Η Barbie γιορτάζει και κάνει μια ευχή

Κάθε κορίτσι να γίνει ό,τι ονειρεύεται!

Ιλένα Μπόγρη

Η Barbie είναι έμπνευση, είναι πρότυπο, είναι μια μεγάλη ιδέα, 60 χρόνια τώρα!

Η αγαπημένη κούκλα όλων των εποχών, που εμπνέει τα κορίτσια από το 1959, φέτος έχει την τιμητική της, γιατί εξακολουθεί να είναι Η κούκλα μόδας της αγοράς σε όλο τον κόσμο και η πιο διάσημη που κατασκευάστηκε ποτέ!

Από τότε που η Ruth Handler, η δημιουργός της, συνειδητοποίησε τις περιορισμένες επιλογές που είχε η κόρη της Barbara για παιχνίδια, έφτιαξε μία κούκλα που να δείχνει στα κορίτσια ότι έχουν τις επιλογές να κάνουν τα πάντα!

Και αυτό δεν έχει σταματήσει στιγμή από τότε!

Η ιστορία της Barbie είναι τόσο πλούσια και ξεχωριστή όσο δεν φαντάζεστε.

1959: H Barbie πατάει για πρώτη φορά το πόδι της στην έκθεση New York Toy Fair. Αν και οι αγοραστές παιχνιδιών αμφέβαλλαν για την επιτυχία της η Barbie με το ντεμπούτο της κατέκτησε τους πάντες κάνοντας τεράστια θραύση.

Από τότε, η κούκλα Barbie έχει στο ιστορικό της περισσότερα από 200 εμπνευσμένα επαγγέλματα, από αστροναύτης -πριν ακόμα πατήσει ο άνθρωπος το πόδι του στο φεγγάρι-, μέχρι μηχανικός ρομποτικής, πιλότος, χειρουργός, αστροφυσικός και πολλά ακόμα!

Η Barbie πάντα εμπνέει τα κορίτσια να γίνουν αυτό που θέλουν δείχνοντάς τους τον δρόμο για τ’ αστέρια!

Πρώτη η Barbie υπέγραψε τη διαφορετικότητα, όταν το 1980 κυκλοφόρησε την πρώτη Μαύρη κούκλα και την πρώτη Ισπανίδα κούκλα, με το όνομά της.

barbieins3.jpg


Στην μεγάλη της πορεία η στάση της στον χώρο της μόδας άφησε έντονα τη σφραγίδα της.
Διάσημοι σχεδιαστές, όπως ο Oscar de la Renta συνεργάστηκαν μαζί της, ο Andy Warhol την ζωγράφισε και πολλές ακόμα διασημότητες υποκλίθηκαν στην προσωπικότητά της.

Κατέβηκε 6 φορές για πρόεδρος της Αμερικής, έγινε influencer και μαχήτρια των ηρωίδων που σπάνε το κατεστημένο διευρύνοντας τους γυναικείους ορίζοντες σ όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Ανέδειξε εκ νέου τα πρότυπα ομορφιάς, παρουσιάζοντας τις νέες κατηγορίες σωματότυπου κάθε εποχής.

Η Barbie δε σταματάει στιγμή να εξελίσσεται και να συμβαδίζει με την κοινωνία.

Το @barbiestyle, το οποίο λανσαρίστηκε το 2014 έφτασε πολύ γρήγορα να έχει 1,9 εκατομμύρια ακολούθους, ενώ σήμερα υπολογίζεται ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κανάλι μόδας στο Instagram.

Στην συνέχεια, η Barbie παρουσίασε στο YouTube το πρώτο της video blog (vlog), το οποίο «εκτόξευσε» το κανάλι της στην κορυφή, με αποτέλεσμα να γίνει η Νο1 κοριτσίστικη μάρκα παιχνιδιών στο YouTube. 

Το 2018, η Barbie ανακοίνωσε το «Dream Gap Project», μια παγκόσμια πολυετή πρωτοβουλία για την ευαισθητοποίηση γύρω από τους περιοριστικούς παράγοντες που αποτρέπουν τα κορίτσια από το να κατακτήσουν όλα όσα μπορούν.

Μετά από έρευνα που έδειξε ότι πολλά κορίτσια μικρής ηλικίας, σε σχέση με τα αγόρια, είναι πιθανό να μη βλέπουν το δικό τους φύλο ως έξυπνο και να χάνουν την αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους, η Barbie τα ώθησε και τα ωθεί να πιστέψουν στον εαυτό τους χτίζοντας την καμπάνια: «Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι» και παρουσιάζοντας γυναικεία πρότυπα που έχουν διαπρέψει σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς.

Από το 2015, η Barbie αναγνωρίζοντας τη δύναμη των γυναικών, βραβεύει σημαντικές γυναίκες, μέσα από το πρόγραμμα Sheroes, ή αλλιώς Role Models, δημιουργώντας μοναδικές και προσωποποιημένες κούκλες για γυναίκες όπως η Ibtihaj Muhammad (Αθλήτρια Ολυμπιακών Αγώνων), η Misty Copeland (Χορεύτρια μπαλέτου), η Ava DuVernay (Σκηνοθέτης), η Eva Chen (Συγγραφέας) και η Ashley Graham (Plus-size μοντέλο), δίνοντάς τους την υψηλότερη δυνατή αναγνώριση.

Η πρωτοβουλία αυτή ήρθε ως συνέχεια της παγκόσμιας καμπάνιας #MoreRoleModels, που ενδυναμώνει το ρόλο των γυναικών και θέτει νέα πρότυπα για όλα τα νέα κορίτσια σε όλον τον κόσμο.

barbieins5.jpg

 

Στην Ελλάδα, η Barbie τίμησε την Ελένη Αντωνιάδου, τη δική μας Shero, την πρώτη Ελληνίδα Barbie Role Model για την προσφορά της στον τομέα της μεταμόσχευσης τεχνητών οργάνων που αναμένεται να σώσει εκατομμύρια ζωές.

Η Ελένη είναι μία νέα, δυναμική γυναίκα και η ελληνική απόδειξη ότι ένα κορίτσι μπορεί να γίνει ό,τι ονειρεύεται!

Στην εποχή της εικόνας και των αλλεπάλληλων ερεθισμάτων, όπου η έκθεση των κοριτσιών σε πρότυπα είναι μεγάλη, η Barbie επιχειρεί για μια ακόμη φορά το μεγάλο άλμα.

Γιορτάζοντας φέτος τα 60 της χρόνια, αλλά και κάθε μέρα τη σημασία των θετικών γυναικείων προτύπων, εμπνέει τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να εκφράσουν τα ταλέντα τους.

Γιατί η Barbie δεν είναι απλά μια κούκλα, είναι Ιδέα!

 

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!