Skip to main content

ΣΧΕΣΕΙΣ

7 «εκρηκτικοί μηχανισμοί» που καταστρέφουν τις ερωτικές σχέσεις

Πώς να συντονιστείτε σε αυτό που έχετε στο μυαλό σας για να ελέγξετε αυτό που εκφράζετε στον σύντροφό σας



Οι τοξικές σκέψεις (αυτές οι κακές, παραμορφωμένες υπερβολές όσων δεν σας αρέσουν στον σύντροφό σας) επηρεάζουν αρνητικά τις σχέσεις. Αυτές οι σκέψεις επηρεάζουν τα συναισθήματα, τις συμπεριφορές και τις ενέργειές μας και αν αφήσουμε σταθερά τις τοξικές σκέψεις να μην ελέγχονται, μπορούν να οδηγήσουν σε προβληματικές συμπεριφορές που μπορούν να βλάψουν τις σχέσεις μας, όπως σοφά το διατυπώνει ο Jeffrey Bernstein, ψυχολόγος κι επιτυχημένος συγγραφέας.

Pixel

Για παράδειγμα, έχοντας συχνά σκέψεις όπως «ο σύντροφός μου δεν με νοιάζεται» ή «ο σύντροφός μου προσπαθεί πάντα να με ελέγχει» μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια και θυμό προς εκείνον. Αυτά τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν στη συνέχεια να εκδηλωθούν σε συμπεριφορές, όπως η εκτόξευση κατηγοριών, σαρκαστικών σχολίων, προσβολών ή να οδηγήσουν σε απόσυρση ή άμυνα, η οποία μπορεί να βλάψει περαιτέρω τη σχέση.

Ευαισθητοποίηση και αναμόρφωση για τη διαχείριση τοξικών σκέψεων

Όπως συζητά περαιτέρω στο βιβλίο σχέσεων του, Why Can't You Read My Mind?, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις παραμορφωμένες σκέψεις σας και πώς επηρεάζουν τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές σας. Εάν έχετε τοξικές σκέψεις, δοκιμάστε να τις επαναπροσδιορίσετε σε πιο θετικές και εποικοδομητικές. Για παράδειγμα, αντί για «ο σύντροφός μου δεν με νοιάζεται», δοκιμάστε να σκεφτείτε «ο σύντροφός μου μπορεί να είναι απασχολημένος αυτή τη στιγμή, αλλά ξέρω ότι με αγαπά». Είναι επίσης σημαντικό να επικοινωνείτε με τον σύντροφό σας και να αντιμετωπίσετε τυχόν ζητήματα ή ανησυχίες που ενδέχεται να έχετε εποικοδομητικά και σεβασμό.

https://www.instagram.com/p/Cph-P1oLt-W/

Θυμηθείτε ότι οι σχέσεις απαιτούν προσπάθεια και δέσμευση και η θετική και υγιής νοοτροπία μπορεί να προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό στη διατήρηση μιας δυνατής και εκπληκτικής σχέσης με τον σύντροφό σας.

Ας δούμε επτά μοτίβα σκέψης που έχει εντοπίσει ο Jeffrey Bernstein ότι συμβαίνουν σε συντροφικές σχέσεις. Θυμηθείτε ότι η διαχείριση τους προέρχεται από το να τα γνωρίζετε και να τα προκαλείτε όπως θα περιγράψει παρακάτω.

7 τοξικές σκέψεις

Βάζοντας ετικέτες: Όταν άδικα και αρνητικά, χαρακτηρίζετε τον σύντροφό σας και ξεχνάτε τις θετικές του ιδιότητες. (όπως: Είσαι τόσο τεμπέλης!)

Η λύση: Απαλλαγείτε από αρνητικές ετικέτες αναδιαμορφώνοντάς τες με υποστηρικτικές, θετικές. Για παράδειγμα, «εκτιμώ τον τρόπο με τον οποίο ανεβαίνει για να βοηθήσει τη μαμά μου όταν χρειάζεται να ξεκαθαρίσει τα πράγματα που έχουν μαζευτεί στο σπίτι της».

https://www.instagram.com/p/CphNVt5yllO/

Το παιχνίδι των κατηγοριών: Όταν αδικαιολόγητα και παράλογα, κατηγορείτε τον σύντροφό σας για θέματα σχέσεων ή ακόμα μεγαλύτερα ζητήματα. (Η ζωή μου είναι χάλια εξαιτίας σου!)

Η λύση: Θυμηθείτε ότι η απόλυτη αναφορά ευθύνης στον σύντροφό σας είναι άδικη. Αντ' αυτού, δοκιμάστε να θυμηθείτε ότι είστε αυτή που τελικά πρέπει να εξετάσει αυτό που κάνετε για τη ζωή σας, όχι εκείνος.

Συναισθηματικά βραχυκυκλώματα: Συναισθηματικά βραχυκυκλώματα εμφανίζονται όταν ένας σύντροφος είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορεί να χειριστεί τα συναισθήματα του συντρόφου τους.

Η λύση: Επεκτείνετε τη δική σας αυτοφροντίδα φροντίζοντας τον εαυτό σας (υγιεινή διατροφή, άσκηση και ύπνος). Εστιάστε στις θετικές αντί για τις αρνητικές συμπεριφορές του συντρόφου σας. Για παράδειγμα, «ήταν πολύ άνετος ως προς την ανοχή των ακραίων πολιτικών απόψεις των γονιών μου όταν τους επισκεφτήκαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο».

Υπερδραστική φαντασία: Σε αυτή την περίπτωση, καταλήγετε σε αρνητικά συμπεράσματα για τον σύντροφό σας που δεν βασίζονται στην πραγματικότητα. (Είναι τόσο απασχολημένος αυτό το διάστημα, πρέπει να με απατά.)

Η λύση: Επαναφέρετε τον εαυτό σας στην πραγματικότητα, ζυγίζοντας τα στοιχεία του τι πηγαίνει καλά. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε, «εντάξει, αισθάνομαι κάποια απειλή επειδή φαίνεται απορροφημένος στη δουλειά του, αλλά ξέρω ότι με εκτιμά για το μυαλό μου, την προσωπικότητά μου και την πίστη μου. Και μου λέει ότι είμαι όμορφη!» Αυτή η επικύρωση βοηθά περαιτέρω να εμπιστευτείτε αυτό στο οποίο βασίζεται η αγάπη σας αντί να δώσετε χώρο στις φαντασιώσεις σας που οδηγούνται από ανασφάλεια.

https://www.instagram.com/p/Cpgj9neojcZ/

Η παγίδα του όλα ή τίποτα: Βλέπετε τον σύντροφό σας είτε να κάνει πάντα το λάθος πράγμα είτε να μην κάνει ποτέ το σωστό. (Πρέπει πάντα να έχει δίκιο!)

Η λύση: Ο σεβασμός των απόψεών του θα σας βοηθήσει να φτάσετε πιο κοντά σε ήρεμες, εποικοδομητικές συνομιλίες πολύ περισσότερο από το να μένετε σε παγιωμένες απόψεις για το πώς λειτουργεί ο σύντροφός σας.

Καταστροφικά συμπεράσματα: Όταν βιάζεστε να καταλήξετε σε ένα αρνητικό συμπέρασμα ή φέρνετε την καταστροφή σε μια υπόθεση που χειρίζεται ο σύντροφός σας, φτιάχνοντας στο μυαλό σας το χειρότερο σενάριο.

Η λύση: Ρωτήστε τον εαυτό σας πότε τα βιαστικά συμπεράσματά σας έχουν προηγουμένως βγει λάθος για να βοηθήσετε να κατανοήσετε και να είστε περισσότερο υπομονετικοί με τον σύντροφό σας και τον εαυτό σας. Εντάξει, ο σύντροφός σας μπορεί να μην είναι τέλειος στη διαχείριση των οικονομικών σας. Οπότε, προσπαθήστε να πείτε: Τι θα έλεγες να αναλάβω τη διαχείριση των κοινών οικονομικών μας, επειδή το άγχος μου αρχίζει να επηρεάζει τη σχέση μας;

Μαντική τέχνη: Πολλές φορές δεν λέτε ή δεν εκφράζετε τι θέλετε ή τι έχετε ανάγκη γιατί θεωρείτε δεδομένο ότι ο σύντροφός σας το γνωρίζει – ή θα έπρεπε να το γνωρίζει ήδη. (Πρέπει να ξέρεις πόσο μισώ τη δουλειά μου, παρόλο που λέω σε όλους ποια είναι η κατάσταση)

Η λύση: Σταματήστε να έχετε παγιωμένες προσδοκίες. Για παράδειγμα, σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούσατε να πείτε, «θα ήθελα την υποστήριξή σου όταν αισθάνομαι απογοητευμένη από τη δουλειά μου. Γνωρίζοντας ότι μπορώ να σου μιλήσω χωρίς να με κρίνεις, με βοηθά να αισθάνομαι πιο ήρεμη και πιο αισιόδοξη κι ότι μπορώ να διαχειριστώ τις απαιτήσεις εργασίας μου».

https://www.instagram.com/p/CpgIbVDuuP6/

Τι κάνουν τα χαρούμενα ζευγάρια

Ενώ μπορεί σίγουρα να υπάρχουν πυρήνες της αλήθειας που υποκρύπτουν μερικούς από αυτούς τους τύπους τοξικών σκέψεων, είναι ο βαθμός στον οποίο στρεβλώνουμε, υπερβάλλουμε και επικεντρώνουμε υπερβολικά σε αυτές που μπορούν να πιπιλίζουν τη χαρά από τις σχέσεις αγάπης. Το να είσαι σε θέση να ψάξουμε και στη συνέχεια να ασχοληθούμε με τις θετικές ιδιότητες και συμπεριφορές του συντρόφου μας είναι το κλειδί για την υπέρβαση των τοξικών σκέψεων.

Τα χαρούμενα, ικανοποιημένα ζευγάρια που δεν μπερδεύονται σε τοξικές σκέψεις έχουν έναν καλύτερο, πιο ρεαλιστικό και υγιές τρόπο σκέψης ο ένας για τον άλλον. Αυτός ο τρόπος σκέψης επιτρέπει σε αυτά τα ζευγάρια να βελτιώσουν την επικοινωνία, να λύσουν προβλήματα και να ενισχύσουν το ρομαντισμό. Αυτό το αληθινό θεμέλιο για μια ευτυχισμένη σχέση, αυτό το αόριστο μυστικό για την επιτυχία σας, μπορεί να βρεθεί ή να χτιστεί μόνο σε ένα μέρος - το μυαλό σας.

Διαβάστε επίσης

ΣΧΕΣΕΙΣ

Δείτε τι συμβαίνει όταν σας περιβάλλουν τοξικά άτομα

Οι τοξικές σχέσεις αλλάζουν τον εαυτό σας και δημιουργούν πολλαπλές αρνητικές συνέπειες στη ζωή σας

ΣΧΕΣΕΙΣ

Αποδείξεις ότι δεν σε αγάπησε ποτέ και πώς να το(ν) ξεπεράσεις

Έλα αρκετά χρόνο σπατάλησες, άνοιξε τα μάτια σου και μάζεψε την καρδιά σου

ΣΧΕΣΕΙΣ

Έξι βήματα για το πώς να διαφωνείτε πιο αποτελεσματικά

Ακολουθεί ένας οδηγός για το πώς να διαφωνείτε με σεβασμό και κατανόηση.

Προτεινόμενα

SELF-LOVE

Γιατί η ανάγνωση βιβλίων είναι η καλύτερη self-loving πράξη στην οποία μπορείς να επενδύσεις

Ξεκίνα με μια βόλτα στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σου

BEAUTY NEWS

Οι ολοκαίνουργιες καλοκαιρινές Limited Edition συλλογές της The Body Shop ευωδιάζουν Yuzu και Bluebell

Μπείτε σε καλοκαιρινό mood με τις ολοκαίνουργιες καλοκαιρινές Limited Edition συλλογές της The Body Shop

CELEBS

Ελένη Φουρέιρα: Το νέο καλοκαιρινό hit με τίτλο: «Αεροπλάνο»

Είναι ένα pop anthem τραγούδι με latin «πινελιές»