Skip to main content

SELF-LOVE

Πώς να ενισχύσεις τα όρια ανάμεσα στην προσωπική σου ζωή και την δουλειά σου

Η θέσπιση ορίων είναι απαραίτητη για την ψυχική και σωματική σου υγεία και δεν πρέπει να την παραμελείς



Η ενίσχυση των ορίων ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική σου ζωή είναι ζωτικής σημασίας, για τη διατήρηση της ισορροπίας, τη μείωση του άγχους και τη διασφάλιση της συνολικής ευημερίας σου. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις αυτά τα όρια για το καλό σου, ενισχύοντας την ψυχική και σωματική σου υγεία.

Θέσπισε ξεκάθαρα όρια

Θέσε συγκεκριμένα όρια μεταξύ της εργασίας και της προσωπικής σου ζωής. Όρισε πότε ξεκινά και πότε τελειώνει η εργασία και τήρησε αυτά τα όρια όσο το δυνατόν περισσότερο.

Δημιούργησε έναν αποκλειστικό χώρο εργασίας

Όρισε μια συγκεκριμένη περιοχή στο σπίτι σου για δουλειά. Όταν βρίσκεσαι σε αυτόν τον χώρο, είσαι συγκεντρωμένη στη δουλειά και όταν είσαι αλλού, είσαι εκτός.

Όρισε τις ώρες εργασίας

Καθορίστε τις ώρες εργασίας σου και κοινοποίησέ τις σε συναδέλφους ή πελάτες. Κάνε μια συνειδητή προσπάθεια να σταματήσεις να εργάζεσαι όταν τελειώσουν οι επίσημες ώρες εργασίας σου.

Περιόρισε την διαθεσιμότητά σου

Απόφυγε να ελέγχεις τα email ή τα μηνύματά σου εκτός των καθορισμένων ωρών εργασίας, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο. Χρησιμοποίησε λειτουργίες do not disturb στις συσκευές σου για να ελαχιστοποιήσεις τις διακοπές κατά τη διάρκεια του προσωπικού σας χρόνου.

Βάλε σε προτεραιότητα τις εργασίες σου

Μάθε να ιεραρχείς αποτελεσματικά τις εργασίες σου για να αποφύγεις την υπερβολική εργασία. Εστίασε στην ολοκλήρωση εργασιών υψηλής προτεραιότητας κατά τις ώρες που δουλεύεις και άφησε λιγότερο επείγουσες εργασίες για αργότερα ή για την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Εξασκήσου στο να λες όχι

Να είσαι επιλεκτική όσον αφορά την ανάληψη πρόσθετων εργασιών ή δεσμεύσεων εκτός των κανονικών σου αρμοδιοτήτων. Μάθε να λες όχι όταν είναι απαραίτητο για να προστατεύσεις τον προσωπικό σου χρόνο.

Προγραμμάτισε τον προσωπικό χρόνο

Ακριβώς όπως προγραμματίζεις τις εργασίες στη δουλειά σου, βάλε πρόγραμμα και στον χρόνο σου για προσωπικές δραστηριότητες και χαλάρωση. Αντιμετώπισε τον προσωπικό σου χρόνο με την ίδια προσοχή όσο και τη δουλειά σου.

Αποσυνδέσου τακτικά

Κάνε τακτικά διαλείμματα από το κινητό σου, ειδικά εκτός των ωρών εργασίας. Ασχολήσου με δραστηριότητες που σε βοηθούν να χαλαρώσεις και να αποσυνδεθείς από το εργασιακό άγχος.

Καθιέρωσε τελετουργίες

Δημιούργησε τελετουργίες που ορίζουν τη μετάβαση από τη δουλειά στον προσωπικό σου χρόνο. Για παράδειγμα πήγαινε μια βόλτα, άλλαξε ρούχα ή κάνε ασκήσεις ενσυνειδητότητας.

Διαβάστε επίσης

SELF-LOVE

5 απλοί τρόποι για να ενισχύσεις τη διάθεσή σου μια Δευτέρα που έχει ξεκινήσει δύσκολα

Κι όμως, μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα ακόμα κι αν σου φαίνεται ακατόρθωτο

SELF-LOVE

Aν οι αγχωτικές σκέψεις σε κρατούν ξύπνια, υιοθέτησε αυτή τη ρουτίνα

Ξεκινήστε μια ρουτίνα «ξεκούρασης εγκεφάλου» και ο ύπνος θα έρχεται πιο εύκολα και φυσικά

Προτεινόμενα

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να επανεφεύρετε τον εαυτό σας κάνοντας restart

Ασυνήθιστοι τρόποι για να ανακαλύψετε ξανά τον εαυτό σας σε οποιαδήποτε ηλικία

FOOD

Ποια πολύτιμα οφέλη προσφέρει στον οργανισμό σου το ρόφημα με δεντρολίβανο

6 σημαντικά οφέλη υγείας του τσαγιού δεντρολίβανου