Η ώρα της... κρίσης

Μικρός "οδηγός επιβίωσης" από μια κρίση πανικού.

Γεωργία Κοντού

Οι κρίσεις πανικού δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα άσχημο παιχνίδι του μυαλού, που μπορεί ωστόσο να υποβαθμίσει την ποιότητα ζωή μας. Σε προηγούμενο θέμα μας είδαμε λοιπόν πώς μπορείς να αναγνωρίσεις μια κρίση πανικού και να τη θεραπεύσεις. Πώς θα τη διαχειριστείς όμως τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνει;

- Προσπάθησε να μη δώσεις ιδιαίτερη σημασία στα συμπτώματα. Μην τα ερμηνεύσεις ως σημάδια σωματικής ή ψυχικής διαταραχής. Σκέψου ένα τοπίο που σε ηρεμεί, ένα τραγούδι ή κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, αν αυτό σε βοηθάει. 

- Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι δεν πρόκειται να σου συμβεί τίποτα κακό. Η κρίση πανικού είναι ένα λανθασμένο μήνυμα άγχους που στέλνει ο εγκέφαλος στο σώμα. Και σκοπός του άγχους είναι να προστατεύσει τον οργανισμό, όχι να τον βλάψει. Να είσαι σίγουρη επίσης ότι το άγχος δεν μπορεί να διατηρηθεί για πολλή ώρα σε υψηλά επίπεδα.

- Αν είσαι όρθια, κάθισε κάπου αναπαυτικά, εφόσον έχεις τη δυνατότητα. 

- Προσπάθησε να επαναφέρεις την αναπνοή σου σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Μην αναπνέεις γρήγορα, γιατί έτσι διοχετεύεται περισσότερο οξυγόνο στους ιστούς του σώματος και αυτό προετοιμάζεται, λανθασμένα, για δράση.

 Photo: Flickr/Meredith Farmer

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!