Οστεοπόρωση: διατροφή για πρόληψη

Η κατάλληλη διατροφή για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, σύμφωνα με το Αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Οστεοπόρωσης

Αλεξάνδρα Παπαδάκη

Ξέρω τι σκέφτεσαι. Ότι είσαι ακόμα πολύ νέα για να νοιάζεσαι για την οστεοπόρωση. Ξέρεις τι θα σου πω. Ότι η πρόληψη είναι πάντα η καλύτερη θεραπεία. Και αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά κλισέ που πρέπει να βάλεις καλά στο μυαλό σου.

Η δομή των οστών σου επηρεάζεται από τη διατροφή σου που πρέπει να είναι πλούσια σε  ασβέστιο, βιταμίνη D, ήτοι γαλακτοκομικά, ψάρια, φρούτα και λαχανικά. 

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα Οστεοπόρωσης, αυτές είναι οι 7 κατηγορίες τροφών που θα σου χαρίσουν γερά κόκαλα: 

1. Γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και χωρίς λιπαρά γάλα, γιαούρτι και τυρί και γαλακτοκομικά εμπλουτισμένα με βιταμίνη D.

2. Λιπαρά ψάρια: σολομός, σκουμπρί, τόνος, σαρδέλες

3. Χόρτα, γογγύλια, λάχανο, μπάμιες, κινέζικο λάχανο, πικραλίδα, μπρόκολο

4. Σπανάκι, τεύτλα, μπάμιες, ντομάτα, αγκινάρες, μπανάνες, πατάτες, γλυκοπατάτες και σταφίδες (θα σου δώσουν το απαραίτητο μαγνήσιο)

5. Ντομάτες, σταφίδες, πατάτες, σπανάκι, γλυκοπατάτες, παπάγια, πορτοκάλια, χυμός πορτοκαλιού, μπανάνες, δαμάσκηνα (για το κάλιο)

6. Κόκκινες πιπεριές, πράσινες πιπεριές, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, μπρόκολο, φράουλες, λαχανάκια Βρυξελλών, παπάγια, ανανάς (γεμάτα βιταμίνη C)

7. Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά: κατσαρό λάχανο, σπανάκι, γογγύλια, λαχανάκια Βρυξελλών (για τη βιταμίνη Κ)



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares