Οι καλύτερες τροφές για την καθημερινή σας διατροφή για να προστατευθείτε από την άνοια

Αυτή η πορτοκαλάδα στο πρωινό σας κάνει όλη τη διαφορά στην προστασία σας από την άνοια!

Ναταλία Πετρίτη

Η καθημερινή μας διατροφή αποτελεί σε μεγάλο βαθμό έναν εξαιρετικό τρόπο να προφυλασσόμαστε από ασθένειες, όταν σε αυτή προσθέτουμε τα απαραίτητα φρούτα, λαχανικά, αλλά και σιτηρά, που με τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία τους κάνουν όλη τη διαφορά.

Σύμφωνα με έρευνες ετών, ορισμένα συνηθισμένα τρόφιμα της καθημερινής μας διατροφής μπορούν να μας προστατεύουν από την άνοια και τη νόσο του Αλτσχάιμερ, που τα τελευταία χρόνια «χτυπά» όλο και περισσότερους ανθρώπους, ακόμη και μικρών ηλικιών. Τα τρόφιμα αυτά περιέχουν στοιχεία όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, όπως και η βήτα-κρυπτοξανθίνη.

Να λοιπόν ποιες είναι οι επιλογές που μπορείτε να κάνετε στην καθημερινότητά σας για να θωρακιστείτε από το ενδεχόμενο άνοιας.

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη

Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη υπάρχουν σε αφθονία στα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως:

Το σπανάκι

Το μπρόκολο

Ο αρακάς

Η λαχανίδα (kale)

Σύμφωνα με έρευνες, κάθε αύξηση στα επίπεδα λουτεΐνης και ζεαξανθίνης κατά 17 μg/dl σχετίζεται με τη μείωση κατά 7% του κινδύνου αναπτύξεως άνοιας.

Βήτα-κρυπτοξανθίνη

Αντίστοιχα, η βήτα-κρυπτοξανθίνη υπάρχει σε αφθονία στα φρούτα με πορτοκαλί χρώμα, όπως είναι:

Τα πορτοκάλια

Τα μανταρίνια

Η παπάγια

Οι λωτοί

Κάθε αύξηση των επιπέδων της κατά περίπου 10 μg/dl σχετίζεται με μείωση κατά 14% των πιθανοτήτων εκδήλωσης άνοιας.

 



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares