Anya Taylor-Joy: Ποια θα είναι η επόμενη κίνησή της

Από το The Queen's Gambit στο θρόνο της οθόνης και της φήμης

Αγγελική Λάλου

 

Μια σειρά ήταν αρκετή για να εισβάλλει στις οθόνες και το όνομά της να κάνει μόδα το σκάκι αλλά και να κάνει το κόκκινο χρώμα στα μαλλιά ξανά το απόλυτο φαβορί στις προτιμήσεις των κοριτσιών και στις φαντασιώσεις των αγοριών.

Να τι μάθαμε για την Anya Taylor-Joy αλιεύοντας τον διεθνή Τύπο. Όπως το ότι δεν θεωρεί τον εαυτό της ιδιαίτερα ανταγωνιστικό... τουλάχιστον, όχι με άλλους ανθρώπους. Μπορεί να είναι πολύ σκληρή για τον εαυτό της.

"Νομίζω ότι έμαθα πώς να είμαι πιο ευγενική μέσω της Beth", λέει, αναφερόμενη στην Elizabeth Harmon, την παίκτρια-θαύμα του σκακιού που απεικονίζει στο υπέροχο νέο δράμα του Netflix The Queen's Gambit. Ο ρόλος αυτός της μετέδωσε ολόψυχα το μήνυμα ότι όταν θες πολύ να καταφέρεις κάτι βρίσκεις τον τρόπο και πως ό,τι χρειάζεσαι βρίσκεται απλώς μέσα σου.

 

" data-instgrm-version="13" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);">

Οι Beth και Taylor-Joy μπορούν επίσης να είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος (ή, ίσως, δύο πλευρές μιας σκακιέρας). Στη σειρά που σκηνοθετεί ο Scott Frank, η Beth συνηθίζει να εκπλήσσει τους ανθρώπους στην τροχιά της, συχνά γοητευμένους ηλικιωμένους, με την απαράμιλλη έξυπνη και ακλόνητη αποφασιστικότητα της για επιτυχία. Εν τω μεταξύ, η σταθερή ηθική και στοχευμένη δουλειά της Taylor-Joy και τα δημιουργικά ταλέντα της την οδήγησαν στην ταχεία και θεαματική άνοδό της στη βιομηχανία του θεάματος.

Η ίδια λέει χαρακτηριστικά «Ως ηθοποιός, υπάρχουν ορισμένα μέρη που μπορείς να πας να δεις ξανά και ξανά, και είναι πάντα περίεργο να μπορείς να περπατάς πέρα ​​από το φάντασμα του παρελθόντος εαυτού σου, επειδή ήμουν σε ένα τόσο διαφορετικό μέρος πριν από δύο χρόνια... να τι λατρεύω στη ζωή».

Στα πέντε περίπου χρόνια από τότε που μπήκε στη σκηνή, η 24χρονη έχει προταθεί για το BAFTA Rising Star Award, ενώ έχει ήδη ξεχωρίσει χάρη στους αξιοσημείωτους ρόλους στο The Witch, το Split και το Glass. «Φόρεσε τα κωμικά δόντια» της στην πετυχημένη προσαρμογή της Jane Austen, πέρυσι, την Emma, και ήταν το 2017 νικήτρια του Trophée Chopard του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Συμμετείχε σε ένα μουσικό βίντεο Skrillex. Ασχολήθηκε επαγγελματικά ως μοντέλο. Είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχημένη εκπομπή του BBC Peaky Blinders. Και θα πρωταγωνιστήσει απέναντι στους Chris Hemsworth και Yahya Abdul-Mateen II στο Mad Max: Fury Road prequel, παίζοντας μια νεότερη Furiosa, τον ρόλο που κατείχε η Charlize Theron το 2015. Είναι λογικό που δηλώνει ότι είναι ενθουσιασμένη.

Οι ομοιότητες μεταξύ της Taylor-Joy και της Beth θα μπορούσαν να οφείλονται, λέει η ίδια, το ότι δεν έχει την ενέργεια να «δημιουργήσει ένα εμπόδιο ανάμεσα στον εαυτό της και τους ρόλους που υποδύεται». «Παίζοντας 21 χαρακτήρες τα τελευταία έξι χρόνια, δεν υπήρχε πάρα πολύς χρόνος για να καταλάβω ποιά είμαι ή τι θέλω να κάνω», εξηγεί. «Τα χρόνια που βρισκόμουν μπροστά στην κάμερα και τα χρόνια που έπαιζα διαφορετικούς ανθρώπους, ήταν εξαιρετικά διαμορφωτικά χρόνια. Νομίζω ότι αν το καρουσέλ συνέχιζε όπως είχε - ήμουν τόσο χαρούμενη  με το έργο - που θα είχα παραμελήσει τον εαυτό μου ίσως πολύ περισσότερο».

 

" data-instgrm-version="13" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);">


Ευτυχώς έχει τους δικούς της τρόπους να αποσυμπιέζεται: «Βρίσκω πολύ ζεστασιά στην ανάγνωση. Είναι ακόμα ένα μέρος όπου πηγαίνω όταν πρέπει να επαναφορτίσω. Μου αρέσει να μπορώ να συνδέσω το μυαλό ενός άλλου ατόμου ή σε έναν άλλο κόσμο και απλά να το βιώσω».

Η πανδημία την ανάγκασε να καθίσει και να ξεκαθαρίσει το ταμπλό, για να μιλήσει - ακόμα κι αν ένιωθε ότι οι πρώτες εβδομάδες του κλειδώματος ήταν «περίεργες».

«Νομίζω ότι ήμουν αρκετά μοναχική ως παιδί», καθώς ήταν μόλις 6 ετών όταν η οικογένειά της μετακόμισε από το Μπουένος Άιρες στο Λονδίνο. Δεν μπορούσε καν να μιλήσει Αγγλικά. «Ένιωσα τόσο απομονωμένη που δημιούργησα αυτήν την ιστορία στο μυαλό μου: η μοναξιά ήταν κακή, η μοναξιά ήταν κακή. Και αυτό μπορεί να είναι αγχωτικό όταν περιβάλλεσαι από ανθρώπους όλη την ώρα και, ξαφνικά, βρίσκεσαι μόνη σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ συντριπτικό συναίσθημα, ειδικά αν έχεις  μάθει να φοβάσαι».

Τον τελευταίο χρόνο, όμως, η Taylor-Joy ήταν σε θέση να επεξεργαστεί αυτά τα συναισθήματα, φτάνοντας τελικά σε ένα σημείο όπου αισθάνεται ότι χρειάζεται «πολύ λίγα για να είναι ευτυχισμένη».

«Είσαι το δικό σου σπίτι», σκέφτεται η ηθοποιός. «Ακούγεται πολύ χίπι και lalala, αλλά είναι αλήθεια.»

Ενώ η Beth, η οποία ήταν ορφανή ως παιδί, βρήκε το «σπίτι» της σε μια σκακιέρα, η Taylor-Joy άρχισε να στρέφεται στα βιβλία για να νιώθει άνεση ως παιδί. Η ηθοποιός έμαθε αγγλικά διαβάζοντας τον Χάρι Πότερ με τον θείο της. (Το Order of the Phoenix είναι η επιλογή της σειράς, την οποία παραδέχεται ότι έχει διαβάσει επτά φορές, επειδή «αυτός είναι ο μαγικός αριθμός».) Η ανάγνωση εξακολουθεί να χρησιμεύει ως ένα είδος αυτο-φροντίδας. Μόλις τελείωσε το My Dark Vanessa από την Kate Elizabeth Russell και αυτή τη στιγμή διαβάζει το Burnt Sugar από τον Avni Doshi. Το αγαπημένο της βιβλίο όλων των εποχών είναι ο Peter Pan του J.M. Barrie.

" data-instgrm-version="13" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);">
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anya Joy (@anyataylorjoy)


«Την πρώτη φορά που διάβασα την πρώτη πρόταση του Πίτερ Παν η οποία είναι, “Όταν το πρώτο μωρό γέλασε για πρώτη φορά και το γέλιο έσπασε σε χίλια κομμάτια, και όλοι πήγαν να το προσπεράσουν, αυτή ήταν η αρχή για τις νεράιδες”, «η καρδιά της παιδικής μου ηλικίας δεν μπορούσε να αντέξει έλεγα μέσα μου, «Θεέ μου, ποίηση!»  και κοιμόμουν με τα παράθυρά μου ανοιχτά για μήνες».

Άλλωστε μια ωραία σύμπτωση αποτελεί το ότι ο ηθοποιός του Χάρι Πότερ, Χάρι Μέλινγκ, γνωστός και ως Ντάντλεϊ Ντάρσλεϊ, συν-πρωταγωνιστεί στο The Queen's Gambit ως αντίπαλος παίκτης σκακιού. Αποκαλεί τον Μέλινγκ «έναν ήπιο, όμορφο άνθρωπο» και λέει ότι τη διασκέδασε με ευγένεια «Κλέβει τους δεσμούς του με τον κόσμο των μάγων».

«Νομίζω ότι στον κόσμο γενικά, αλλά ειδικά σε αυτόν τον κλάδο, εάν δεν έχεις ιδέα για το ποιος είσαι και τι υποστηρίζεις, μπορεί να σε καταστρέψει».

«Ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα για την Beth είναι ότι, παρά το γεγονός ότι είναι μια νεαρή γυναίκα στη δεκαετία του '60, είναι σαν να γεννήθηκε χωρίς να πιστεύει ότι πρέπει να ακολουθήσει όσα της επιβάλλονται επειδή γεννήθηκε κορίτσι. Αλλά επιτρέπει στον εαυτό της να έχει επιθυμίες και όνειρα και να τα κυνηγάει και να τα ζει. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο επιτρέπεται να προχωράς στον κόσμο. Βρήκα ότι είναι πραγματικά όμορφο... ένα μέλλον όπου το φύλο σου ή το πώς προσδιορίζεσαι δεν υπαγορεύει τα όνειρα που επιτρέπεται να έχεις και δεν υπαγορεύεται από άλλους ή την κοινωνία η θέση που επιτρέπεται να καταλάβεις στον κόσμο».

 

" data-instgrm-version="13" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);">


«Στο σκάκι, είμαι πολύ καλή στο να βγαίνω δυνατά, να εκφοβίζω γρήγορα. Αλλά όταν φτάσουμε στο μεσαίο παιχνίδι και το τελικό παιχνίδι, τότε αρχίζω να καταρρέω».

Η ένταση της εστίασης της  Beth στο σκάκι αναγκάζει τον χαρακτήρα που υποδύεται να υποχωρήσει στον εαυτό της, να πέσει σε μοτίβα εθισμού με αλκοόλ και ηρεμιστικά. Η Taylor-Joy λέει ότι αυτή και ο Φρανκ, διευθυντής της εκπομπής, γνώριζαν την απεικόνιση του εθισμού της, διασφαλίζοντας ότι δεν θα απεικονίζεται «καρικατούρα» «Η εμφάνιση του εθισμού δεν πρέπει να είναι αυτή η τεράστια βομβιστική καταστροφή. Μπορεί να αποτυπώνεται σε σιωπηλές στιγμές», προσθέτει.

Συμπτωματικά, ήταν οι μήνες ηρεμίας της Taylor-Joy που της έδωσαν τελικά την ευκαιρία να επικεντρωθεί στο τελικό της παιχνίδι.

«Συνήθιζα να κοιτάζω το μέλλον και φοβόμουν», αποκαλύπτει. «Αλλά φοβόμουν γιατί δεν είχα αποκτήσει αυτό που αποκαλούμε  βάση ή το σπίτι μου. [Τώρα] Ξέρω πώς να φροντίζω τον εαυτό μου με διαφορετικό τρόπο. Τελικά τώρα καταλαβαίνω. Παίρνω αυτό που είναι σημαντικό για μένα. Παίρνω αυτό που χρειάζομαι».



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!

0
Shares