Skip to main content

FOOD

Δίαιτα και μπανάνα

"Κάνω δίαιτα. Μπορώ να φάω μπανάνες;" 


Μαρία Μυλωνά

Αν υπάρχει ένα φρούτο… παρεξηγημένο, αυτό σίγουρα είναι η μπανάνα, η οποία έχει αποκτήσει τη φήμη πως παχαίνει και για το λόγο αυτό απαγορεύεται σε δίαιτες ή τουλάχιστον συστήνεται να καταναλώνεται με μέτρο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως πολλοί διατροφολόγοι συστήνουν να τρώμε μισή μπανάνα την ημέρα και μάλιστα το πρωί για να κάψουμε την ενέργεια που δίνει πιο εύκολα.

Pixel

Μια μέτρια μπανάνα περιέχει περίπου 100 θερμίδες (μέχρι 160 αν είναι μεγάλη). Το “άγχος” όμως για την κατανάλωση μπανάνας δεν προέρχεται τόσο από τη θερμιδική της αξία, όσο από το γεγονός πως  περιέχει λιγότερο νερό από άλλα φρούτα με αποτέλεσμα να έχει περισσότερες θερμίδες από άλλα φρούτα και πιο πολλούς υδατάνθρακες. Έτσι μια μπανάνα αποτελείται από 75% νερό σε σχέση με ένα μήλο που αποτελείται από σχεδόν 85% νερό. Η μπανάνα περιέχει 26 γρ, υδατάνθρακες ενώ το μήλο σε ίδια ποσότητα περιέχει 16 γρ. υδατάνθρακες.

Επιτρέπονται οι μπανάνες στη δίαιτα; Τελικά ναι, αφού περιέχουν κάλιο το οποίο βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει την κατακράτηση υγρών. Περιέχουν όμως και πηκτίνη, οπότε το όφελος για τη δίαιτά σας είναι διπλό.

Το κρας τεστ:

Πρωτεΐνες: 1,4 γραμμάρια, αποτελώντας για τον οργανισμό μια καλή πηγή πρωτεΐνης.

Λίπος: 0,4 γραμμάρια.

Φυτικές ίνες: 3,2 γραμμάρια. Θεωρείται ένα από τα πιο πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα. Οι φυτικές ίνες βοηθούν το φρούτο αυτό να μας χορτάσει, προσφέροντας μας την αίσθηση του κορεσμού όταν πεινάμε. Υπό την έννοια αυτή θεωρείται ιδανική επιλογή για σνακ.

Σάκχαρα: 14,4 γραμμάρια. Η μπανάνα περιέχει σχεδόν την ίδια ποσότητα φυσικών σακχάρων με ένα μήλο και άρα και ο μύθος ότι έχει περισσότερη “ζάχαρη” από τα υπόλοιπα φρούτα  δεν ισχύει.

Και δύο ιδιότητες που δεν ξέρατε:

1. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όταν κανείς τρώει τρεις μπανάνες την ημέρα, περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης ενός εγκεφαλικού επεισοδίου. Η κατανάλωση μιας μπανάνας το πρωί, μιας μετά το μεσημεριανό φαγητό και μιας το βράδυ, μπορεί να προσφέρει αρκετό κάλιο στον οργανισμό με αποτέλεσμα, να μειωθούν κατά 21% περίπου οι πιθανότητες δημιουργίας ενός θρόμβου αίματος στον εγκέφαλο, σύμφωνα με ιταλοβρετανική μελέτη.

2. Η μπανάνα μπορεί να βοηθήσει και στην αντιμετώπιση της πρόωρης εκσπερμάτισης, χάρη στις βιταμίνες και τους ουσίες που βελτιώνουν τη συνολική υγεία αλλά και τη λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος.

Πηγή: http://www.iatrikanea.gr/

Διαβάστε επίσης

FOOD

Τα 9 καλύτερα λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Επειδή χρειάζεσαι αρκετές φυτικές ίνες δες τα λαχανικά που σου τις προσφέρουν απλόχερα

FOOD

Τι οφέλη προσφέρουν τα κεράσια στον οργανισμό σας

Ρίχνουμε μια ματιά στο εξαιρετικά ωφέλιμο διατροφικό προφίλ των κερασιών

Προτεινόμενα

CELEBS

Οι νικητές των θεατρικών βραβείων «Μελίνα Μερκούρη» και «Δημήτρης Χορν»

Οι συνυποψήφιοι και οι τιμητικές διακρίσεις

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ποια ζώδια είναι πιο πιθανό να είναι εγωκεντρικά και αδιάφορα

Για να δούμε ποια ζώδια έχουν το Ego τους σε σκαλιστό θρόνο!

CELEBS

Νεκρός από πυροβολισμούς γνωστός ηθοποιός από το «General Hospital»

Έπεσε θύμα αδίστακτων ληστών που προσπάθησαν να τον κλέψουν