Skip to main content

ΣΧΕΣΕΙΣ

4 τρόποι για να θεραπευτείς και να προχωρήσεις μετά από έναν χωρισμό

Νιώθεις χαμένη μετά από έναν χωρισμό; Δες πώς μπορείτε να ξαναβρείς τον εαυτό σου



Πολλοί άνθρωποι ξεκινάνε μια συμβουλευτική θεραπεία για να διαχειριστούν περίπλοκα συναισθήματα θλίψης, απογοήτευσης, αυτοκατηγορίας και μοναξιάς μετά το τέλος μιας ρομαντικής σχέσης. Λένε πράγματα όπως:

Pixel

«Τον αγαπούσα τόσο πολύ. Πώς θα επιβιώσω χωρίς αυτόν δίπλα μου;»

«Μου λείπει το να ξυπνάω και να χουζουρεύω δίπλα του. Μακάρι να μπορούσα να αλλάξω τον εαυτό μου με τρόπους που θα είχαν σώσει τη σχέση μας».

«Ελπίζω να μπορούμε ακόμα να συναντηθούμε και να βρούμε έναν τρόπο να κρατήσουμε ο ένας τον άλλον στη ζωή μας. Ακόμα κι αν είναι κάτι περιστασιακό ή να μείνουμε απλώς φίλοι».

Ανεξάρτητα από τη διάρκεια και τη φύση της σχέσης, οι χωρισμοί είναι μια από τις πιο δύσκολες εμπειρίες. Είτε ήσουν εσύ που ξεκίνησε τη διαδικασία είτε ήταν ο σύντροφός σου που πίεζε για χωρισμό, το τέλος μιας σχέσης μπορεί να προκαλέσει τεράστιο ψυχολογικό πόνο. Αν μόλις βιώσατε έναν χωρισμό, να ξέρετε ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε χαμένοι στη θάλασσα. Το μέλλον σας μπορεί να φαίνεται σκοτεινό και μοναχικό. Αλλά δεν θα νιώθετε έτσι για πάντα.

Παρακάτω, ο ψυχολόγος Mar Travers, σας προτείνει τέσσερις τρόπους για να επιταχύνετε το ταξίδι αυτό-ίασης για να ξαναβρείτε την ισορροπία σας.

https://www.instagram.com/p/Cpli7AqJRyg/

Επιτρέψτε στον εαυτό σας να νιώσει

Είναι φυσικό να θέλετε να αισθανθείτε αμέσως καλύτερα μετά από έναν χωρισμό. Αλλά ένα μεγάλο μέρος της διαδικασίας θεραπείας συνεπάγεται την επεξεργασία των συναισθημάτων σας και το πένθος για την απώλεια σας, και τα δύο είναι υψίστης σημασίας καθώς σας ανοίγουν το δρόμο για να προχωρήσετε.

Ανεξάρτητα από το αν η σχέση σας ήταν φαινομενικά τέλεια ή γεμάτη προβλήματα, ένας χωρισμός είναι πιθανό να σας αφήσει να αναζητήσετε απαντήσεις. Είναι επομένως σημαντικό να αναγνωρίσετε τη σοβαρότητα και το κόστος της απώλειας κατά κάποιο τρόπο.

Αντί να καταπιέζετε ή να αγνοείτε τα συναισθήματά σας –ή να προσπαθείτε να πείσετε πρόωρα τον εαυτό σας ότι αυτό ήταν μια συγκαλυμμένη ευλογία– αφήστε τον εαυτό σας να είναι ευάλωτος και δώστε χρόνο και χώρο για να κλάψετε. Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology, το κλάμα είναι ένα μέσο για να αυτοκαταπραΰνουμε, επιστρέφοντας το σώμα μας σε κατάσταση ισορροπίας όταν αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε καλά. Δεν έχει σημασία αν το φωνάζετε σε ανοιχτό χώρο ή κρύβετε το πρόσωπό σας βαθιά στο μαξιλάρι σας στο απόρρητο του δωματίου σας - μην φοβάστε να αφήσετε όλα τα συναισθήματά σας να βγουν έξω. Επαναλάβετε όσο χρειάζεται.

https://www.instagram.com/p/CplfiidNmn9/

Αφήστε όλες τις υπενθυμίσεις του πρώην σας στην αφάνεια

Συγκεντρώστε το θάρρος να καθαρίσετε το σπίτι ή το διαμέρισμά σας από φανερές υπενθυμίσεις του πρώην σας. Για να ξεπεράσετε τον πρώην σας, μπορεί να σας βοηθήσει να τον απομακρύνετε για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να έχετε τον χώρο να θεραπεύσετε. Ακολουθούν δύο βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε μετά από έναν χωρισμό:

Απομακρύνετε οποιαδήποτε φυσική υπενθύμιση. Το να έχετε τη φωτογραφία του πρώην σας στο κομοδίνο ή οποιοδήποτε από τα υπάρχοντά του στο σπίτι μπορεί να σας δυσκολέψει να προχωρήσετε και να θεραπευθείτε. Είναι δική σας απόφαση αν θέλετε να πετάξετε αυτά τα αντικείμενα για τα καλά ή να τα βάλετε στη γωνία της ντουλάπας σας. Σε κάθε περίπτωση, σημειώνετε πρόοδο.

Απαλλαγείτε από τις υπενθυμίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεν αρκεί απλώς να απαλλαγείτε από φυσικές υπενθυμίσεις – πρέπει να διαφυλάξετε και τον ψηφιακό σας χώρο. Ίσως αυτό σημαίνει να κάνετε ένα διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να επιστρέψετε όταν βρίσκεστε σε ένα πιο χαρούμενο μέρος. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Social and Personal Relationships επιβεβαιώνει ότι η διατήρηση εικονικών ιδιοκτησιών μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο στην προσαρμογή μετά τον χωρισμό. Λιγότερες αναμνήσεις από την προηγούμενη σχέση σας μπορεί να μειώσουν τα συναισθήματα νοσταλγίας και να σας διευκολύνουν να προχωρήσετε.

https://www.instagram.com/p/Cpk89wAydf0/

Αποδεχτείτε ότι εσείς οι δύο δεν ταιριάζατε

Δεν είναι ασυνήθιστο να μένεις με την ελπίδα ότι με κάποιον τρόπο θα επανενωθείς με τον πρώην σου ή θα μείνετε φίλοι αν μη τι άλλο. Ακόμη και όταν συμβαίνει αυτό, όμως, συχνά οδηγεί σε πρόσθετη συναισθηματική βλάβη.

Χαλαρώστε λίγο και σταματήστε να αναλύετε υπερβολικά πού κάνατε λάθος και τι θα μπορούσατε να είχατε κάνει ή να βελτιώσετε για να σώσετε τη σχέση. Είναι καλύτερα να αποδεχτείτε ότι εσείς οι δύο δεν ήσασταν οι κατάλληλοι ο ένας για τον άλλον και ότι τίποτα που θα μπορούσατε να κάνετε δεν θα είχε σώσει τη σχέση. Αφήστε τον εαυτό σας να το αποδεχτεί και ετοιμαστείτε να προχωρήσετε.

https://www.instagram.com/p/Cpkx-zBMAb4/

Να έχετε επίγνωση των αρνητικών του πρώην σας

Μερικές φορές, έχουμε την τάση να πνίγουμε τον εαυτό μας σε όλα τα πράγματα που έκαναν τη σχέση μας με τον πρώην μας να κρατήσει τόσο πολύ. Αντί να τα θυμόμαστε όπως ήταν στην πραγματικότητα, βλέπουμε μόνο τις καλές ιδιότητες – αυτά που πραγματικά θα μας λείψουν. Αυτή η μορφή «ρόδινης αναδρομής» μπορεί να είναι επιζήμια, ειδικά όταν αυτές οι σκέψεις μας εμποδίζουν να ξεκινήσουμε το ταξίδι αυτό-θεραπείας μας. Αντίθετα, δημιουργήστε μια ισορροπημένη και αντικειμενική (όχι εξιδανικευμένη) άποψη για τη σχέση σας. Η συνεργασία με έναν θεραπευτή μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε τυχόν ρομαντικές έννοιες.

Ίσως χρειαστεί να υπενθυμίζετε συνεχώς στον εαυτό σας γιατί δεν ήσασταν σε καλή φυσική κατάσταση και γιατί χωρίσατε. Αν σας βοηθά, αφιερώστε λίγο χρόνο και γράψτε όλα όσα σας ενόχλησαν για τον πρώην σας. Συμπεριλάβετε κάθε μεγάλο και μικρό πράγμα για να έχετε μια πιο ξεκάθαρη προοπτική για τα ελαττώματά του. Επισκεφτείτε ξανά αυτές τις εγγραφές όταν πρέπει να σας υπενθυμιστεί γιατί οι δυο σας δεν τα καταφέρατε — και για να αποφύγετε την οπισθοδρόμηση.

https://www.instagram.com/p/Cpkw7cvvMlW/

Να θυμάστε

Η θεραπεία μετά από χωρισμό απαιτεί χρόνο και φαίνεται διαφορετική για διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά η ευτυχία σας θα επιστρέψει. Έρευνα που διεξήχθη σε διαζευγμένα ζευγάρια στη Βρετανία διαπίστωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος της συναισθηματικής θεραπείας συμβαίνει μέσα στον πρώτο χρόνο ενός χωρισμού.

Διαβάστε επίσης

ΣΧΕΣΕΙΣ

Έξι βήματα για το πώς να διαφωνείτε πιο αποτελεσματικά

Ακολουθεί ένας οδηγός για το πώς να διαφωνείτε με σεβασμό και κατανόηση.

ΣΧΕΣΕΙΣ

Υπάρχει τελικά αυτό που λέμε αδελφή ψυχή;

Η αγάπη είναι λιγότερο συγκεκριμένη από όσο νομίζουμε, σύμφωνα με την επιστήμη

Προτεινόμενα

VIRAL

Οι Oasis ανακοινώνουν την επανέκδοση του Definitely Maybe για την 30η του επέτειο

Η κυκλοφορία θα περιλαμβάνει outtakes και κομμάτια από το original session των ηχογραφήσεων

ΣΠΙΤΙ

5 απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει ο ξενώνας του σπιτιού σου

Πώς θα εξοπλίσεις το δωμάτιο που φιλοξενείς δικούς σου ανθρώπους με τα απαραίτητα για μια ευχάριστη διαμονή