη χαλάρωση πριν από τον ύπνο, όπως η ανάγνωση ενός βιβλίου, το ζεστό μπάνιο ή οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής και ο διαλογισμός. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε το μυαλό σας και να προετοιμάσετε το σώμα σας για ύπνο.

Εξετάστε το ενδεχόμενο χρήσης λευκού θορύβου

Εάν ο εξωτερικός θόρυβος, όπως τα γύρω σπίτια ή η κυκλοφορία στον δρόμο, ενοχλεί τον ύπνο σας, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε μια μηχανή λευκού θορύβου ή έναν ανεμιστήρα για να δημιουργήσετε έναν καταπραϋντικό ήχο που καλύπτει τους εξωτερικούς θορύβους και προάγει τον καλύτερο ύπνο.

Ντυθείτε κατάλληλα

Επιλέξτε ελαφριά ρούχα ύπνου από φυσικά υφάσματα όπως βαμβάκι ή λινό για να βοηθήσετε το σώμα σας να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του πιο εύκολα.

Εάν παλεύετε συνεχώς με την αϋπνία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, συνιστάται να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας για περαιτέρω καθοδήγηση.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς, αυτή η ρουτίνα θα σε βάλει για ύπνο

H ρουτίνα ύπνου ενός κλινικού ψυχολόγου μπορεί να σε βοηθήσει να κοιμηθείς ένα γεμάτο 8ωρο

ΥΓΕΙΑ

Έξυπνα tips για να προστατέψεις τα μάτια σου από τα αλλεργιογόνα

Τι να κάνεις για να αποφύγεις το τσούξιμο και τη δυσφορία αυτή την εποχή του χρόνου

ΥΓΕΙΑ

«Μια μέρα χωρίς γέλιο είναι μια μέρα χαμένη»

Έλεγε ο Τσάρλι Τσάπλιν που σαν σήμερα γεννήθηκε – και σου θυμίζουμε τα οφέλη του να γελάς πιο συχνά

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 21 έως 28/4

Αποφύγετε να πάρετε αποφάσεις στον οικονομικό ή συναισθηματικό σας τομέα

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Εύκολο και γρήγορο, αυτό το πρωινό θα σας χορτάσει

Γευστικό και υγιεινό πρωινό Taco με φέτα, αυγά & σπανάκι