Skip to main content

WELLNESS

Τελικά η άσκηση ή η διατροφή έχει μεγαλύτερα οφέλη στην απώλεια βάρους;

Μια νέα μελέτη έρχεται να δείξει αν η μέθοδος έχει σημασία.



Για όσους έχουν υπερβάλλον σωματικό βάρος, η απώλεια κιλών μέσω δίαιτας, άσκησης ή συνδυασμού και των δύο, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. 
Ποια είναι όμως η «καλύτερη» μέθοδος; Σύμφωνα με νέα μελέτη, φαίνεται πως δεν έχει και τόση σημασία η μέθοδος, καθώς η απώλεια βάρους είναι τελικά εκείνη που δρα προστατευτικά.

Για τους σκοπούς της μελέτης, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από 52 υπέρβαρους εθελοντές, μέσης ηλικίας, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Καθεμιά από τις ομάδες ακολούθησε αντίστοιχα πρόγραμμα διατροφής (1), άσκησης (2) ή συνδυασμού και των δύο (3), για συνολικό διάστημα 12-14 εβδομάδων, στοχεύοντας σε απώλεια ίση με 7% του αρχικού σωματικού βάρους.

Οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν κατά πόσο οι τρεις μέθοδοι επηρεάζουν σε διαφορετικό βαθμό γνωστούς δείκτες καρδιαγγειακής υγείας, όπως για παράδειγμα η αρτηριακή πίεση, ο καρδιακός ρυθμός και τα επίπεδα «κακής» χοληστερόλης. Συνολικά, φάνηκε πως και οι τρεις «στρατηγικές» ήταν εξίσου αποτελεσματικές, οδηγώντας σε μια εκτιμώμενη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων κατά περίπου 10%.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, αν και στην παρούσα μελέτη, ο συνδυασμός δίαιτας και άσκησης δε φαίνεται να υπερτερεί συγκριτικά με τη δίαιτα ή την άσκηση μεμονωμένα, ωστόσο αυτό δε θα πρέπει να παρερμηνευθεί δίνοντας την «άδεια» σε άτομα που κάνουν δίαιτα να έχουν καθιστικό τρόπο ζωής ή αντίστοιχα σε όσους γυμνάζονται να ακολουθούν ένα «ανθυγιεινό» διατροφικό πρότυπο.

Άλλωστε, σχολιάζει, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως δίαιτα και άσκηση προσφέρουν ξεχωριστά οφέλη, πολλά από τα οποία δεν αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας ανάλυσης, και συνεπώς δε μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ο συνδυασμός και των δύο να προσφέρει μεγαλύτερη προστασία ενάντια στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. 

Πηγή: neadiatrofis.gr

Διαβάστε επίσης

WELLNESS

Afterburn effect: Αυτή είναι η κατάλληλη ώρα για γυμναστική, για να καις λίπος ακόμη και 48 ώρες μετά

Διαλειμματική προπόνηση, καταμερισμένη και κυκλική θα σε σώσουν

WELLNESS

Η ζωή έχει χιλιάδες τρόπους για να περάσεις το χρόνο σου από όσους τα social media

Στην εποχή του FOMO, εσύ διάλεξε το άγχος του να προλάβεις να ζήσεις πολλές εμπειρίες ζωής

WELLNESS

Νέα έρευνα δείχνει ότι η βιταμίνη D είναι ο από μηχανής θεός μας ενάντια στον Covid-19

Τροφές και συνήθειες που πρέπει να εντάξεις στη ζωή σου για να βγεις σώα

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 16 έως 23/6

Εκμεταλλευτείτε σωστά τον χρόνο σας για να γεμίσετε μπαταρίες

CELEBS

Τέιλορ Σουίφτ: Κι όμως ο χορός των fans της προκάλεσε -ξανά- σεισμό!

Η ανακοίνωση του βρετανικού ινστιτούτου γεωλογικών ερευνών

FITNESS

Να SUPώ κάτι;

Όλα όσα θες να ξέρεις για την πιο τέλεια καλοκαιρινή άσκηση