Skip to main content

INTERVIEW

«Η τέχνη δεν φιμώνεται με κανέναν τρόπο. Έρχεται από τα άδυτα της ψυχής και της ανάγκης των ανθρώπων» Ηρώ

Με αφορμή τις εμφανίσεις της στο Half Note, η υπέροχη Ηρώ μίλησε στο allyou.gr και την Αγγελική Λάλου



Αγαπημένη εδώ και πολλά χρόνια στο ελληνικό κοινό, με σημαντικές συνεργασίες και μια εξαιρετική πορεία στον χώρο της μουσικής, η Ηρώ, με αφορμή τις εμφανίσεις της στο Half Note, μίλησε στο allyou.gr εφ’ όλης της ύλης.

Τι θα ακούσουμε 21-23/4 στο Half Note Jazz Club;

Τραγούδια; Χαχα τι άλλο; Τα προγράμματα που κάνω έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Ότι δεν υπάρχουν στεγανά. Διαλέγω τα τραγούδια που θέλω να επικοινωνήσω χωρίς να σκέφτομαι ούτε την προέλευση ούτε το είδος ούτε και το χρόνο δημιουργίας τους. Αυτό με απελευθερώνει ως καλλιτέχνη.

Τι τραγούδια έχετε μαζέψει στις «κασέτες» σας;

Τα πάντα. Είναι μια μυστική συνεύρεση με όνειρα επιθυμίες, διάλογους και εξομολογήσεις. Κάτι τέτοιο δεν ήταν πάντα οι κασέτες μας;

Πού αφιερώνετε τα τραγούδια που έχετε αγαπήσει;

Κάθε τραγούδι και μια ανάμνηση, Κάθε νότα και μια σκέψη. Κάθε άνθρωπος και το τραγούδι του. Είναι μια διεργασία που δεν συμβαίνει εσκεμμένα συμβαίνει αυθόρμητα. Και ως μουσικός είναι λογικό να συνδέω εικόνες και ανθρώπους με ακούσματα ή στίχους που σήμαιναν ή σημαίνουν κάτι για μένα. Οι τρεις αυτές εμφανίσεις-συναυλίες είναι το απαύγασμα συναισθημάτων που κρατώ χρόνια μέσα μου και αποτελούν τη μνήμη μου. Και η μνήμη είναι ακριβή και πολύτιμη.

https://www.instagram.com/p/CrFkQoiqjgW/

Από την κασέτα στο διαδίκτυο… πώς έχετε βιώσει τις αλλαγές που έφερε το πέρασμα των δεκαετιών στη μουσική σας πορεία και στη μουσική γενικότερα;

Η μουσική και εν γένει οι τέχνες ακολουθούν την εποχή, δεν την προετοιμάζουν. Ελάχιστα μπορεί αλλά κατά βάσιν έρχεται ως εικόνα και επισφράγιση όσων συμβαίνουν. Οι αλλαγές στη μουσική μέσα στις δεκαετίες είναι τεράστιες. Όπως και οι αλλαγές στη ζωή μας. Εάν παρατηρούσα κάτι θα ήταν ότι η μελωδία έχει υποχωρήσει σε σχέση με τον ρυθμό. Δεν ακούμε ευκολά λυρικά τραγούδια, ακούμε όμως πολύ στίχους και ολόκληρες ιστορίες μέσα από ρυθμούς που απλά επαναλαμβάνονται. Κι αυτό είναι ένα ισχυρό δείγμα της συναισθηματικής αποστασιοποίησης

Πώς βιώνετε ως γυναίκα του σήμερα όλη αυτή την ειδεχθή πραγματικότητα και επικαιρότητα με την έμφυλη βία και τη δραματική αύξηση των γυναικοκτονιών, αλλά και τη γενικότερη οπισθοδρόμηση ως προς βασικά δικαιώματα των γυναικών;

Αυτά τα πράγματα δεν τα βιώνεις. Απλώς βιάζεται όλος σου ο κόσμος και μόνο που γίνεσαι μέτοχος ακουστικά ή οπτικά. Κοιτάξτε, είμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο ωριμότητας σε σχέση με αυτά τα θέματα. Θα έλεγα ότι κινούμαστε σε παράλληλα σύμπαντα μεταξύ της πατριαρχίας και της αμετακίνητης εκκλησίας και της προόδου της σκέψης και της φιλοσοφίας. Πάντοτε ήταν έτσι. Απλώς τώρα μέσω του διαδικτύου οι άνθρωποι έχουν απελευθερωθεί στην έκφραση ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν και αυτό δημιουργεί μεγαλύτερο χάσμα ανάμεσα στα άκρα. Θα χρειαστούν πάρα πολλά χρόνια για να ισορροπήσουν τα πράγματα. Μέχρι τότε, είμαστε καταδικασμένοι να βιώνουμε ανάλογες καταστάσεις. Δεν είναι η τιμωρία ο τρόπος να αποφευχθούν τα εγκλήματα. Είναι η εκπαίδευση και η συναισθηματική οριοθέτηση που θα πρέπει να μπουν στη ζωή και στην καθημερινότητά μας καθώς και η μετακίνηση μιας ολόκληρης αντίληψης. Είναι πολύ δύσκολο και χρειάζεται να συνδράμουν πολλοί τομείς της κοινωνίας ώστε να επιτευχθεί. Και βέβαια η πολιτεία μέσω του σχολείου, των κοινωνιολόγων, των ψυχολόγων, των κοινωνικών λειτουργών να προχωρήσει σε ουσιαστική κατεύθυνση προς τη σωματική και συναισθηματική αυτοδιάθεση του καθενός.

Με το ελληνικό #metoo να έχει συνταράξει το καλλιτεχνικό γίγνεσθαι πώς βλέπετε σήμερα την κατάσταση στον χώρο;

Δεν μπορώ να μιλήσω για πράγματα που δεν έχω μελετήσει σε βάθος. Φυσικά και συντάσσομαι με κάθε θύμα και κάθε γυναικά ή άντρα που έχει υποστεί οποιαδήποτε μορφής βία. Μέχρι εκεί. Είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και δεν μπορώ να την αναπτύξω σε μια ερώτηση. Ευχαριστώ.

Ζούμε μια εποχή όπου η τέχνη και οι καλλιτέχνες όχι μόνο δεν έχουν κρατική στήριξη, αλλά βάλλονται από παντού, πώς βλέπετε τις τελευταίες εξελίξεις;

Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να υποστηρίξουμε τις σπουδές χρόνων και τη μελέτη χρόνων και την αφοσίωση χρόνων πάνω στο αντικείμενό μας. Καμία άλλη επιστήμη δεν χρειάζεται τόσο διαρκή αγώνα και συνεχή εξέλιξη και συνεχή αυτοπροσδιορισμό και παρατήρηση προκειμένου να υπάρξει.
Η τέχνη δεν φιμώνεται με κανέναν τρόπο. Έρχεται από τα άδυτα της ψυχής και της ανάγκης των ανθρώπων και θα ναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από την ψυχρή λογική.

Κάθε καλλιτέχνης είναι εν δυνάμει, η ανώτερη πλευρά της ανθρώπινης υπόστασης.

Κάθε καλλιτέχνης είναι φύσει και θέσει δημιουργός ενός σύμπαντος ελευθέριας και ασυμβίβαστης αξιοπρέπειας. Είναι οδυνηρή κάθε προσπάθεια υποβιβασμού και ισοπέδωσης. Είναι θλιβερή κάθε νομοθεσία και κάθε κρατική παρέμβαση στην εξιλέωση της ψυχής των ανθρώπων.

Ό,τι και να κάνουν, η τέχνη θα αναδύεται σαν άγαλμα ταλαιπωρημένο από το χρόνο και τις κακουχίες αλλά μαρμάρινο και δυνατό όσο κι αυτός που το σμίλεψε…

Πόση μουσική έχει η μέρα σας και πότε αποφασίσατε ότι θα θέλατε να ασχοληθείτε με τη μουσική – υπήρξαν στιγμές που σας δυσκόλεψε αυτή η επιλογή, το μετανιώσατε ποτέ;

Η μέρα μου είναι μουσική. Από τη στιγμή που ξυπνάω μέχρι τη στιγμή που κοιμάμαι. Συνοδεύεται άλλοτε ζωντανά κι άλλοτε στο μυαλό μου με ήχους. Οτιδήποτε και να κάνω. Αν με δυσκόλεψε; Μα φυσικά. Είναι σχεδόν ταυτόσημη έννοια η τέχνη με την ψυχική οδύνη ή τη χαρά. Πώς αλλιώς ;

https://www.instagram.com/p/CqyD8fEtCHc/

Πώς είναι μια συνηθισμένη σας μέρα;

Όπως όλων των ανθρώπων. Απλώς η δουλειά μου είναι το πιάνο και η μουσική.

Ποιο τραγούδι λέτε από μέσα σας πιο συχνά και ποιο πιο πολύ φωναχτά, ενώ κάνετε άλλα πράγματα;

Άλλο κάθε φορά.

Ποια συνεργασία ή εμφάνισή σας έχει χαραχθεί πιο πολύ μέσα σας στη μέχρι τώρα πορεία σας και γιατί;

Ωω είναι πολλές. Μια είναι στην Επίδαυρο με το αφιέρωμα στο Αργεντίνικο τάνγκο. Μια είναι στο Carnegie hall με το αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, οι συναυλίες με την Ορχήστρα Μίκη στην Αίγυπτο, οι συναυλίες μου σε απίστευτα θέατρα σε όλη την Ευρώπη. Έχω να θυμάμαι πάρα πολλά και πολύ όμορφα. Το Half note αποτελεί ένα σταθμό ζωής για μένα αφού για πολλά χρόνια κάνω εκεί εμφανίσεις σαν μια συνάντηση σιωπηρή που κάθε φορά μοιράζεται ό,τι έχει μαζέψει όλον τον χρόνο απουσίας της.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Έρχεται καλοκαίρι. Βγάζω συνέχεια καινούρια τραγούδια και ευελπιστώ να κάνω αρκετές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 iro-a

Μαζί της οι μουσικοί:
Νίκη Κατσιμπίρη: Κλαρινέτο
Γιάννης Καλκάνης: τύμπανα – κρουστά
Αντώνης Βουζουναράς: Μπάσο

Επί σκηνής, μαζί με την Ηρώ, μοναδικοί καλεσμένοι έκπληξη. Για 3 εμφανίσεις, 21 – 23 Απριλίου στο Half Note Jazz Club.

Info
ΗΡΩ - Από την κασσέτα μέχρι το διαδίκτυο… Ό,τι αφιέρωσα κι ό,τι αγάπησα
Παρασκευή 21- Κυριακή 23 Απριλίου

Ώρα έναρξης:
Παρασκευή & Σάββατο 22:30
Κυριακή 21:30
Half Note Jazz Club
Τριβωνιανού 17, Μετς | 210 9213310

Διαβάστε επίσης

INTERVIEW

«Η μητέρα μου, και η αστείρευτη αγάπη της για τη ζωή, αποτελεί τη βασική πηγή έμπνευσής μου» Μαρία Κηλαηδόνη

Λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Gazarte, 18/2, η Μαρία Κηλαηδόνη μιλάει για τα σχέδιά της στην Αγγελική Λάλου και το allyou

INTERVIEW

«Η καλύτερη εποχή είναι εδώ και τώρα, κάτι που πάλευα χρόνια να καταλάβω στην πράξη» Λουίζα Σοφιανοπούλου

Λίγο πριν τραγουδήσει «Time of my life», η ταλαντούχα τραγουδίστρια Lou Is, ή αλλιώς Λουίζα Σοφιανοπούλου, μίλησε στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr 

INTERVIEW

«Με εμπνέει η μέση γυναίκα που παλεύει για το καλό των παιδιών της και των οικείων της. Η γυναίκα αγωνίστρια της ζωής» Φωτεινή Δάρρα

Λίγο πριν τις νέες της εμφανίσεις στο Half Note, η εξαιρετική Φωτεινή Δάρρα σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Τετάρτης 24 Απριλίου

Η υπομονή και η επιμονή θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε αρκετά εμπόδια

ΜΟΥΣΙΚΗ

Ziria Festival in Athens: 15 χρόνια μετά, το Ziria Festival συναντά τους φίλους του στην πρωτεύουσα

Μια φεστιβαλική εμπειρία 6 ωρών, με ένα εκρηκτικό after party

FASHION TRENDS

7 καμπαρντίνες για να επενδύσεις στο πιο versatile πανωφόρι

Διαφορετικά πατρόν και χρώματα, για ένα από τα πλέον κλασικά items της γυναικείας γκαρνταρόμπας που δεν μας απογοητεύει ποτέ