Καούρες στην εγκυμοσύνη; - AllYou.gr

Search

 

Καούρες στην εγκυμοσύνη;

8 στις 10 γυναίκες υποφέρει 

14 Ιουνίου 2019
Συντάκτης : Νανά Χατζή

Ο μαιευτήρας γυναικολόγος κ. Παναγιώτης Χριστόπουλος μας  εξηγεί σε τι οφείλονται αυτές οι καούρες και πώς μπορούμε να ανακουφιστούμε από τα συμπτώματα.

Πάρα πολλές γυναίκες υποφέρουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης από καούρες. Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Η καούρα είναι η αίσθηση «καψίματος» που εκτείνεται από το κάτω μέρος του στήθους, έως το κάτω μέρος του λαιμού. Πρόκειται για αρκετά δυσάρεστο και επίπονο σύμπτωμα για τις μελλοντικές μανούλες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η καούρα θα πάψει να αποτελεί πρόβλημα μετά τη γέννα. 

Υπάρχουν δυο βασικά αίτια που προκαλούν αυτές τις καούρες: οι ορμονικές αλλαγές και η ανάπτυξη του μωρού.

Ορμονικές Αλλαγές

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αυξάνονται τα επίπεδα της προγεστερόνης, μίας ορμόνης που προκαλεί χαλάρωση των μυών. Ένας από τους μυς που επηρεάζεται είναι ο μυς (σφιγκτήρας) στην είσοδο του στομάχου σας, που ανοίγει ώστε  να φτάνει η τροφή στο στομάχι και κλείνει αμέσως μετά,  για  να μένει το περιεχόμενο στο στομάχι. Χαλαρώνοντας ο σφιγκτήρας επιτρέπει μια ποσότητα από τα όξινα γαστρικά υγρά, να επιστρέψουν προς τα πάνω, δημιουργώντας το δυσάρεστο αίσθημα της καούρας.

Ανάπτυξη του μωρού 

Καθώς το μωρό μεγαλώνει, ασκεί πίεση στο στομάχι και το έντερο. Η φυσική πίεση στο στομάχι μπορεί να οδηγήσει στην ώθηση του γαστρικών υγρών προς τον οισοφάγο. Το γεγονός αυτό μπορεί να προκαλέσει καούρα.

 

kaourain.jpg

Η πρόληψη είναι το καλύτερο μέτρο για τη μείωση της δυσάρεστης αυτής αίσθησης.

Υπάρχουν κάποιες εύκολες και χρήσιμες συμβουλές για να μειώσετε τα συμπτώματα στο ελάχιστο:

-Τρώτε μικρά γεύματα σε τακτά διαστήματα, ώστε να αποφύγετε να είναι πολύ γεμάτο το στομάχι σας.

-Μην  ξαπλώσετε αμέσως μετά το φαγητό, αλλά αφήστε να περάσουν 2-3 ώρες. Αυτό δίνει στον οργανισμό σας το χρόνο να χωνέψει πριν ξαπλώσετε. Προσπαθήστε επίσης να μην κάνετε κάποια  έντονη κίνηση αμέσως μετά το φαγητό,  ειδικά εάν πρέπει  να σκύψετε προς τα εμπρός.

-Κοιμηθείτε πάνω σε περισσότερα μαξιλάρια. Ανυψώστε το πάνω μέρος του σώματος σας για να κρατήσετε με τη βαρύτητα, τα οξέα του στομάχου σας εκεί όπου ανήκουν και να βοηθήσουν την πέψη.

-Αποφύγετε τα τρόφιμα και τα ποτά που πυροδοτούν την καούρα, όπως τα πικάντικα ή και τα λιπαρά φαγητά, τα ανθρακούχα ποτά, την καφεΐνη, τη σοκολάτα, το αλκοόλ, τα εσπεριδοειδή και τους χυμούς τους, τις ντομάτες, τη μουστάρδα, το ξύδι, τα προϊόντα με μέντα και  τα επεξεργασμένα κρέατα. 

-Φορέστε άνετα ρούχα για να αποφύγετε τυχόν επιπλέον πίεση γύρω από τη μέση και την κοιλιά σας.

 

Αν οι συμβουλές αυτές δεν έχουν αποτέλεσμα

Η πρώτη σας  επιλογή, θα πρέπει να είναι η χρήση αλγινικών που έξουδετερώνουν το γαστρικό οξύ και δημιουργούν  ένα στρώμα γέλης μέσα στον θόλο του στομάχου, το οποίο επιπλέει στην επιφάνεια των γαστρικών υγρών και δεν τους επιτρέπει να «ανέβουν» προς τον οισοφάγο.

Η εγκυμοσύνη είναι μια σημαντική περίοδος για τη γυναίκα και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ταλαιπωρείστε από τα ενοχλητικά συμπτώματα της  καούρας. Ωστόσο, αν ακολουθήσετε τις συμβουλές,  μπορείτε να διατηρήσετε τα σύμπτωματα στο ελάχιστο, ή και να τα εξαφανίσετε εντελώς.

 

Ο κύριος Παναγιώτης Χριστόπουλος, είναι MD, MSc, PhD, IFEPAG, Μαιευτήρας - Γυναικολόγος, Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων & Εφήβων, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Συντονιστής Παιδογυναικολόγων Ευρώπης.

 

 

 



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!