10 tips για τη μείωση της χοληστερόλης

Τι μπορείς να κάνεις για να τη διατηρήσεις στα φυσιολογικά επίπεδα

Ναταλία Πετρίτη

H υψηλή χοληστερόλη αποτελεί ένα πρόβλημα που ενδέχεται να παρουσιαστεί σε κάθε ηλικία, ανεξάρτητα μάλιστα από το βάρος ενός ανθρώπου. Η πρόληψη λοιπόν, όπως και η ρύθμιση της καθημερινότητας με τρόπο που θα αποσκοπεί στη μείωσή της κρίνεται απαραίτητη. Ακολουθούν 10 tips προς αυτήν την κατεύθυνση.

Κάνουμε σωστές διατροφικές επιλογές

Για τη μείωση της χοληστερόλης, οι διαιτολόγοι συμβουλεύουν να γεμίζουμε καθημερινά το πιάτο μας με φρούτα και λαχανικά στοχεύοντας ιδανικά σε πέντε έως εννέα μερίδες. Αυτό αποσκοπεί μεταξύ άλλων στη μείωση του βάρους, όπως και της κατανάλωσης λίπους. Σημαντικό είναι επίσης να καταναλώνονται επαρκείς φυτικές ίνες.

Μαγειρεύουμε στο σπίτι

Η μαγειρική στο σπίτι, όπου ελέγχουμε τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε, αποτελεί το κλειδί για μια ισορροπημένη διατροφή για τη μείωση της χοληστερόλης. Μια μερίδα κρέατος ή ψαριού, μαζί με φρέσκα λαχανικά και φρούτα σαν σνακ κάνει τη διαφορά.

Βάζουμε στο πρωινό δημητριακά ολικής άλεσης

Η βρόμη στο πρωινό μας και οι φυτικές ίνες που παρέχει περιορίζουν την LDL χοληστερόλη. Σε συνδυασμό με φρούτα είναι ό,τι καλύτερο.

Βάζουμε τα ωμέγα-3 στη διατροφή μας

Τρώγοντας λιπαρά ψάρια δύο φορές την εβδομάδα αποκτούμε τις πρωτεΐνες και τα ωμέγα-3 που χρειάζεται ο οργανισμός μας, μειώνοντας σημαντικά τα τριγλυκερίδια στο αίμα. Επιπλέον, επιβραδύνουμε την ανάπτυξη πλάκας στις αρτηρίες.

Επιλέγουμε τους πιο ωφέλιμους υδατάνθρακες

Τα όσπρια όπως τα φασόλια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι, η κινόα και το σιτάρι ολικής αλέσεως, περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και διατηρούν το σάκχαρο στο αίμα στα φυσιολογικά επίπεδα. Το λευκό ψωμί, οι πατάτες, το λευκό ρύζι και τα γλυκά, όπως το τσουρέκι ή το κέικ, αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πιο γρήγορα και οδηγούν σε υπερκατανάλωση τροφής και παχυσαρκία, οπότε και πρέπει να αποφεύγονται.

Καταναλώνουμε ανάλατους ξηρούς καρπούς

Οι ξηροί καρποί είναι μια γευστική επιλογή για σνακ, με υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά, που μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Φυσικά αποφεύγουμε αυτούς με πρόσθετη ζάχαρη, σοκολάτα ή πολύ αλάτι.

Προτιμάμε τα ακόρεστα λιπαρά

Τα ακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, θεωρείται ότι μειώνουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και διατηρούν την HDL «καλής» χοληστερόλη στα επιθυμητά επίπεδα.

Βάζουμε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας

Μόλις μισή ώρα σωματικής δραστηριότητας για 5 ημέρες την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης και να αυξήσει τα επίπεδα της «καλής». Το μισάωρο περπάτημα την ημέρα είναι επίσης απαραίτητο.

Προσπαθούμε να ελέγχουμε το άγχος μας

Το αυξημένο άγχος αυξάνει μαζί του την αρτηριακή πίεση, ενώ οδηγεί πολλές φορές σε υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Υπό αυτήν την έννοια, είναι απαραίτητη η προσθήκη τεχνικών χαλάρωσης στην καθημερινότητά μας, με αναπνοές, γυμναστική όπως η γιόγκα και αποφυγή καταστάσεων που οδηγούν σε στρες. Πολλές φορές μια βόλτα με τους φίλους μας βοηθά θεαματικά.

Ελέγχουμε το βάρος μας

Τα περιττά κιλά οδηγούν τις περισσότερες φορές και σε υψηλή χοληστερόλη, υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτη τύπου 2. Η απώλεια βάρους, ιδίως αυτού που εντοπίζεται στο λίπος της κοιλιάς, μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά και κρίνεται στην πραγματικότητα απαραίτητη τις περισσότερες φορές.

 



 

allyou_google_news

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares