6 αποτελεσματικοί τρόποι για να ανακουφίσεις τους πιασμένους μυς

Τι να κάνεις για να γλιτώσεις από το ενοχλητικό πιάσιμο στο σώμα σου

Ναταλία Πετρίτη

Το πιάσιμο μετά τη γυμναστική είναι μια αρκετά συνηθισμένη κατάσταση που μπορεί να προκαλείται από τη γυμναστική έπειτα από μια περίοδο αδράνειας, τη συμμετοχή σε μια νέα ή πιο έντονη ρουτίνα άσκησης ή και την εκτέλεση κινήσεων που κουράζουν συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες. Τα μικροσκοπικά σχισίματα στις μυϊκές ίνες που προκαλούνται κατά την άσκηση προκαλούν με τη σειρά τους φλεγμονή και πόνο, ο οποίος τυπικά κορυφώνεται μέσα σε 48 ώρες μετά τη δραστηριότητα και στη συνέχεια υποχωρεί σταδιακά. Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερο συνεχίζεις να κάνεις τις ίδιες δραστηριότητες που προκάλεσαν το να πιαστούν οι μυς σου, τόσο αυτό θα μειώνεται. Ποιο είναι όμως το κλειδί ώστε το πιάσιμο να υποχωρήσει ακόμη πιο σύντομα;

Κάνε διατάσεις

Οι ήπιες διατάσεις μπορούν να ανακουφίσουν από τον πόνο, να μαλακώσουν την ένταση και να βοηθήσουν τους σφιγμένους μυς να γίνουν πιο εύκαμπτοι και ευλύγιστοι. Έχε όμως υπόψη όμως, ότι οι διατάσεις παγωμένων μυών μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμούς, οπότε είναι καλύτερο να τις εκτελείς έπειτα από μια ήπια προθέρμανση.

Κάνε φίλη σου τη θερμότητα

Η εφαρμογή μιας ζεστής κομπρέσας στους πονεμένους σου μυς μπορεί να σε ανακουφίσει, μιας που όταν αυξάνεται η θερμοκρασία των μυών, αυξάνεται και η κυκλοφορία του αίματος. Αυτό μεταφέρει φρέσκο οξυγόνο και συστατικά που συμβάλλουν στην επανόρθωση και την ανάπλαση των τραυματισμένων περιοχών. Ένα ζεστό μπάνιο είναι επίσης ένας καλό σύμμαχος στον πόνο.

Κάνε μασάζ στα επίμαχα σημεία

Οι μαλάξεις στο σώμα βοηθούν το αίμα να τροφοδοτήσει τους μυς αναπληρώνοντας τις ουσίες που χάθηκαν εξαιτίας της άσκησης και μαλακώνοντας τη δυσκαμψία και τη δυσφορία. Το μασάζ επίσης ενισχύει την κυτταρική ανάπλαση διεγείροντας τα μιτοχόνδρια, κάτι που διευκολύνει την πιο γρήγορη προσαρμογή στην άσκηση.

Φάε και πιες

Ο συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεΐνης μετά τη γυμναστική μπορεί να μειώσει το πιάσιμο, αναπληρώνοντας τα αποθέματα ενέργειας και επιδιορθώνοντας το μυϊκό ιστό. Τα Ω3 λιπαρά οξέα βοηθούν επίσης στη φυσική μείωση της φλεγμονής, γι’ αυτό μην ξεχνάς το το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τα λιπαρά ψάρια.

Δρόσισε τους μυς σου

Παρότι η θερμότητα μπορεί να ανακουφίσει τους πονεμένους μυς, το κρύο έχει επίσης αναλγητικές ιδιότητες. Δοκίμασε λοιπόν κομπρέσες για λίγα λεπτά, ή ένα ντους με εναλλαγές της θερμοκρασίας.

Μην αποφεύγεις τη φυσική δραστηριότητα

Όταν το σώμα σου πονάει, είναι εύκολο να μπεις στον πειρασμό να αποφύγεις την άσκηση μέχρι να νιώσεις λίγο καλύτερα. Αυτό που πρέπει ωστόσο να κάνεις είναι τι ακριβώς αντίθετο, οπότε συνέχισε τις ήπιες προπονήσεις, ώστε να κυκλοφορεί καλύτερα το αίμα στο σώμα σου και να προλάβεις επιπλέον μυϊκή βλάβη.



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares