Skip to main content

ΠΑΙΔΙ

Μαθαίνουν διαφορετικά τα αγόρια από τα κορίτσια;

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες.


Γεωργία Κοντού

Οι ειδικοί θεωρούν ότι η γλώσσα χρησιμοποιεί ένα νοητικό λεξιλόγιο και μια νοητική γραμματική. 

Το νοητικό "λεξιλόγιο" αποθηκεύει ήχους, λέξεις, συχνές φράσεις, ενώ η νοητική "γραμματική" περιλαμβάνει τη σύνθεση μεγαλύτερων λέξεων και προτάσεων. Ωστόσο, οι περισσότερες έρευνες πάνω σε αυτά τα φαινόμενα έχουν πραγματοποιηθεί σε ενήλικες.

Σύμφωνα με την δόκτωρα Cristina Dye, που ειδικεύεται στην ανάπτυξη της γλώσσας των παιδιών στο πανεπιστήμιο Newcastle, οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε τη γλώσσα περιλαμβάνει τόσο την αποθήκευση όσο και την σύνθεση σε πραγματικό χρόνο.

Ωστόσο, επισημαίνει ότι συγκεκριμένες πληροφορίες αυτού του τρόπου δεν είναι σαφείς, όπως το να εντοπίσουμε ποια μέρη της γλώσσας είναι αυτά που αποθηκεύουμε και ποια είναι αυτά που συνθέτουμε. Δεδομένου ότι η έρευνα μέχρι πριν επικεντρωνόταν κατά κύριο λόγο σε ενήλικες, οι ερευνητές θέλησαν να διερευνήσουν κατά πόσον η μελέτη των παιδιών θα μπορούσε να ρίξει φως στην κατανόηση αυτών των διαδικασιών.

Ένα τεστ που περιελάμβανε 29 ομαλά και 29 ανώμαλα ρήματα παρουσιάστηκε στους νεαρούς συμμετέχοντες. Χρησιμοποιήθηκαν μόνο ρήματα που είναι γνωστά σε παιδιά ηλικίας 8 ετών.

Τα ρήματα παρουσιάστηκαν στα παιδιά σε δύο προτάσεις. Στη μια πρόταση το ρήμα χρησιμοποιούνταν μέσα στο εννοιολογικό πλαίσιο της φράσης και στη δεύτερη πρόταση υπήρχε ένα κενό για να συμπληρώσουν τα παιδιά το ρήμα στον παρελθοντικό χρόνο.

Για παράδειγμα, "Κάθε μέρα πηγαίνω στο σχολείο. Όπως κάθε μέρα, χθες _____ στο σχολείο".

Ζητήθηκε από τα παιδιά να βρουν τη λέξη που λείπει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και σωστά γίνεται και καταγράφηκε ο χρόνος που χρειάστηκαν. Στην πορεία, τα αποτελέσματα αναλύθηκαν προκειμένου να διασαφηνιστεί ποιές λέξεις είχαν αποθηκευτεί και ποιες δημιουργήθηκαν σε πραγματικό χρόνο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα κορίτσια ήταν περισσότερο πιθανό να απομνημονεύσουν λέξεις και φράσεις, να χρησιμοποιήσουν δηλαδή το νοητικό τους λεξιλόγιο, από τα αγόρια, που χρησιμοποιούσαν πιο συχνά τη νοητική γραμματική.

Τα ευρήματα φαίνεται πως μπορούν να αξιοποιηθούν στην πράξη και πιο συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά διδάσκονται στο σχολικό πλαίσιο. Σύμφωνα με τη Dr. Dye, τα κορίτσια είναι πολύ πιο πιθανό να θυμούνται πως ο παρατατικός του "φεύγω" είναι "έφυγα", ενώ τα αγόρια είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν τη λέξη προσθέτοντας την αύξηση "ε", σύμφωνα με το γραμματικό κανόνα.

Το εύρημα αυτό συνάδει με προηγούμενες έρευνες που έχουν δείξει πως υπάρχουν διαφορές στον τρόπο με τον οποίο τα δύο φύλα απομνημονεύουν καταστάσεις και γεγονότα, καθώς και ότι τα κορίτσια έχουν ένα μαθησιακό πλεονέκτημα σε σχέση με τα αγόρια.

Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έρευνα μπορεί να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους τα κορίτσια συχνά έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα αγόρια, καθώς ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται η διδασκαλία ευνοεί τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν.

Αν πράγματι ισχύουν τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας, ίσως θα είχε ενδιαφέρον να αναρωτηθούμε αν θα μπορούσαν να προσαρμοστούν τα προγράμματα διδασκαλίας, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν τα αγόρια.

Πηγή: Familylife.gr

Διαβάστε επίσης

ΠΑΙΔΙ

Parenting coach μοιράζεται διορατικές συμβουλές για το πώς να αναπτύξετε την αυτοεκτίμηση σε παιδιά κάτω των 5 ετών

Μέχρι την ηλικία των 5 ετών, η αυτοαντίληψη ενός παιδιού έχει ήδη αναπτυχθεί.

ΠΑΙΔΙ

Δραστηριότητες για παιδιά & κατασκευές αφιερωμένες στην Ημέρα της Γης

Μαθαίνοντας στα παιδιά να σέβονται και να προστατεύουν τον πλανήτη μας

ΠΑΙΔΙ

Πώς νιώθουν δέος τα παιδιά και πώς αυτό το συναίσθημα γίνεται ισχυρό κίνητρο

Νέα έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα την εμφάνιση του δέους στην παιδική ηλικία.

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Παρασκευής 26 Απριλίου

Αφεθείτε στην ευτυχία που σας προσφέρει η καθημερινότητα

PETS

Γιατί η γάτα μου με κοιτάζει επίμονα;

6 λόγοι για τους οποίους οι γάτες κοιτούν επίμονα και πώς να ανταποκριθείτε

ΒΙΒΛΙΟ

12 βιβλία για το Πάσχα του 2024

Η Ναταλία Πετρίτη επιλέγει τα βιβλία που θα μας κρατήσουν συντροφιά στις διακοπές και που θα χαρίσουμε στους αγαπημένους μας.