Skip to main content

MARKET

ΑΒ Βασιλόπουλος και WWF Ελλάς για ένα μέλλον χωρίς σπατάλη τροφίμων

Μέσα από συντονισμένες δράσεις μετά την έρευνα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου που αποκάλυψε ότι τα ελληνικά νοικοκυριά πετούν ετησίως 1.000.000 τόνους τροφίμων!



Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους. Με επιπτώσεις τόσο για τον άνθρωπο, όσο και για το περιβάλλον.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, αναγνωρίζει τη σημασία της σπατάλης τροφίμων και έχει δεσμευτεί για τη μείωση του δικού της αποτυπώματος κατά 50% μέχρι το 2025. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο πραγματοποίησε 18μηνη έρευνα, με σκοπό τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα και σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από το αγρόκτημα έως το πιάτο μας. Η ΑΒ ηγείται μιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς και ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος, με συντονισμένες δράσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν τα υψηλά ποσοστά σπατάλης τροφίμων, όπως δείχνει και η πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα στη χώρα μας.

Η Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ανέφερε:
«Αναλάβαμε με ενθουσιασμό τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, από το χωράφι έως το πιάτο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει και την πρώτη ολοκληρωμένη και μεγάλης κλίμακας έρευνα για τη δημιουργία αποβλήτων τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού στη χώρα μας. Τα αποτελέσματά της, σίγουρα, αποτελούν την αρχή για την υλοποίηση μέτρων με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού».

ab_foodwasteinfographic

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου αποκάλυψε ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα, τα ελληνικά νοικοκυριά* πετούν πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια! Επιπλέον, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.

Ο Βασίλης Σταύρου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στην ΑΒ, αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό. Και αναλαμβάνουμε σήμερα δράση. Για όλους εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές. Μαζί με το WWF Ελλάς, ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και κινητοποιούμε όλους τους κρίκους αυτής της μεγάλης αλυσίδας για να συμβάλλουμε από κοινού σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον».

Η ΑΒ, λοιπόν, με την υποστήριξη του WWF Ελλάς:

• αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών στα καταστήματα και τις αποθήκες της
• δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων, όπως ήδη κάνει μέσα από το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, “Τρόφιμα Αγάπης”
• συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση
• ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα

Ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Μείωσης Αποτυπώματος του WWF Ελλάς, σχολίασε: «Εκτιμάται πως το 40% της τροφής που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο καταλήγει τελικά στα σκουπίδια. Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται σχεδόν για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συντελεί στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το WWF Ελλάς συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την εφαρμογή πρακτικών λύσεων σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, στην παραγωγή και μεταποίηση, στις λειτουργίες της ΑΒ, αλλά και στον οικιακό τομέα. Ευελπιστούμε πως σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση».

ΑΒ Βασιλόπουλος. Για όλα όσα νοιάζεσαι.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

*Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε επίπεδο νοικοκυριού, πρόκειται για την πιο εκτεταμένη έρευνα που διενεργήθηκε ποτέ στην Ελλάδα για την εκτίμηση της σπατάλης τροφίμων στον οικιακό τομέα. Στην έρευνα, που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, συμμετείχαν 772 νοικοκυριά, στα οποία μελετήθηκαν εξαντλητικά οι ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν ως απόβλητα.

Διαβάστε επίσης

MARKET

To Lidl στα καλύτερά του: 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα

Η εταιρεία γιορτάζει την 25ετή διαδρομή της στη χώρα με μία επετειακή καμπάνια για όλα εκείνα, τα μικρά και τα μεγάλα, που έχει επιτύχει στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.  

MARKET

Η ΦΡΟΥ ΦΡΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Η αγαπημένη μάρκα μπισκότων στην Κύπρο Φρου Φρου, με 60 χρόνια ιστορίας, ξεκίνησε το ταξίδι της στην Ελληνική αγορά.

MARKET

100 Χρόνια Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., καθώς η εταιρεία γιορτάζει με υπερηφάνεια τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της.

Προτεινόμενα

ΣΠΙΤΙ

6 απλοί τρόποι για να ομορφύνεις την κουζίνα σου

Δεν χρειάζεται κόπο, αλλά τρόπο!

FASHION NEWS

Ο Alessandro Michele νέος creative director του οίκου Valentino

Η ανακοίνωση του εμβληματικού οίκου βάζει τέλος στις φήμες που τον ήθελαν εδώ και καιρό να αναλαμβάνει το τιμόνι του