Skip to main content

FOOD

Αυτές είναι οι 5 πηγές νατρίου που δεν γνωρίζεις

Εκεί "κρύβεται" το αλάτι. 


Μαρία Μυλωνά

Αλλαντικά: Τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος έχουν αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, συμπεριλαμβανομένων των πιο «υγιεινών» επιλογών. Έτσι, ενώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι το σαλάμι αέρος ή το μπέικον περιέχουν υψηλά ποσά αλατιού, θα πρέπει να έχετε υπόψιν πως και μια φέτα φιλέτο γαλοπούλας μπορεί να περιέχει 200-300 mg νατρίου ή ακόμη περισσότερο σε περίπτωση που είναι καπνιστή. 

Ψωμί: Τα διάφορα είδη τυποποιημένου ψωμιού είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αλάτι, ακόμη και αν η γεύση τους δεν το «προδίδει». Ενδεικτικά, μια φέτα ψωμί του τοστ περιέχει 0,25-0,3 γραμμάρια αλατιού, που αντιστοιχούν σε 100-120 mg νατρίου.

Δημητριακά και μπάρες δημητριακών: Πιθανότατα, όταν επιλέγετε για το πρωινό σας ένα μπολ γάλα με δημητριακά πρωινού δε θεωρείτε ότι καταναλώσατε ένα αλμυρό σνακ… Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα είδη δημητριακών πρωινού που κυκλοφορούν στην αγορά μπορεί να περιέχουν έως και 0,5 γραμμάρια αλατιού ανά μερίδα.

Έτοιμες σάλτσες, σούπες και ζωμοί: Πρόκειται για τρόφιμα που προστίθενται συχνά στο φαγητό και σε πολλές περιπτώσεις επιπλέον του αλατιού. Ωστόσο οι διάφορες «σως», όπως μαγιονέζα, μουστάρδα, κέτσαπ, διάφορα είδη συμπυκνωμένων χυμών ντομάτας, οι έτοιμες σάλτσες και σούπες, αλλά και οι διάφοροι κύβοι και έτοιμοι ζωμοί λαχανικών αποτελούν προϊόντα με αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Για παράδειγμα, μια κουταλιά της σούπας μαγιονέζα περιέχει 0,25 γραμμάρια αλατιού, ενώ σε μια μερίδα έτοιμου ζωμού ή κύβου λαχανικών θα βρείτε έως και 1,2 γραμμάρια αλατιού.

Γάλα εβαπορέ: Τα συμπυκνωμένα γάλατα, καθώς και τα διάφορα είδη γάλακτος σε μορφή σκόνης που συχνά προστίθενται σε καφέδες και άλλα προϊόντα μπορεί να περιέχουν αρκετό αλάτι, όσο κι αν δεν «τους φαίνεται». Ενδεικτικά, ένα ποτήρι γάλα εβαπορέ περιέχει 0,3 γραμμάρια αλατιού, δηλαδή 120 mg νατρίου, ποσότητα διόλου αμελητέα για ένα τρόφιμο που δεν περιμένει κανείς πως περιέχει αλάτι. 

Συνεπώς, όταν αγοράζετε τυποποιημένα προϊόντα φροντίστε να διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων, ώστε να επιλέγετε εκείνα με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλάτι και νάτριο. Να θυμάστε πως στόχος είναι να μην υπερβαίνετε τα 2,300 mg νατρίου ή 5,75 g αλατιού ανά ημέρα

Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr/

Διαβάστε επίσης

FOOD

Φράουλες για πάντα: δες τα σούπερ οφέλη που σου προσφέρουν

Με ελάχιστες θερμίδες, γλυκιά γεύση και εντυπωσιακό διατροφικό προφίλ, οι φράουλες είναι λατρεία!

FOOD

Τι οφέλη προσφέρει το ακτινίδιο στην υγεία σου

Το ακτινίδιο διαθέτει εξαιρετικό διατροφικό προφίλ και σου φέρνει πολλά οφέλη

FOOD

Πεινάς συνέχεια; Μπορεί να φταίει το άγχος

Θες υδατάνθρακες όταν είσαι  στρεσαρισμένη; 

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 14 έως 21/4

Ευκαιρία να ξεκαθαριστούν συναισθηματικά θέματα ή διαφωνίες

ΣΧΕΣΕΙΣ

Tι μας μαθαίνει η σχέση των Keanu Reeves και Alexandra Grant

Kάτι παραπάνω από ένα αντισυμβατικό matching γιατί  «η ομορφιά είναι αγάπη»