«Υπάρχει ένα σιντριβάνι νεότητας: είναι το μυαλό, τα ταλέντα, η δημιουργικότητά σας και οι άνθρωποι που αγαπάτε» Sophia Loren

Στα 87 της μας δίνει μαθήματα μιας ολοκληρωμένης, πετυχημένης, ευτυχισμένης κι αγέραστης ζωής

Αγγελική Λάλου

Διαχρονικό σύμβολο ομορφιάς, γοητείας, θηλυκότητας, ταλέντου, επιτυχίας. Η Ιταλίδα θεά του στιλ και της κομψότητας σβήνει 87 κεράκια και συνεχίζει να μας παραδίδει μαθήματα σεξαπίλ και λάμψης.

Η Σοφία Λόρεν (Sophia Loren) γεννήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 1934 κι είναι Ιταλίδα ηθοποιός βραβευμένη με Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία του Βιττόριο ντε Σίκα Η ατιμασμένη (La Ciociara, 1960). Θεωρείται από πολλούς η πιο δημοφιλής Ιταλίδα ηθοποιός της γενιάς της και είναι επίσης διάσημη ως ένα παγκόσμιο σύμβολο του σεξ.

Η Λόρεν γεννήθηκε με το όνομα Σοφία Βιλάνι Σικολόνε στην κλινική Βασίλισσα Μαργαρίτα (Regina Margherita) της Ρώμης στις 20 Σεπτεμβρίου 1934 με γονείς τους Ρικάρντο Σικολόνε και Ρομίλντα Βιλάνι.

Σε ηλικία 14 ετών η Λόρεν συμμετείχε στο διαγωνισμό ομορφιάς Μις Ιταλία και, παρότι δεν κέρδισε, αναδείχθηκε σε μία από τις πρώτες φιναλίστ. Αργότερα ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής και επιλέχθηκε ως κομπάρσα στην ταινία Κβο βάντις, αφετηρία στην κινηματογραφική της καριέρα. Τελικά άλλαξε το όνομά της σε Σοφία Λόρεν.

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950, το άστρο της Λόρεν στο Χόλιγουντ άρχισε να λάμπει με ταινίες όπως αυτές του 1957: Το παιδί και το δελφίνι (Boy on a Dolphin)  και Υπερηφάνια και πάθος (The Pride and the Passion), στο οποίο συμπρωταγωνίστησε με τον Φρανκ Σινάτρα και τον Κάρι Γκραντ.

Η Λόρεν απέκτησε παγκόσμια φήμη χάρη σε ένα συμβόλαιο για πέντε ταινίες με την Paramount Pictures. Ανάμεσα στις ταινίες της εκείνης της εποχής είναι: Πόθοι κάτω από τις λεύκες (Desire Under the Elms) μαζί με τον Άντονι Πέρκινς, βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Ευγένιου Ο'Νηλ, το Σπίτι πάνω σε βάρκα (Houseboat) μια ρομαντική κομεντί όπου συμπρωταγωνιστούσε με τον Κάρι Γκραντ και τη Διαβολογυναίκα (Heller in Pink Tights) του Τζορτζ Κιούκορ στην οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά με ξανθά μαλλιά (φορώντας περούκα). Η Λόρεν επέδειξε αξιόλογες υποκριτικές ικανότητες και κέρδισε το σεβασμό ως δραματική αλλά και ως κωμική ηθοποιός, ιδιαίτερα σε ιταλικά έργα όπου μπορούσε να εκφραστεί πιο ελεύθερα παρόλο που γνώριζε πάρα πολύ καλά αγγλικά.

sophiad

Το 1960, η ερμηνεία της Λόρεν στην ταινία του Βιττόριο ντε Σίκα Η ατιμασμένη (La Ciociara) της έφερε πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένων κι αυτών στα κινηματογραφικά φεστιβάλ των Καννών, της Βενετίας και του Βερολίνου. Η ερμηνεία της βραβεύτηκε, επίσης, με το Βραβείο Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, το πρώτο σημαντικό Όσκαρ που δόθηκε σε μη-αγγλόφωνη ερμηνεία.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η Λόρεν ήταν μια από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς του κόσμου και συνέχιζε να κάνει ταινίες στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α παίζοντας μαζί με γνωστούς πρωταγωνιστές. Το 1964, η καριέρα της έφτασε στο ζενίθ της, όταν έλαβε 1.000.000 δολάρια για να παίξει στην ταινία Η πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (The Fall of the Roman Empire).

Ανάμεσα στις πιο γνωστές ταινίες της Λόρεν από εκείνη την περίοδο είναι η επική παραγωγή του Σάμιουελ Μπρόνστον Ελ Σιντ (El Cid,1961) με τον Τσάρλτον Ίστον, Η εκατομμυριούχος (The Millionairess, 1960) με τον Πίτερ Σέλλερς, Διακοπές στη Νάπολη (It started in Naples, 1960) με τον Κλαρκ Γκέιμπλ, το Χθες, σήμερα, αύριο (Ieri, oggi, domani, 1963) του Βιττόριο ντε Σίκα με το Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, η Λαίδη Λ. (Lady L, 1965) του Πίτερ Ουστίνοφ με τον Πωλ Νιούμαν, η κλασική ταινία του 1966 Αραμπέσκ (Arabesque) με τον Γκρέγκορι Πεκ και στην τελευταία ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν, Η κόμισσα από το Χονγκ Κονγκ (A Countess from Hong Kong,1967) με τον Μάρλον Μπράντο.

Μόλις η Λόρεν έγινε μητέρα, άρχισε να δουλεύει λιγότερο. Πέρασε στα 40 και τα 50 της με ρόλους σε ταινίες συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας ταινίας του Ντε Σίκα The Voyage με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και την ταινία του Έττορε Σκόλα Μια ξεχωριστή μέρα με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.

sophiab

Το 1980,η Λόρεν υποδύθηκε τον εαυτό της και τη μητέρα της σε μια τηλεοπτική μεταφορά της αυτοβιογραφίας της. Οι ηθοποιοί Ρίτζα Μπράουν και Κιάρα Φεράρι έπαιξαν τη Λόρεν σε νεαρότερη ηλικία. Το 1982 πρωταγωνίστησε στα πρωτοσέλιδα όταν αναγκάστηκε να εκτίσει ποινή φυλάκισης 18 ημερών στην Ιταλία με την κατηγορία της φοροδιαφυγής, κάτι που δεν έκανε, όμως, κακό στην καριέρα και τη δημοτικότητά της.

Η Λόρεν συνάντησε τον Κάρλο Πόντι το 1950 κατά τη διάρκεια ενός διαγωνισμού ομορφιάς στον οποίο εκείνος ήταν κριτής. Αφού είχε βοηθήσει την καριέρα της Τζίνα Λολομπρίτζιτα να εκτοξευθεί, βοήθησε και τη Λόρεν να πάρει πολλούς μικρούς ρόλους. Αργότερα, ενώ ήταν στην Ατλάντα των ΗΠΑ το 1957, έβαλε δικηγόρους να του βγάλουν το διαζύγιό του στο Μεξικό από την τότε σύζυγό του, Τζουλιάνα, και τις άδειες του γάμου του με τη Λόρεν. Η Ιταλία όμως δεν αναγνώριζε τα διαζύγια εκείνη την εποχή και το 1962 το ζευγάρι ακύρωσε τον γάμο του ώστε να αποφύγει την καταδίκη για διγαμία. Μετά από αυτό, ο Πόντι πρότεινε στη Τζουλιάνα να μετακομίσουν οι τρεις τους στη Γαλλία, όπου επιτρέπονταν τα διαζύγια, και να γίνουν Γάλλοι πολίτες. Το 1965 η Τζουλιάνα Πόντι χώρισε τον άντρα της, επιτρέποντας στον Πόντι να παντρευτεί τη Λόρεν το 1966 με πολιτικό γάμο στις Σέβρες.

Με αφορμή τα 87α γενέθλιά της θυμόμαστε μερικές από τις χαρακτηριστικές της φράσεις:

 

«Η ομορφιά είναι το πώς αισθάνεσαι μέσα σου και αντανακλάται στα μάτια σου. Δεν είναι κάτι φυσικό».

 

«Υπάρχει ένα σιντριβάνι νεότητας: είναι το μυαλό σας, τα ταλέντα σας, η δημιουργικότητα που φέρνετε στη ζωή σας και η ζωή των ανθρώπων που αγαπάτε. Όταν μάθετε να αγγίζετε αυτήν την πηγή, θα έχετε πραγματικά νικήσει την ηλικία».

 

«Αν δεν έχεις κλάψει, τα μάτια σου δεν μπορούν να είναι όμορφα».

 

«Όταν είσαι μητέρα, δεν είσαι ποτέ πραγματικά μόνη στις σκέψεις σου. Μια μητέρα πρέπει πάντα να σκέφτεται δύο φορές, μία για τον εαυτό της και μία για το παιδί της».

 

«Τα λάθη είναι κομμάτι των οφειλών που πληρώνει κανείς για να απολαύσει μια ολοκληρωμένη ζωή».

 

«Πρέπει να απολαύσεις τη ζωή. Να είστε πάντα περιτριγυρισμένοι από ανθρώπους που σας αρέσουν, ανθρώπους που προσφέρουν μια ωραία συζήτηση. Υπάρχουν τόσα πολλά θετικά πράγματα που πρέπει να σκεφτούμε».

 sophiaf

«Το γυναικείο φόρεμα πρέπει να μοιάζει με συρματόπλεγμα: να εξυπηρετεί το σκοπό του χωρίς να εμποδίζει τη θέα».

 

«Το σεξαπίλ είναι πενήντα τοις εκατό από αυτό που έχετε και πενήντα τοις εκατό αυτό που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι έχετε».

 

«Όλα όσα βλέπετε τα χρωστάω στα μακαρόνια».

 sophiae

«Τα μακαρόνια μπορούν να καταναλωθούν με μεγαλύτερη επιτυχία αν τα ρουφήξεις όπως ηλεκτρική σκούπα».

 

«Ποτέ δεν προσπάθησα να αποκλείσω τις αναμνήσεις του παρελθόντος, παρόλο που μερικές είναι οδυνηρές. Δεν καταλαβαίνω τους ανθρώπους που κρύβονται από το παρελθόν τους. Όλα όσα ζεις βοηθούν να γίνεις ο άνθρωπος που είσαι τώρα».

 

«Νομίζω ότι η ποιότητα του να είσαι σέξι πηγάζει από μέσα σου. Είναι κάτι που υπάρχει μέσα σου ή δεν υπάρχει και πραγματικά δεν έχει να κάνει πολύ με το στήθος ή τους μηρούς ή το μέγεθος των χειλιών σου».

 

«Για να προχωρήσετε σε ένα δύσκολο επάγγελμα απαιτείται έντονη πίστη στον εαυτό σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μερικοί άνθρωποι με μέτριο ταλέντο, αλλά με μεγάλη εσωτερική ορμή, προχωρούν πολύ περισσότερο από τους ανθρώπους με εξαιρετικά ανώτερο ταλέντο».

 

«Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι θέλουν πράγματα, αλλά δεν έχουν πραγματικά τη δύναμη, την πειθαρχία. Είναι αδύναμοι. Πιστεύω ότι παίρνετε αυτό που θέλετε αν το θέλετε αρκετά».

 

«Είμαι ηθοποιός. Είναι το πάθος μου. Ζω - ζούσα πάντα για την υποκριτική».

 sophiac

«Νομίζω ότι στη ζωή μας πιστεύω ότι όταν είσαι ηθοποιός, όταν είσαι παραγωγός, πρέπει να είσαι πολύ διακριτικός για την προσωπική σου ζωή και πρέπει να είσαι κλεισμένος μέσα, σε αρμονία και στοργή για όλα».

 



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares