Skip to main content

FOOD

5 συμβουλές των ειδικών για να είσαι μια υγιής vegan

Πώς θα ακολουθήσεις μια vegan διατροφή, φροντίζοντας παράλληλα να είσαι υγιής



Η vegan διατροφή αποτελεί μια ιδιαίτερα δημοφιλή επιλογή τα τελευταία χρόνια, η οποία και ακολουθείται για λόγους ηθικής, θρησκευτικούς, προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και της υγείας μας. Όμως αν δεν προσέξεις μερικές λεπτομέρειες ως προς τις διατροφικές σου επιλογές, είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσεις τελικά μερικά προβλήματα στην υγεία σου, κυρίως ελλείψεις σε συγκεκριμένες ουσίες. Να λοιπόν 5 συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσεις, για να είσαι 100% υγιής μέσα από μια χορτοφαγική διατροφή.

Πίνε αρκετό νερό

Η τακτική πρόσληψη νερού είναι σημαντική για όλους, ιδιαίτερα όμως αν είσαι vegan. Και αυτό γιατί η αυξημένη κατανάλωση σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, σημαίνει ότι λαμβάνεις πολύ περισσότερες φυτικές ίνες καθημερινά, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες για δυσκοιλιότητα ή φούσκωμα. Με το νερό όμως θα βοηθηθείς ώστε κάτι τέτοιο να αποφευχθεί.

Μην ξεχνάς το ασβέστιο

Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών και των δοντιών μας, την ομαλή λειτουργία των μυών και του νευρικού συστήματος. Η βασική πηγή του είναι  το γάλα και τα προϊόντα του, ωστόσο κρύβεται και σε φυτικά τρόφιμα, όπως το μπρόκολο, το αμύγδαλο, το σύκο κ.ά., τα οποία πρέπει οπωσδήποτε να περιέχονται στη διατροφή σου.

Δώσε προσοχή στη βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη Β12 συμβάλει στην παραγωγή ερυθροκυττάρων και DNA, ενώ η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει αίσθημα κόπωσης, προβλήματα μνήμης και αναιμία. Κατανάλωσε λοιπόν εμπλουτισμένα τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής με Β12.

Δώσε βάση στο σίδηρο

Ο σίδηρος αίμης, όπως ονομάζεται ο σίδηρος που περιέχεται στο κρέας, μπορεί να απορροφηθεί ευκολότερα, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν και πολλές φυτικές πηγές σιδήρου. Οι φακές και τα φασόλια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως από σιτάρι και βρόμη, οι ξηροί καρποί, το σπανάκι και άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο, στις οποίες πρέπει να βασίζεσαι.  

Κατανάλωσε επαρκή πρωτεΐνη και Ω3 λιπαρά οξέα

Η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης και Ω3 λιπαρών οξέων είναι απαραίτητη για την ανασύσταση όλων των ιστών, την παραγωγή ενζύμων και ορμονών, τη μείωση των τριγλυκεριδίων και της χοληστερόλης και την αντιμετώπιση της φλεγμονής. Εναλλακτικές πηγές σε μια χορτοφαγική διατροφή είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και η σόγια για την πρωτεΐνη και τα καρύδια, ο λιναρόσπορος και οι σπόροι chia για τα Ω3 λιπαρά οξέα.

Διαβάστε επίσης

FOOD

To top 15 των λαχανικών με χαμηλούς υδατάνθρακες που αγαπούν οι διατροφολόγοι

Μπορεί να είναι τα λαχανικά με τους χαμηλότερους υδατάνθρακες, αλλά είναι γεμάτα με θρεπτική πυκνότητα και υπέροχη γεύση

FOOD

Ποια πολύτιμα οφέλη προσφέρει στον οργανισμό σου το ρόφημα με δεντρολίβανο

6 σημαντικά οφέλη υγείας του τσαγιού δεντρολίβανου

FOOD

Φράουλες για πάντα: δες τα σούπερ οφέλη που σου προσφέρουν

Με ελάχιστες θερμίδες, γλυκιά γεύση και εντυπωσιακό διατροφικό προφίλ, οι φράουλες είναι λατρεία!

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Τρίτης 23 Απριλίου

Εάν δεν κάνετε μια προσπάθεια να ελέγξετε το άγχος σας, σύντομα θα έχετε προβλήματα

ΣΙΝΕΜΑ

Την αγγλόφωνη τηλεοπτική μεταφορά του Oldboy ετοιμάζει ο Park Chan-wook

Το εξαιρετικό revenge thriller του Κορεάτη σκηνοθέτη έρχεται για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη 

VIRAL

Η Taylor Swift κυκλοφορεί τον πολυαναμενόμενο νέο δίσκο της, The Tortured Poets Department

Στο follow-up του Midnights συμμετέχουν οι Jack Antonoff, Aaron Dessner, Post Malone, Florence Welch, ο drummer των Wilco, Glenn Kotche και πολλοί ακόμη