INTERVIEW
Γιώργος & Χρήστος Σωτηρίου: Oι δημιουργοί των γυαλιών ηλίου που έχουν ξετρελάνει όλους τους stars
Μετά από μια πολύ επιτυχημένη πρώτη σεζόν, οι υπεύθυνοι πίσω από το brand Scapes Sunglasses μιλάνε -αποκλειστικά στο Αllyou και την Κέλλυ Νόβακ- για το τι σημαίνει να «ταξιδεύεις» μέσα από ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου.
Πρέπει να έχεις καταλάβει μέχρι τώρα, ότι στο AllYou μάς αρέσει να γνωρίζουμε νέα πρόσωπα. Πρόσωπα φρέσκα και με όραμα. Γι' αυτό και όταν έμαθα για το νέο brand γυαλιών ηλίου Scapes Sunglasses, ήξερα ότι πρέπει να μιλήσω με τους "υπεύθυνους" πίσω του και να σου το παρουσιάσω. Και νομίζω ότι μέσα από αυτή την συνέντευξη θα καταλάβεις γιατί είναι σημαντικό να γνωρίζεις νέους ανθρώπους, με νέες ιδέες όπως είναι ο Γιώργος και ο Χρήστος. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, ένας από τους λόγους είναι γιατί χαιρόμαστε να βλέπουμε ανθρώπους τόσο αφοσιωμένους, καλά ενημερωμένους και "ατρόμητους" για αυτό που κάνουν -ακόμη και εάν λανσάρουν την πρώτη τους συλλογή, εν μέσω capital controls. Γιατί αυτό σημαίνει τελικά να είσαι... "εξερευνητής".
Πείτε μου την ιστορία σας. Ας μάθουμε λίγο καλύτερα το brand σας.
Όλα ξεκίνησαν από το πάθος μας για τρία διαφορετικά πράγματα: τα ταξίδια, τη φωτογραφία και το προσωπικό στιλ. Αυτά θέλαμε να συνδυάσουμε, όπως δεν είχε κάνει κανένα άλλο brand και συνειδητοποιήσαμε πως υπάρχει πραγματικά η δυνατότητα να δημιουργήσουμε κάτι πρωτότυπο με όλα αυτά που αγαπάμε. Σκεφτήκαμε ότι τα μάτια αποτελούν το «μέσο» με το οποίο δημιουργούμε τις αναμνήσεις μας και καταλήξαμε στα γυαλιά ηλίου. Συλλέξαμε φωτογραφίες με τοπία από τους προορισμούς που έχουμε επισκεφτεί σε ολόκληρο τον πλανήτη και προσπαθήσαμε να τους «μεταφέρουμε» στα γυαλιά που σχεδιάζουμε. Η αναπαράσταση των τοπίων (landscapes) οδήγησε και στο brand name μας, το Scapes.
Αναφέρεστε στους εαυτούς σας ως «εξερευνητές». Πόσο σημαντικές είναι οι εμπειρίες από τα ταξίδια σας, για τον σχεδιασμό του κάθε μοντέλου;
Περισσότερο από όσο φαίνεται σε πρώτη φάση. Καλούμε τους φίλους μας –γιατί το «πελάτες» δε μας αρέσει καθόλου- να ταξιδέψουν μαζί μας για να δημιουργήσουν νέες αναμνήσεις. Κάθε, λοιπόν, μοντέλο από την πρώτη συλλογή μας έχει να «πει» τη δική του ιστορία. Κάθε πόλη, νησί, χωριό που επισκεπτόμαστε, το συνδυάζουμε με χρώματα. Οι εμπειρίες μας, λοιπόν, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στα χρώματα που χρησιμοποιούμε στα σχέδια μας. Κάποιες σχεδιαστικές προσαρμογές είναι φυσικό να υπάρχουν, όμως επίκεντρο παραμένει πάντοτε το μέρος από το οποίο εμπνευστήκαμε το κάθε μοντέλο. Εσείς μπορεί να βλέπετε ένα βασικό χρώμα, πχ. το μπλε, αλλά οι αποχρώσεις στους φακούς έχουν προκύψει μετά από πολλά τεστ και ατελείωτες ώρες μελέτης και σχεδιασμού.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μυστικό για ένα «καλό» ζευγάρι γυαλιά ηλίου;
Ο φακός. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα γυαλιά ηλίου έχουν τον ρόλο να προστατεύουν τα μάτια και δευτερευόντως να εντυπωσιάζουν. Πρώτα, λοιπόν, εξασφαλίζουμε την ποιότητα του φακού και μετά όλα τα υπόλοιπα. Από εκεί και πέρα, στα μάτια του αγοραστικού κοινού, η έννοια «καλό» αφορά και στην εμφάνιση, το στιλ, την εντύπωση που δημιουργεί. Πιστεύω ότι ανήκουμε σε μια κατηγορία των εταιριών του χώρου μας που σέβεται απόλυτα την υγεία των ματιών και δημιουργεί τα πάντα γύρω από αυτή.
Τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα νέα brands γυαλιών ηλίου;
Έχουμε πολλά χαρακτηριστικά που δεν είναι ηθικό να πω ότι δεν τα έχει κάποιος άλλος. Ο κόσμος είναι αυτός που κρίνει, που επιλέγει. Νομίζω, όμως, πως το concept μας είναι μοναδικό. Από τον ανταγωνισμό μας προσπαθούμε να παίρνουμε τα θετικά και να τα χρησιμοποιούμε υπέρ μας. Νιώθουμε, πάντως, ξεχωριστοί και προσπαθούμε να το αποδεικνύουμε ακόμα και στην πιο σύντομη επικοινωνία μας με έναν πιθανό αγοραστή. Είμαστε νέο brand και σίγουρα μαθαίνουμε πράγματα κάθε μέρα, όμως, αν και η πρώτη συλλογή μας έχει ως σήμα κατατεθέν τους καθρέφτες (εκτός των έντονων χρωμάτων), θέλουμε κάθε στιγμή να μπορούμε να κοιτάζουμε «στα μάτια» όσους μας εμπιστεύονται.
Γιατί Σαντορίνη, γιατί Άλπεις, γιατί Μύκονος κ.λπ.; Τι σας προέτρεψε να επιλέξετε αυτά τα μέρη;
Η επιλογή δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη. Το βέβαιο είναι πως στην πρώτη συλλογή μας θέλαμε να δώσουμε αρκετό ελληνικό χρώμα. Να «ταξιδέψουμε» τον κόσμο στα δύο πασίγνωστα νησιά μας ή να του επιτρέψουμε να κουβαλάει κάτι από εκεί, αν τα έχει ήδη επισκεφτεί. Η Σαντορίνη είναι διεθνώς γνωστή για το ηλιοβασίλεμά της, ενώ η Μύκονος αποτελεί έναν από τους πιο κοσμοπολίτικους προορισμούς παγκοσμίως. Τόσο αυτά τα δύο μοντέλα, όσο και τα Alps, Etna, Chocolate Hills, αποτελούν μέρος των ταξιδιών που πραγματοποιήσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Ξέρω, οι ελληνικοί ήταν κοντινοί προορισμοί, αλλά ήταν επιθυμία μας να αποτελέσουν μέρος της πρώτης συλλογής μας.
Είστε ένα αρκετά "φρέσκο" brand, που σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχετε καταφέρει να έχετε καλές πωλήσεις αλλά και αναγνωρισιμότητα (μέχρι και η Έλλη Κοκκίνου φοράει τα γυαλιά σας!). Πώς καταφέρνει κανείς κάτι τέτοιο, ειδικά σε ένα marketplace σαν της Ελλάδας, όπου λόγω της οικονομικής κατάστασης, οι αγορές ενδυμάτων και αξεσουάρ έχουν πέσει κατά πολύ;
Αν δει κανείς πότε ξεκινήσαμε τις πωλήσεις μας στην ελληνική αγορά (μόλις τον Ιούνιο), θα εκπλαγεί. Άκουγες μόνο τις λέξεις «αστάθεια», «μνημόνιο», «δημοψήφισμα», «δανειστές», «εκλογές» και όλα όσα θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Μέχρι και capital controls υπήρχαν. Η αλήθεια είναι πως κάναμε σκέψεις να… κοιτάξουμε αλλού, όπως μας συμβούλευαν όλοι, δεδομένου και ότι η εταιρία μας έχει έδρα το Λονδίνο. Λύση όμως υπήρχε. Κλείσαμε τα αφτιά μας σε όσα ακούγαμε και τα μάτια μας σε όσα βλέπαμε. Εξάλλου, τόσους μήνες μετά, πάλι τα ίδια ακούγονται. Πιάσαμε τον παλμό του κόσμου και -δεδομένης της τάσης της αγοράς που θέλει τον κόσμο να ζητάει ποιότητα και οικονομία μαζί- βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Ξεπεράσαμε τους στόχους μας. Ως ένα βαθμό, εντυπωσιαστήκαμε κι εμείς από την δυναμική της ελληνικής αγοράς, όμως αποδεικνύεται ότι είναι ικανή να ξεχωρίζει την αυθεντικότητα και την ποιότητα. Ότι κάποιοι επώνυμοι φοράνε τα Scapes, είναι μια δικαίωση των προσπαθειών μας και της στρατηγικής που ακολουθούμε.
'Ελλη Κοκκίνου
Λίνα Σακκά
Κωνσταντίνος Καϊμακόγλου
Ευτυχία Λαζάρου
Πώς συνδυάζονται ποιότητα και οικονομία μαζί;
Θέτεις προτεραιότητες ως εταιρία. Όπως σου είπα, η δική μας είναι η ποιότητα στον φακό. Πολλοί δεν πιστεύουν πόσο ποιοτικός είναι ο φακός των Scapes λόγω της χαμηλής τιμής τους. Όταν τα φοράνε όμως, τα… βλέπουν όλα! Βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζει και η εμπορική πολιτική που υιοθετεί κάθε εταιρία. Εμείς έχουμε επιλέξει να επικοινωνούμε απευθείας με το κοινό μας μέσω του site μας (scapeswear.com) και των social media. Αποφεύγουμε, έτσι, οποιαδήποτε διαδικασία «φουσκώνει» την τιμή μέχρι το προϊόν να φτάσει στον τελικό καταναλωτή. Αν είχαμε επιλέξει ένα διαφορετικό μοντέλο, δε θα μπορούσαμε να ελέγξουμε και να διατηρήσουμε την τελική τιμή στα επίπεδα που έχουμε θέσει. Γενικά, πιστεύουμε ότι τα γυαλιά ηλίου, ως προϊόν, δε θα έπρεπε να είναι ακριβά.
Ποια είναι τα πλάνα των Scapes Sunglasses για το μέλλον;
Ήδη σχεδιάζουμε τα επόμενα μοντέλα μας. Δυστυχώς όχι κάνοντας ταξίδια σε νέους προορισμούς, αλλά με φωτογραφίες και αναμνήσεις από αυτούς που έχουμε επισκεφτεί ήδη. Η επόμενη συλλογή μας θέλουμε να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή από την πρώτη. Ίσως, μάλιστα, προσθέσει και λίγη ακόμα ελληνική «γεύση» στο brand μας. Θέλουμε να αποκτήσουμε ένα κοινό που να μοιράζεται το πάθος μας για τα ταξίδια, την φωτογραφία, την μόδα… Να αποκτήσουμε νέους συνταξιδιώτες σε προορισμούς που δεν έχουμε ακόμα ανακαλύψει. Ας ταξιδέψουμε μαζί!
Εγώ, ήδη πήρα τα δικά μου. Εσύ;
Βρες τα Scapes Sunglasses εδώ:
Official site: www.scapeswear.com
Facebook Page: Scapes Sunglasses
Instagram: Scapes Sunglasses
SELECTIONS
- Η Kurt Geiger παρουσιάζει την πολύχρωμη συλλογή της για τη σεζόν Spring/Summer 2024
- 6 fashion items που πρέπει οπωσδήποτε να πάρεις μαζί σου στις Πασχαλινές διακοπές κοντά στη φύση
- Τρία βασικά dos και τρία don’ts για τη φροντίδα του δέρματος με ακμή
- Το στιλιστικό τρικ που θα σε «σώσει» τις άστατες ημέρες της άνοιξης