BLOGS
Η pop κουλτούρα των εγκλημάτων
Πόσο δεκτικοί και ευάλωτοι είμαστε στο "έγκλημα της εικόνας" που βρίσκεται γύρω μας;
«Joker»- Ο Μεγαλοπρεπής
Η κινηματογραφική ταινία «Joker» παρουσιάζει την εξέλιξη ενός ανθρώπου -με προβλήματα ψυχής- σε δολοφόνο. Μετά από αρκετό καιρό- από την πρώτη προβολή- και με ρεκόρ εισιτηρίων, φαίνεται πως το κοινό αποδέχεται και συμπονεί αυτόν με το παράξενο και αναπάντεχο γέλιο. Τον άνθρωπο του βλέπει την ζωή του να αλλάζει σταδιακά και μετά από μία σειρά βίαιων περιστατικών να μένει- στο τέλος- με άδεια χέρια. Μοιάζει λες και ο Joker δεν είχε άλλη επιλογή από το να ξεσπάσει και να αρχίσει να σκοτώνει. Δέχεται επιθέσεις, χάνει τη δουλειά του, ανακαλύπτει το μεγάλο μυστικό της μητέρας του που τον κακοποιούσε όταν αυτός ήταν παιδί ενώ συνεχίζει να ονειρεύεται μία ζωή που δεν του δίνεται. Παλεύει –αδίκως- για να καταφέρει να τα βάλει με την κακή του μοίρα. Και τελικώς τι μένει; Μία κινούμενη βόμβα που κάποια στιγμή σκάει και παρασύρει ζωές και ανθρώπους. Κανείς δε γεννιέται μέσα σε τόση βία και το κοινό μοιάζει να δικαιολογεί και να λατρεύει τον άγριο ήρωα που –στο κάτω, κάτω της γραφής- δεν έφταιγε αλλά...αναγκάστηκε.
«Meat the family» - Το φάγωμα
Το «Meat The Family» είναι ένα καινούριο τηλεοπτικό reality show ( Channel 4) που ζητάει από τις οικογένειες που συμμετέχουν στο παιχνίδι να υιοθετήσουν ένα ζώο αγροκτήματος. Οι επιλογές είναι δύο… στο τέλος της ημέρας οι παίκτες είτε γίνονται vegetarian είτε αναγκάζονται να σκοτώσουν το ζώο και να το φάνε. Στο πρώτο επεισόδιο οι συμμετέχοντες έρχονται αντιμέτωποι με ένα αρνί, ένα γουρούνι, ένα κοτόπουλο και ένα μοσχάρι. Για τρεις ολόκληρες εβδομάδες τα συντηρούν και τα φροντίζουν. Αμέσως μετά καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στο να απαρνηθούν το κρέας ή στο να βάλουν το οικόσιτο ζώο στον φούρνο και να το συνοδεύσουν με κόκκινο κρασί. Το δίλημμα που θέτουν οι δημιουργοί είναι απλό «πώς μπορείς να χαίρεσαι αγκαλιά με το σκυλάκι σου όταν στην κουζίνα σου ψήνεις ένα άλλο ζώο;» Στην εποχή που οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η βιομηχανία της κρεατοφαγίας έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή και η μείωση της κατανάλωσης κρέατος είναι απαραίτητη, η βιομηχανία της τηλεόρασης κάνει το δικό της παιχνίδι. Εκμεταλλεύεται ιδέες όπως η κοινωνική ευαισθησία, η ηθική των διατροφικών επιλογών και δημιουργεί ένα reality άκρως σαρκοφάγο και βίαιο. Την ίδια στιγμή τονίζεται ότι το show -που θα βγει στον αέρα το 2020- θα έχει έντονες συναισθηματικές στιγμές με στόχο να αφυπνίσει τους τηλεθεατές και να τους φέρει αντιμέτωπους με τη λογική αλλά και την ευαισθησία. Το «Meat the Family» ανοίγει το δρόμο για μία σειρά τηλεοπτικών προγραμμάτων που θα εξετάσουν και θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν την έννοια της κοινωνικής ευθύνης. Το επόμενο δημιούργημα του Channel 4 θα ασχοληθεί με τον ρατσισμό των ανήλικων παιδιών μέσα σε σχολικές και κοινωνικές ομάδες με σύνθημα «Μήπως είμαστε ρατσιστές και δεν το ξέρουμε;»