Norma Kamali: Η διάσημη σχεδιάστρια μόδας και γκουρού του wellbeing κυκλοφορεί το I am Invincible

"Eίμαι ανίκητη -είσαι ανίκητη-" μας εκπαιδεύει στο πρώτο της βιβλίο

Ρόμυ Μελάνι

Η πρωτοπόρος σχεδιάστρια μόδας Norma Kamali, 75 ετών, μόλις κυκλοφόρησε το I am Invincible, ένα εγχειρίδιο για τις γυναίκες που θέλουν να μεγαλώνουν όμορφα. Μαζί με τις συμβουλές και self-care tips για να πλοηγηθείς σε οποιαδήποτε δεκαετία της ζωής βρίσκεσαι, η σχεδιάστρια περιγράφει και τις δεκαετίες που δημιούργησε κοστούμια για το μεγαλύτερα icon της ποπ κουλτούρας. Η Kamali, η οποία εμπνεύστηκε να ακολουθήσει καριέρα μόδας μετά από αρκετές επισκέψεις στο Swinging London της δεκαετίας του '60 (όπου έκανε παρέα με το Spencer Davis Group και τον Jimi Hendrix) έχει πολλά να σου πει.


Ξεκινώντας  τη δεκαετία του 1970 στη Νέα Υόρκη με την επώνυμη μπουτίκ της, η οποία ήταν η ανεπίσημη τότε "ντουλάπα χωρίς φύλο" για glam-rockers.  Σύχναζαν εκεί από τους Robert Plant, μέχρι τον John Lennon. "Υπήρξε μια περίοδος κατά την οποία το 50 τοις εκατό της πελατείας μου ήταν άντρες και δεν έχω φτιάξει ποτέ ανδρικά ρούχα!". Οι άλλοι τακτικοί πελάτες της περιελάμβαναν την Cher, την οποία η Kamali ευχαριστεί στο βιβλίο της  για το ότι "με βοήθησες να πληρώσω το ενοίκιο" στις πρώτες μέρες του καταστήματος. Αλλά και η Joan Jett, για την οποία σχεδίασε διάφορα Elvis look, συμπεριλαμβανομένου ενός δερμάτινου αμερικανικού τύπου σακάκι που τώρα εκτίθεται στο Rock & Roll Hall of Fame στο Κλίβελαντ.


70’s Farrahmania
Αλλά το πιο διάσημο κομμάτι της  Kamali βρίσκεται σε ένα άλλο μουσείο, το Smithsonian: Το κόκκινο μαγιό που φορούσε η Farrah Fawcett σε μια iconic αφίσα Pro Arts που βγήκε πριν από 45 χρόνια και εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ για την αφίσα με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, με περισσότερα από 12 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν πωληθεί. Αλλά ειρωνικά, η Kamali δεν ήταν ποτέ ικανοποιημένη με την κατασκευή του απλού ολόσωμου… Οταν μπήκε στο Εθνικό Μουσείο Αμερικανικής Ιστορίας Smithsonian, ρώτησε εάν στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να κάνει μια νέα και βελτιωμένη έκδοση για σκοπούς προβολής. (Η απάντηση ήταν όχι, φυσικά).



Το κόκκινο μαγιό της Farrah δεν  είναι η μόνη διάσημη δημιουργία Kamali. Υπάρχει ένα πολύ πιο famous, το στράπλες κομμάτι που φορούσε η Grace Jones για μια θρυλική performance σε πάρτι του Studio 54, Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1977. Υπάρχει ακόμα η κομψή λευκή τουαλέτα που φορούσε η Whitney Houston στο εξώφυλλο του άλμπουμ της το 1985. Υπάρχει το νυφικό του 1983 που έκανε η Kamali για τη μητέρα της Lady Gaga, Cynthia Germanotta και το  οποίο φόρεσε η Gaga στο μουσικό βίντεο «You and I» και έκτοτε το έχει ονομάσει το αγαπημένο της ρούχο. Άλλες γυναίκες icons που φορούσαν τα ρούχα της Kamali είναι η Madonna, η Bette Midler, η Etta James, η Donna Summer και η Diana Ross, που αναφέρονται όλες στο Invincible. Με πιο πρόσφατες πελάτισσες της την Beyoncé, την Rihanna, την Miley Cyrus, τη Britney Spears και την P! Nk.)
https://www.instagram.com/p/CG3LzzUHUVq/

Μετά από δεκαετίες σε μια βιομηχανία που έχει εμμονή με τη νεότητα, η σχεδιάστρια γράφει στο νέο της βιβλίο ότι «μπορείτε να νιώσετε καλύτερα και να είστε καλύτερα με την ηλικία σας».
Στο "Είμαι ανίκητη" - ένας λαμπρός οδηγός για τη ζωή - η σχεδιάστρια Norma Kamali πηγαίνει δεκαετία με δεκαετία απαντώντας στην ίδια ερώτηση. Πως μπορώ να είμαι καλύτερα στα 20, στα 30, στα 60; Είτε είστε δεκαεπτά ή ογδόντα επτά, οι συμβουλές της είναι διασκεδαστικές  για ανάγνωση, εξαιρετικά χρήσιμες και εξαιρετικά εμπνευσμένες (η γυναίκα κάνει τα εβδομήντα πέντε να μοιάζουν φανταστικά!). Είτε δίνει συμβουλές σχετικά με τον ύπνο και την άσκηση, είτε για φαγητό και ομορφιά η Kamali είναι τόσο ικανή να μας κάνει να γελάμε όσο κι αυτή στη ζωή της και μας κάνει να κάνουμε το σωστό - υγιές - πράγμα.
Το βιβλίο γεννήθηκε με αφορμή ένα δώρο που έδωσε, εδώ και πολύ καιρό, σε μια φίλη που γινόταν 50 ετών. «Έπρεπε να ανταλλάξουμε  δώρα που αφορούσαν την ηλικία των πενήντα, οπότε πήρα ένα από αυτά τα μικρά σημειωματάρια Moleskine και έγραψα, σε μικρές σημειώσεις με σκίτσα, πενήντα συμβουλές που γίνεσαι πενήντα», λέει. «Και τότε όλοι ήθελαν ένα αντίγραφο, έτσι έγινε το βιβλίο».



"Η επικοινωνία είναι τα πάντα"
Η Norma Kamali ήταν 29, το 1975 όταν άφησε τον άντρα της  μετά από ένα γάμο 10 ετών και την εταιρεία μόδας που είχαν χτίσει μαζί. Μόνη της πλέον, με 98$ στον λογαριασμό της, ένα μικρό φλατ στο Μανχάταν με μόνο ένα στρώμα και την αυτοεκτίμησή της, που ήταν εύθραυστη αλλά ανέπαφη. Της άρεσε να σχεδιάζει ρούχα, αλλά δεν είχε ιδέα τότε πώς να διευθύνει μια επιχείρηση.
«Ήμουν σε πολύ κακή κατάσταση», εξομολογείται  για εκείνη την εποχή σε συνέντευξή της. Συνήθως κρατούσε τα προβλήματά της για τον εαυτό της, αλλά η καλή ιστορία της ξεκίνησε σε μια συνάντηση με έναν συντάκτη μόδας των Los Angeles Times. Στο ραντεβού εκείνος της τακτοποίησε γρήγορα ένα δάνειο για την αγορά μερικών ραπτομηχανών. «Άρχισα να συνειδητοποιώ ότι η επικοινωνία είναι τα πάντα», τονίζει σήμερα,  από την έδρα της εταιρείας της στο Midtown Manhattan. "Αν οι άνθρωποι πιστεύουν σε εσένα, μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν".
Δανείστηκε χρήματα από φίλους και συγγενείς για να ξεκινήσει μια νέα επιχείρηση το 1976 με την ονομασία OMO ("On My Own"). Ηταν η ίδια χρονιά, που η Farrah Fawcett φορούσε το κόκκινο μαγιό που σχεδίασε εκείνη σε ένα iconic πόστερ.



Eχεις τον έλεγχο όταν γνωρίζεις την αξία σου
Κοιτώντας πίσω, παραδέχεται ότι μαθαίνει μερικά μαθήματα με τον σκληρό τρόπο. Από τα πιο πολύτιμα, λέει, ήταν η απόφαση να ξεκινήσει μόνη της. "Το να φεύγω από εκεί που δεν είμαι καλά είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που έχω μάθει στη ζωή μου", γράφει στο νέο της βιβλίο. Η αποχώρηση από μια σχέση ή μια επιχειρηματική συμφωνία δεν είναι ποτέ εύκολη, σημειώνει. Αλλά σε καταστάσεις που απειλούν την ψυχή σας ή την ακεραιότητά σας, το να απομακρύνεστε «σημαίνει ότι έχετε τον έλεγχο και γνωρίζετε την αξία σας».
https://www.instagram.com/p/CK18X1gM0Vr/

Ως η μοναδική ιδιοκτήτρια και σχεδιαστής της επώνυμης εταιρείας της για 45 χρόνια, έχει κερδίσει ένθερμο χειροκρότημα για την επινοητικότητα και τη μακροζωία της. Τα σχέδια που συνέλαβε πριν από δεκαετίες, όπως τα πρώτα μαγιό της και το κομψό ζεστό παλτό "υπνόσακος", παραμένουν μπεστ σέλερ, ακόμη και όταν οι συντάκτες μόδας, επαινούν τις τελευταίες athleisure συλλογές της ως από τις καλύτερες μέχρι σήμερα.



Σε μια βιομηχανία γνωστή για το εφήμερο, η Kamali έχει μια σπάνια ικανότητα να παραμένει σταθερά σύγχρονη. Τα μοντέρνα, φιλικά προς το χρήστη σχέδια της έχουν κρατήσει τα εργοστάσια της γεμάτα μέσα στην πανδημία, πράγμα το οποίο σου δίνει και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για  ένα βιβλίο γεμάτο με τις συμβουλές της.



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!

0
Shares