«Όσο λιγότερες προσδοκίες έχετε, τόσο το καλύτερο» Laurie Anderson

Λίγο πριν τη συναυλία της στο Ηρώδειο, η Laurie Anderson κάνει στάση στη Stegi σε μία συζήτηση με τον Πωλ Χολντενγκρέιμπερ, Παρασκευή 8 Ιουλίου

Αγγελική Λάλου

Δύο μόλις ημέρες πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνισή της στο Ηρώδειο, το αθηναϊκό κοινό θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά την ιέρεια της ηλεκτρονικής μουσικής πρωτοπορίας, φίλη του William S. Burroughs και σύζυγο του Lou Reed, Laurie Anderson, και να εμβαθύνει σε σκόρπιες σκέψεις της που βγάζουν νόημα, όλες μαζί, και η καθεμία ξεχωριστά: οι φόβοι που μας ενθαρρύνουν, το τέλος της ζωής στη Γη, οι σύγχρονες δεισιδαιμονίες, οι μύθοι και οι θρύλοι, τα πάθη, τα δάκρυα, τα πουλιά, η δημοκρατία, ο αυτοσχεδιασμός, η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών, η Γιόκο Όνο και ο Αριστοφάνης, η ύπνωση, το να βρίσκεσαι στο σκοτάδι, ή να προσποιείσαι ότι κοιμάσαι, η σκλαβιά, τα διαφορετικά είδη σιωπής, η απώλεια.

Την Παρασκευή 8 Ιουλίου, η Άντερσον έρχεται να πλημμυρίσει την Κεντρική Σκηνή της Στέγης με την πληθωρική ενέργειά της, σε μία συζήτηση με τον Πωλ Χολντενγκρέιμπερ, μετρ των συνεντεύξεων, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ωνάση και Εκτελεστικό Διευθυντή του Onassis Los Angeles (OLA House).

Κάνουμε «ζέσταμα» και θυμόμαστε μερικές από τις χαρακτηριστικές της κουβέντες:

 

«Ο Παράδεισος είναι ακριβώς όπως εκεί που βρίσκεστε τώρα... μόνο πολύ, πολύ καλύτερος».

 

«Όταν χάνεται η αγάπη, υπάρχει πάντα δικαιοσύνη. Και όταν χαθεί η δικαιοσύνη, υπάρχει πάντα δύναμη. Και όταν φύγει η δύναμη, υπάρχει πάντα η μαμά. Γεια σου μαμά!»

 

«Ο κόσμος είναι ένα παράξενο και υπέροχο μέρος».

 

«Μισώ τους ζωολογικούς κήπους».

 

«Γιατί πρέπει να μεταφράσετε και να αποκωδικοποιήσετε τα πράγματα; Απλώς αφήστε την εικόνα να υπάρχει. Θα έχει ένα ιδιαίτερο είδος πραγματικότητας που δεν θα το κάνει μόλις αποκωδικοποιηθεί».

 

«Νομίζω ότι οι γυναίκες είναι εξαιρετικοί κοινωνικοί κριτικοί».

 

«Το πρόβλημα με τα πρωτότυπα είναι ότι δεν λειτουργούν πάντα».

 

«Βλέπω και γράφω πράγματα πρώτα ως καλλιτέχνης, δεύτερον ως γυναίκα και τρίτον ως Νεοϋορκέζα. Και τα τρία έχουν ενσωματωμένες προοπτικές που δεν είναι ουδέτερες».

 

«Το κρυφό μου όνειρο είναι να γράψω ένα επικό ποίημα. Αυτό είναι ίσως το πιο επιτηδευμένο πράγμα που έχω πει».

 

«Η τέχνη της περφόρμανς έχει να κάνει με τη χαρά, να φτιάξεις κάτι που είναι τόσο γεμάτο με άγρια ​​χαρά που πραγματικά δεν μπορείς να το εκφράσεις με λόγια».

 

«Όσο λιγότερες προσδοκίες έχετε, τόσο το καλύτερο».

 

«Μακάρι οι άνθρωποι να χόρευαν διαφορετικά. Μου θυμίζει το εφηβικό σεξ».

 

«Οι συγγραφείς θέλουν να συνοψίσουν: Τι σημαίνει αυτό; Τι μάθαμε από αυτό; Αυτός είναι ένας περίεργος τρόπος σκέψης του 19ου αιώνα για την τέχνη, γιατί υποθέτει ότι πρέπει να κάνει τη ζωή μας καλύτερη ή να μας διδάξει κάτι».

 

«Μπορείτε να κάνετε σπουδαία πράγματα με πράγματα φθηνής τεχνολογίας».

 

«Μακάρι οι άνθρωποι να χόρευαν διαφορετικά. Μου θυμίζει το εφηβικό σεξ».

 

«Ποτέ δεν είχα πραγματικά ένα χόμπι, εκτός αν υπολογίζεις την τέχνη, την οποία η εφορία μου είπε κάποτε ότι έπρεπε να δηλώσω ως χόμπι μιας και δεν είχα βγάλει χρήματα από αυτήν».

 

«Τα μόνα πράγματα που δεν μου αρέσουν είναι τα μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ. Τα μισώ. Δεν μου αρέσει καν να μιλάω για αυτό. Δεν αντέχω τα μιούζικαλ».

 

«Οι άνθρωποι υποφέρουν πραγματικά αυτές τις μέρες. Υπάρχει πολύς εταιρικός θρίαμβος και πολλή προσωπική απόγνωση καθώς αναρωτιούνται για ποιο σκοπό εργάζονται».

 

«Ως καλλιτέχνιδα θα διάλεγα αυτό που είναι πιο όμορφο παρά αυτό που είναι αληθινό».

 

«Ένα από τα πράγματα που έμαθα δουλεύοντας στους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν ότι ο κόσμος δεν χρειάζεται άλλη μια μεγάλη εκπομπή πολυμέσων».

 

«Μπορείτε να κάνετε όλο και μεγαλύτερα πράγματα. Αλλά για ποιο λόγο;»

 

«Αυτό που είναι χαρακτηριστικό της ερμηνείας μου είναι ότι κυριολεκτικά σέρνω όλο το στούντιο στη σκηνή».

 

«Η δουλειά μου είναι να φτιάχνω εικόνες και να αφήνω τη λήψη αποφάσεων και την εξαγωγή συμπερασμάτων σε άλλους ανθρώπους».

 

«Κάτι που έχει τόση δύναμη πρέπει να έχει ζωή. Τα μουσικά όργανα έχουν ζωή».

 

«Οι άνθρωποι τραυλίζουν μόνο στην αρχή της λέξης. Δεν φοβούνται όταν φτάνουν στο τέλος της λέξης. Υπάρχει μόνο λύπη».

 

«Η δουλειά μου είναι περισσότερο να προσπαθώ να κάνω καλές ερωτήσεις και όχι να προσπαθώ να κάνω μεγάλες παραστάσεις. Κάθε εταιρεία μόδας το κάνει αυτό, κάθε εταιρεία αυτοκινήτων το κάνει αυτό».

 

«Είμαι πραγματικά εργασιομανής».

 

«Είναι καλό να κοιτάξετε μέσα σας περισσότερο και να σκεφτείτε: τι θα ήθελα πραγματικά να κάνω αν δεν είχα κανέναν περιορισμό;»

 

«Δεν δέχομαι τόσο καλά τα κομπλιμέντα. Πάντα κρεμάω το κεφάλι μου και νεύω και προσπαθώ να τα ξεχάσω αμέσως».

 

«Προσπάθησα να αποφύγω τη στοχευμένη συμπεριφορά».

 

«Έχω γράψει πολλά για τα φίδια. Υπάρχει κάτι πολύ σημαντικό σε αυτό».

 

«Εκτιμώ τόσο πολύ όταν κάποιος προσπαθεί να φτιάξει κάτι και προσπαθεί να γίνει καλλιτέχνης - χαίρομαι που βλέπω το έργο».

 

«Είμαι αρκετά μέσος άνθρωπος για να δείξω τα πράγματα που έχω δει και που προκαλούν δέος».

 

«Ως Νεοϋορκέζα, είμαι κάποια που ζει σε ένα νησί και κοιτάζει απέναντι στην Αμερική».

 

«Δεν είμαι συνήθως εκεί που νομίζω ότι είμαι. Είναι κάπως τρομακτικό».

 

Διαβάστε περισσότερα:
https://www.onassis.org/el/whats-on/laurie-anderson-in-discussion-with-paul-holdengraber



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares