Skip to main content

FOOD

Smoothie με 6 πολύτιμα συστατικά που καταπολεμά το άγχος

Ένας ισχυρός σύμμαχος (ψυχικής) υγείας στο ποτήρι σου



Τα τελευταία χρόνια έχουν επηρεάσει αρνητικά την ψυχική μας ευεξία, επομένως πάντα είναι καλό να ψάχνουμε εύκολους τρόπους για να βρούμε ανακούφιση σε τροφές με θρεπτικά συστατικά.

Με μια ισορροπία υδατανθράκων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, υγιών λιπαρών, φυτικών ινών και πρωτεΐνης, αυτό το smoothie πρωτεΐνης σοκολάτας και κεράσι αποτελεί ένα εξαιρετικό πρωινό εν κινήσει που θα σας κρατήσει χορτάτους, συγκεντρωμένους και ήρεμους όλο το πρωί.

Smoothie με πρωτεΐνη σοκολάτας και κεράσια

Συστατικά:

1 φλιτζάνι κεράσια φρέσκα ή κατεψυγμένα (χωρίς κουκούτσι)

1 μεζούρα πρωτεΐνης σε σκόνη επιλογής (Σημείωση: Επιλέξτε μια που παρασκευάζεται κυρίως από ολόκληρα συστατικά τροφίμων με ελάχιστα πρόσθετα σάκχαρα ή τεχνητά γλυκαντικά)

1 κουταλιά της σούπας βιολογικό κακάο χωρίς ζάχαρη σε σκόνη

1 κουταλιά της σούπας ωμό βούτυρο ξηρών καρπών

1,5 φλιτζάνι σπανάκι ή ανάμεικτα χόρτα

1 φλιτζάνι γάλα κάνναβης (το βρίσκεται σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή με βιολογικές τροφές)

Παγάκια (προαιρετικά)

1 κουταλιά της σούπας σπόρους chia, λιναριού ή κάνναβης (προαιρετικά)

1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα για εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα (προαιρετικά)

Μέθοδος:

Για ευκολία, μπορείτε να βάλετε όλα τα υλικά (εκτός από το γάλα) στο γυάλινο μπουκάλι του μπλέντερ από το προηγούμενο βράδυ και να τα αφήσετε στο ψυγείο.

Στη συνέχεια, το άλλο πρωί καθώς φτιάχνετε τον καφέ σας, προσθέστε το γάλα κάνναβης και ανακατέψτε.

smoothie

Δείτε τι κάνει κάθε συστατικό αυτού του smoothie τόσο αποτελεσματικό για την ψυχική υγεία και τη διαχείριση του στρες:

Κεράσια: Τα κεράσια περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιοενεργών όπως καροτενοειδή, βιταμίνη C και κάλιο. Είναι επίσης μια καλή πηγή τρυπτοφάνης και σεροτονίνης, που μας βοηθούν να ηρεμήσουμε. Μια μελέτη ανέφερε μείωση της κορτιζόλης στα ούρα και του άγχους, καθώς και βελτιωμένη διάθεση, μετά την κατανάλωση συμπυκνώματος κερασιού.

Φλαβανόλες κακάου: Το κακάο περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά που νικούν το οξειδωτικό στρες στον εγκέφαλο – και διώχνουν το στρες. Πλούσιο σε μαγνήσιο, το κακάο έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία. Το κακάο έχει επίσης πρεβιοτικές ιδιότητες για το έντερο. Μια τυχαιοποιημένη, διπλά τυφλή, διασταυρούμενη ανθρώπινη μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός ροφήματος κακάο για τέσσερις εβδομάδες αύξησε τον αριθμό των υγιών αντιφλεγμονωδών ειδών Lactobacillus και Bifidobacterium και μείωσε τον αριθμό των φλεγμονωδών ειδών Clostridium. Αυτή η αλλαγή στα βακτήρια συσχετίστηκε με 30% μείωση της φλεγμονής. Η φλεγμονή και η νευροφλεγμονή θεωρούνται ως υποκείμενοι οδηγοί των συμπτωμάτων άγχους.

Φυλλώδη πράσινα: Το σπανάκι και άλλα φυλλώδη λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Β9 (φολικό), που υποστηρίζει τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών. Η ανεπάρκεια φυλλικού οξέος σχετίζεται με την κατάθλιψη, ενώ η κατανάλωση περισσότερων φυλλωδών λαχανικών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της διάθεσής σας.

Γάλα κάνναβης: Το γάλα κάνναβης είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και υγιή λίπη. Οι σπόροι κάνναβης από τους οποίους παρασκευάζεται είναι πηγή άλφα-λινολενικού οξέος (ALA), ενός απαραίτητου ωμέγα-3 λιπαρού οξέος. Η έρευνα δείχνει ότι το ALA έχει νευροπροστατευτικές ιδιότητες και προάγει την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Βούτυρο ξηρών καρπών: Τέλος, τα ωμά, χωρίς ζάχαρη βούτυρα ξηρών καρπών είναι εξαιρετικές πηγές μαγνησίου και ψευδαργύρου. Το μαγνήσιο είναι κρίσιμο για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς εμπλέκεται άμεσα στη σύνθεση της ντοπαμίνης (ένας σημαντικός νευροδιαβιβαστής). Ο ψευδάργυρος, από την άλλη πλευρά, έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη μείωση της φλεγμονής στον εγκέφαλο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η επαρκής κατανάλωση τόσο μαγνησίου όσο και ψευδάργυρου μπορεί να αποτρέψει και να μειώσει τα συμπτώματα του άγχους, της κατάθλιψης, της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD), της κόπωσης, ακόμη και της διπολικής διαταραχής.

Διαβάστε επίσης

FOOD

Μμμμμ μαστίχα – η πιο καλοκαιρινή απόλαυση έχει πολλά οφέλη

  Παγωμένη μαστίχα λικέρ, το καλύτερο σφηνάκι καλοκαιριού 

FOOD

5 «κακές» τροφές που πραγματικά βοηθούν στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με τους διαιτολόγους

Μπορεί να χαρείτε να μάθετε ότι ορισμένα από τα αγαπημένα σας φαγητά δεν χρειάζεται να είναι απαγορευμένα εντελώς

FOOD

Οι 5 καλύτερες επιλογές πρωινού για μαθητές κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

Γιατί η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται και στις εξετάσεις

Προτεινόμενα

CELEBS

Λίαμ Χέμσγουορθ: Αποθεωτικά σχόλια για την Ελλάδα στο Instagram

Οι φωτογραφίες που πόσταρε από τις διακοπές με τη σύντροφό του

ΠΑΙΔΙ

Ξεπερνώντας το άγχος του αποχωρισμού στη καλοκαιρινή κατασκήνωση

Συμβουλές για γονείς και παιδιά που ετοιμάζονται για summer camp

CELEBS

Σάκης Ρουβάς: Οι σπάνιες φωτογραφίες αγκαλιά με τα παιδιά του

Με αφορμή τη γιορτή του πατέρα έκανε ανάρτηση στο Instagram