Τα οφέλη της γιόγκα είναι περισσότερα από όσα πιστεύεις

Η γιόγκα τιθασεύει το άγχος και μας μαθαίνει ποιές είναι οι πραγματικές μας ανάγκες

Κατερίνα Ανδρομιδά

Είναι από τις αρχαιότερες πρακτικές που υπόσχονται άμεση χαλάρωση του σώματος και κυρίως της ψυχής και είναι πιο αναγκαία από ποτέ σήμερα. Μέρες όπως αυτές που διανύουμε τον τελευταίο χρόνο γίνεται όλο και πιο μακρινό όνειρο να νιώθουμε εσωτερική ηρεμία και γενικότερα ευφορία. Ο εγκλεισμός σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις της καθημερινότητας που παραμένουν υψηλές, για να μη πούμε ότι αυξήθηκαν και περισσότερο, έχουν συμβάλλει  στο να έχουμε περισσότερα νεύρα μες στη μέρα και περισσότερες στιγμές έντασης με τους οικείους μας, παρά χαλάρωσης. Η άσκηση θεωρείται η λύση για όλα σχεδόν τα προβλήματα και από τη λίστα με τις μεθόδους δεν θα μπορούσε να λείπει η γιόγκα.

Σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες μορφές άσκησης, διαφέρει σε κάτι πολυ σημαντικό. Γυμνάζει και τη ψυχή σου. Στις ασκήσεις γιόγκα δεν ενδυναμώνεις μόνο τον κορμό σου, τα άκρα σου και τον αυχένα σου αλλά φροντίζεις (και αυτό το καταλαβαίνεις καλύτερα στο τέλος του μαθήματος) τη καρδιά σου. Οι ασκήσεις σε συνδυασμό με τις αναπνοές είναι το εισιτήριο για τα αισθήματα ευφορίας και ηρεμίας που σε πλημμυρίζουν αφού σηκωθείς από το στρωματάκι σου. Όμως τα οφέλη, είναι ακόμα περισσότερα και αξίζει να ξέρεις τα σημαντικότερα για να επισπεύσεις την εγγραφή σου σε διαδικτυακά μαθήματα ή σε κανάλια γνωστών youtuber του είδους!

 

1. Σου χτίζει αυτοπεποίθηση

Κατά τη διάρκεια της γιόγκα συμβαίνει το εξής μαγικό: δεν μας απασχολεί το πώς είναι η εικόνα μας αλλά επανασυνδεόμαστε με όλα τα σημεία του σώματός μας. Η έμφαση δίνεται στο να εμπιστευτούμε τον κορμό, τα άκρα μας και όλα τα υπόλοιπα μέρη μας (από τη κορφή έως τα νύχια κυριολεκτικά) ώστε να ισορροπήσουμε και να καταφέρουμε να «βγάλουμε» τις ασκήσεις. Η επικριτική διάθεση δίνει τη θέση εδώ στην δημιουργία αισθημάτων αυτοπεποίθησης. 

2. Μνήμη

Αποδεδειγμένα η γιόγκα βοηθάει στη συγκέντρωση, σε μαθαίνει να συντονίζεις καλύτερα τις κινήσεις σου ενώ βελτιώνει τη μνήμη. Κι όλα αυτά γιατί κατά της διάρκεια των μαθημάτων οι ασκήσεις δεν απαιτούν απλώς να είναι παρόν το σώμα σου αλλά κυρίως το μυαλό σου. Σε περίπτωση που σκεφτείς οτιδήποτε όσο εκτελείς μία άσκηση, θα έχεις παρατηρήσει (αν έχεις δοκιμάσει γιόγκα) πως ή θα πέσεις ή θα τρεκλίζεις. Επομένως, οι προπονήσεις σε εκπαιδεύουν στη συγκέντρωση.

 

3. Αντίο άγχος

Η γιόγκα είναι γνωστή και για τις αντικαταθλιπτικές της ιδιότητες. Κατά τη διάρκεια των προπονήσεων μειώνονται τα επίπεδα της κορτιζόλης, ορμόνης τους στρες που ''πειράζει'' τα επίπεδα της σεροτονίνης, ορμόνης της χαράς, επομένως το κύμα ευφορίας μετά το τέλος του μαθήματος δικαιολογείται απόλυτα. 

4.  Κεφάλαιο ευλυγισία

Δεν θα μπορούσε να επιλέξει κανείς καλύτερη μέθοδο εκγύμνασης από τη γιόγκα εάν αντιμετωπίζει αυχενικό σύνδρομο, σκολίωση, κύφωση και άλλα προβλήματα ορθοπεδικής φύσης. Ακόμη, η συγκεκριμένη άσκηση είναι το απόλυτο φάρμακο για όσους περνούν τις περισσότερες ώρες της μέρας σε γραφείο. Η κακή στάση που είναι συνήθεια των προηγούμενων αλλά και όλα τα άλλα προβλήματα θεραπεύονται με τον καιρό μέσω των ασκήσεων ευλυγισίας και ενδυνάμωσης που προσφέρονται σε μαθήματα γιόγκα.

 

5. Βάρος

Αφήσαμε το πιο ενδιαφέρον για το τέλος. Προφανώς οι περισσότεροι επιλέγουμε κάποια μορφή άσκησης που ξέρουμε ότι θα έχει αποτελέσματα στο θέμα που μας καίει, την απώλεια βάρους. Η γιόγκα είναι από τις πιο αποτελεσματικές επιλογές και όχι μόνο αυτό. Επειδή πρόκειται για μία πνευματική μορφή άσκησης, που εκτός από το σώμα όπως είδαμε χτίζει και το μυαλό μας, είναι ένας καλός προθάλαμος για όσους παλεύουν με τη λαιμαργία και τη βουλιμία. Η γιόγκα τιθασεύει το μυαλό και μας μαθαίνει ποιές είναι οι πραγματικές μας ανάγκες!

 

 

 

 

 

 



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!

0
Shares