Skip to main content

SELF-LOVE

6 τρόποι για να φροντίσεις τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου

Τι να κάνεις εκείνη την περίοδο του χρόνου που το άγχος βρίσκεται στα ύψη και το πρόγραμμά σου είναι γεμάτο



Η εξεταστική περίοδος είναι παραδοσιακά μια χρονική στιγμή που το άγχος βρίσκεται στα ύψη, όσο ο ελεύθερος χρόνος σου περιορίζεται πολύ και οι στιγμές ξεγνοιασιάς μοιάζουν να μπαίνουν στον πάγο. Εκείνες τις μέρες του χρόνου είναι σημαντικό να χτίζεις μηχανισμούς φροντίδας του εαυτού σου και της υγείας σου, οι οποίοι συμβάλουν τόσο στις καλύτερες επιδόσεις, όσο και στο να βγεις αλώβητη από μια δύσκολη στη διαχείρισή της κατάσταση. Ακολουθούν 6 τρόποι για να φροντίσεις τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου, για να πάνε όλα καλά.

Δημιούργησε ένα πρόγραμμα μελέτης

Προγραμμάτισε τον χρόνο σου μοιράζοντας το υλικό κάθε μαθήματος σας σε διαχειρίσιμα τμήματα και αφιερώνοντας συγκεκριμένες ώρες για κάθε ένα από αυτά. Προγραμμάτισε τακτικά διαλείμματα για να ξεκουραστείς και να ανανεωθείς, ενώ δοκίμασε και την τεχνική Pomodoro (25 λεπτά συγκεντρωμένης μελέτης ακολουθούμενα από ένα διάλειμμα 5 λεπτών), που μπορεί να είναι αποτελεσματική.

Υιοθέτησε μια υγιεινή διατροφή

Δώσε προτεραιότητα στα ισορροπημένα γεύματα με πολλά φρούτα, λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες και δημητριακά ολικής άλεσης. Πίνε αρκετό νερό για να παραμένεις ενυδατωμένη, καθώς η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωση και τη γνωστική λειτουργία. Αν και ο καφές και τα ζαχαρούχα σνακ μπορούν να δώσουν μια γρήγορη δόση ενέργειας, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε καταπτώσεις. Προτίμησε λοιπόν πιο υγιεινά σνακ, όπως ξηρούς καρπούς, γιαούρτι ή φρούτα.

Εξασφάλισε επαρκή ύπνο

Στόχευσε σε 7-9 ώρες ύπνου κάθε νύχτα, καθώς η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη συνολική γνωστική λειτουργία. Πήγαινε νωρίς για ύπνο και ξύπνα τις ίδιες ώρες κάθε μέρα για να ρυθμίσεις το πρότυπο του ύπνου σου.

Βάλε στην καθημερινότητα τη σωματική δραστηριότητα

Ασχολήσου με σωματικές δραστηριότητες όπως το περπάτημα, η γιόγκα ή οποιαδήποτε άλλη άσκηση σου αρέσει. Αυτή μειώνει το άγχος και αυξάνει τη διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας. Κάνε μικρά διαλείμματα για να τεντωθείς ή να περπατήσεις, ειδικά αν κάθεσαι και μελετάς για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Πες «ναι» στις τεχνικές χαλάρωσης

Πέρνα λίγα λεπτά κάθε μέρα κάνοντας διαλογισμό για να μειώσεις το άγχος και να βελτιώσεις τη συγκέντρωσή σου. Χρησιμοποίησε τις ασκήσεις βαθιάς αναπνοής για να ηρεμήσεις το μυαλό σου και το σώμα σου σε στιγμές ανησυχίας.

Ανάπτυξε κοινωνικά συστήματα υποστήριξης

Το να διατηρείς σταθερές κοινωνικές συνδέσεις για συναισθηματική σου υποστήριξη είναι εξαιρετικά σημαντικό. Οι συζητήσεις με αγαπημένα πρόσωπα μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση και γαλήνη στις δύσκολες στιγμές. Μην διστάσεις επίσης να απευθυνθείς σε υπηρεσίες συμβουλευτικής του πανεπιστημίου ή σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας αν νιώθεις καταβεβλημένη από το στρες και την ανάγκη για περαιτέρω βοήθεια.

Διαβάστε επίσης

SELF-LOVE

Πέντε τρόποι για να θέσεις ως προτεραιότητα τον εαυτό σου αυτό το καλοκαίρι

Πώς να δείξεις αγάπη και φροντίδα σε εσένα τους καλοκαιρινούς μήνες

SELF-LOVE

Γιατί η ανάγνωση βιβλίων είναι η καλύτερη self-loving πράξη στην οποία μπορείς να επενδύσεις

Ξεκίνα με μια βόλτα στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σου

SELF-LOVE

5 τρόποι με τους οποίους η εγκυμοσύνη μπορεί να τονώσει την αυτοπεποίθησή σας – συμβουλές από μια ειδικό

Θα είστε έτοιμες να προχωρήσετε στη μητρότητα με αυξημένη εκτίμηση για αυτό που είστε και την πεποίθηση ότι μπορείτε να κάνετε τα πάντα.

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 20 Ιουνίου

Χαλαρώστε και εισπράξτε την αγάπη που απλόχερα σας δίνουν οι άνθρωποί σας

SEX

Sex και καλοκαιρινές διακοπές: 4 μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν

Δημοφιλείς μύθοι για το καλοκαιρινό σεξ ώστε να καταλάβεις ότι δεν είναι απαραίτητα και το καλύτερο που υπάρχει!

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει για 13η συνεχόμενη χρονιά

Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, η διοργάνωση που αγαπά το σινεμά ρεπερτορίου, δίνει το ραντεβού της με το κοινό της Αθήνας, στο αγαπημένο θερινό ΡΙΒΙΕΡΑ. Γράφει ο Κώστας Λινάρδος