«Στην αγάπη, πρέπει να τολμάμε τα πάντα, αν αγαπάμε πραγματικά» Alain Delon

Τιμάμε τα 87α γενέθλια του Γάλλου γόη Alain Delon με έξι εμβληματικούς ρόλους από τα πρώτα βήματα της καριέρας του

Αγγελική Λάλου

Ο Alain Delon είναι ένας από εκείνους τους σπάνιους ευρωπαϊκούς αστέρες που έχουν γίνει πολύ γνωστοί σε μεγάλο μέρος του κόσμου. Ενώ κάθε κινηματογραφική βιομηχανία σε κάθε χώρα έχει τα εμβληματικά αστέρια της, μόνο λίγοι από αυτούς θα ξεπεράσουν τη χώρα τους για να γίνουν γνωστά ονόματα σε μέρη στην άλλη άκρη του κόσμου. Ο Γάλλος ηθοποιός Αλέν Ντελόν είναι ίσως ένας από αυτούς, ιδιαίτερα όταν βρισκόταν στο απόγειο των δυνάμεών του ως ηθοποιός, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970.

Λόγω της έντονης, όμορφης εμφάνισής του, της ευελιξίας του με μεγάλη ποικιλία ρόλων και ειδών και του γεγονότος ότι υπήρξε ενεργός για περισσότερα από 60 χρόνια, έχει ασχοληθεί με πολλές κλασικές ταινίες. Θα ήταν δύσκολο να τις αναφέρουμε όλες σε μία μόνο λίστα, επομένως εδώ είναι 6 από τις καλύτερες ταινίες στις οποίες εμφανίστηκε ο Ντελόν κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1960 και του 1970, συμπεριλαμβανομένων τόσο των πρωταγωνιστικών όσο και των βοηθητικών ρόλων.

Ο Ρόκο και τα αδέρφια του (1960)

Ένα τεράστιο, σχεδόν τρίωρο οικογενειακό έγκλημα που πολλοί πιστεύουν ότι επηρέασε ένα άλλο εκτεταμένο, σχεδόν τρίωρο οικογενειακό έγκλημα που κυκλοφόρησε 12 χρόνια αργότερα, το Rocco and His Brothers ήταν ένα από τα πρώτα μεγάλα βήματα του Alain Delon ως ηθοποιός.

Ο Ντελόν υποδύεται τον Ρόκο, και όπως αναφέρεται στον τίτλο, η ταινία είναι για αυτόν και τα αδέρφια του (έχει τέσσερα από αυτά). Δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα ​​στη ζωή - μερικές φορές καταφεύγουν στο έγκλημα - και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο τεταμένα και θερμαίνονται όταν ο Ρόκο και ένας από τους αδελφούς του, ο Σιμόν, ερωτεύονται το ίδιο κορίτσι. Είναι μια μακρά και συναισθηματικά έντονη - ακόμη και τραγική - ταινία, αλλά πήγε καλά και δείχνει ότι από την αρχή της καριέρας του, ο Ντελόν ήταν ένας ηθοποιός που έπρεπε να παρακολουθείς.

Le Cercle Rouge (1970)

Το Le Cercle Rouge (ή The Red Circle) είναι μια από αυτές τις σπάνιες ταινίες ληστείας που έχουν σχεδόν τέλεια αίσθηση. Ο Ντελόν υποδύεται έναν άντρα που μόλις αποφυλακίστηκε, αλλά γρήγορα ξαναμπαίνει στον εγκληματικό τρόπο ζωής που ορκίστηκε να αφήσει πίσω του. Αρχίζουν να σχεδιάζουν μια μεγάλης κλίμακας ληστεία κοσμημάτων, ενώ ένας Αστυνομικός Επίτροπος παρακολουθεί κάθε τους κίνηση.

Είναι διάρκειας 140 λεπτών, αλλά ποτέ δεν γίνεται βαρετή, χάρη στην κομψή σκηνοθεσία της, τις τεταμένες σεκάνς αγωνίας και τη μεγάλη σκηνή ληστείας. Απέχει πολύ από τη μοναδική καλή ταινία ληστείας στην οποία θα εμφανιζόταν ο Ντελόν κατά τις πρώτες δύο δεκαετίες της καριέρας του, αλλά είναι σχεδόν σίγουρα η καλύτερη.

Le Samouraï (1967)

Σε αυτόν που είναι ίσως ο πιο εμβληματικός ρόλος του, ο Alain Delon υποδύεται έναν ψυχρό, λογικό δολοφόνο στο Le Samouraï (ο αγγλικός του τίτλος έχει ως λιγότερο κουλ άκουσμα το "The Godson"). Είναι μια κομψή ταινία με επιβλητικό ρυθμό, αλλά σε ρουφάει χάρη στα υπνωτικά οπτικά της, καθώς και λόγω της ήρεμης και μαζεμένης ερμηνείας του Ντελόν.

Τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο για τον χαρακτήρα του δολοφόνου του Ντελόν μόλις αρχίσει να καταδιώκεται από τον νόμο και άλλους συνεργάτες του δολοφόνου, με την ταινία να γίνεται όλο και πιο τεντωμένη όσο περισσότερο γυρίζει πίσω στη γωνία. Κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι η ταινία είναι περισσότερο ψυχρή παρά δροσερή, αλλά το στυλ είναι αναμφισβήτητα αρκετά δυνατό ώστε ο Le Samouraï να αντέχει ως ένας από τους καλύτερους ρόλους του Ντελόν.

The Sicilian Clan (1969)

Το The Sicilian Clan είναι μια ακόμη αστυνομική ταινία με πρωταγωνιστή τον Ντελόν που αξίζει να παρακολουθήσετε, αν και εδώ είναι περισσότερο μέρος ενός καστ συνόλου, παρά ο πρωταγωνιστής του. Η ταινία έχει ένα αρκετά ευρύ πεδίο για μια ταινία λιγότερης διάρκειας από δύο ωρών, με επίκεντρο μια επιτυχημένη ληστεία και τις συνέπειες που αντιμετωπίζουν ορισμένοι από τους συμμετέχοντες στη συνέχεια.

Ένα πράγμα που κάνει αυτή την ταινία να ξεχωρίζει είναι η μουσική του Ένιο Μορικόνε, ο οποίος συνέθεσε μερικές από τις πιο αγαπημένες παρτιτούρες ταινιών όλων των εποχών. Εξυψώνει την κατά τα άλλα στιβαρή ιστορία του εγκλήματος εδώ, με τα δυνατά θέματα να βοηθούν στη σύνδεση μιας ταινίας που διαφορετικά μερικές φορές να κινδυνεύει να ξεφύγει από τον έλεγχο.

The Leopard (1963)

Ένα έπος μεγάλης κλίμακας, που έρχεται σε πάνω από τρεις ώρες και διαρκεί πολλά χρόνια, το The Leopard είναι μια ιταλική ταινία με πρωταγωνιστή τον Αμερικανό ηθοποιό, Μπαρτ Λάνκαστερ. Σε αυτό, υποδύεται τον αρχηγό μιας πλούσιας οικογένειας, καθώς αγωνίζεται να την κρατήσει (και τον εαυτό του) στη ζωή κατά τη δεκαετία του 1860. εποχή μεγάλων πολιτικών αναταραχών και αλλαγών στην Ιταλία.

Ο Ντελόν έχει δευτερεύοντα ρόλο στην ταινία ως ανιψιός του χαρακτήρα του Λάνκαστερ, απεικονίζοντας ουσιαστικά την επόμενη γενιά πλούσιων Ιταλών που πρόκειται να αναλάβουν τη σκυτάλη μόλις περάσουν οι μεγαλύτεροι. Μπορεί να μην είναι εύκολο να φροντίσεις ένα τέτοιο δράμα όταν αφορά τους εξαιρετικά πλούσιους, αλλά ο Λάνκαστερ και ο Ντελόν δίνουν καλές ερμηνείες και το γεγονός ότι η ταινία παρουσιάζεται με έναν οπτικά εκπληκτικό τρόπο κάνει πιο εύκολο να καταπιείς τον χρόνο προβολής των 3 ωρών.

Purple Noon (1960)

Βασισμένο στο διάσημο μυθιστόρημα, The Talented Mr. Ripley, το Purple Noon βλέπει τον Alain Delon να παίζει τον Tom Ripley. Παίρνει τέλεια τον ρόλο του διαβόητου χαρακτήρα, δεδομένου ότι είναι γοητευτικός, εύκολος στο να γίνει συμπαθητικός, αλλά έντονος, γεγονός που καθιστά πιστευτό όταν αρχίζει να κάνει σκληρά, βίαια πράγματα για να πάρει εκδίκηση για τα λάθη που διαπράχθηκαν εναντίον του.

Είναι μια ηθικά γκρίζα ταινία με έναν συναρπαστικό χαρακτήρα στο επίκεντρό της, που έχει κάνει τη σειρά βιβλίων με τον Ripley δημοφιλή για προσαρμογή στην οθόνη (υπάρχουν ακόμη και σχέδια για προσαρμογή τηλεοπτικής σειράς). Λίγοι μπορούν να κορυφώσουν το Purple Noon, ωστόσο, με τον Ντελόν να κατέχει ίσως τον τίτλο για την καλύτερη απεικόνιση του Ripley στην οθόνη, και πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το Purple Noon ήταν η πρώτη φορά που η ιστορία προσαρμόστηκε στην οθόνη.



 

allyou_google_news

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares