Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

7 tips για να ενισχύσεις την υγεία του εντέρου σου αυτό το φθινόπωρο

Όλα όσα μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις το έντερό σου να λειτουργεί καλύτερα και να απαλλαγείς από συμπτώματα όπως το φούσκωμα και η κακή διάθεση



Για την ιατρική κοινότητα, το έντερό μας αποτελεί τον «δεύτερο εγκέφαλο» του σώματός μας, διαθέτοντας εξαιρετικά μεγάλη σημασία για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού μας. ιατρικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η σχέση μεταξύ της υγείας του εντέρου και του ανοσοποιητικού μας συστήματος, της διάθεσης, της ψυχικής υγείας, των αυτοάνοσων νοσημάτων, των ενδοκρινικών διαταραχών, των δερματικών παθήσεων, αλλά και της εμφάνισης καρκίνου είναι εξαιρετικής σημασίας, γι’ αυτό και οφείλουμε να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να διατηρούμε την υγεία του στα καλύτερα πιθανά επίπεδα. Να λοιπόν τι μπορείς να κάνεις σε αυτήν την κατεύθυνση αυτό το φθινόπωρο, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της υγείας του εντέρου σου, αλλά και της γενικότερης εικόνας του οργανισμού και της διάθεσής σου.

Μείωσε τα επίπεδα άγχους σου

Ναι, δεν είναι εύκολο και το γνωρίζουμε καλά, όμως τα χρόνια υψηλά επίπεδα στρες είναι επώδυνα για όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του εντέρου. Μερικοί τρόποι για να μειώσεις το άγχος μπορεί να περιλαμβάνουν τον διαλογισμό, τη yoga, το χαλαρό περπάτημα, το μασάζ, τον ποιοτικό χρόνο με φίλους ή την οικογένεια, τη μείωση της πρόσληψης καφεΐνης και πολλές ακόμη πρακτικές, οι οποίες θα κάνουν πολύ μεγάλη διαφορά στην λειτουργία του εντέρου σου, βελτιώνοντας τη γενική του εικόνα.

Κοιμήσου περισσότερο

Η μη επαρκής ή η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του εντέρου μας, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να συμβάλλει σε περισσότερα προβλήματα ύπνου. Προσπάθησε να κοιμάσαι τουλάχιστον 7-8 ώρες κάθε νύχτα, σε ένα περιβάλλον με ιδανική θερμοκρασία, σκοτάδι και χωρίς οχλήσεις που θα μπορούσαν να σε ξυπνήσουν, όπως έναν ανοιχτό υπολογιστή.

Φάε πιο αργά

Η καλή και αργή μάσηση της τροφή συμβάλλει στη δυνατότητα πλήρους πέψης και την καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται επίσης η πεπτική δυσφορία, ενώ το έντερο διατηρείται πάντα υγιές.

Διατήρησε τον οργανισμό σου ενυδατωμένο

Η κατανάλωση άφθονου νερού και άλλων υγρών έχει αποδειχτεί ότι διαθέτει ευεργετική επίδραση στη βλεννογόνο του εντέρου καθώς και στην ισορροπία των καλών βακτηρίων του. Φρόντισε λοιπόν να καταναλώνεις 2 με 3 λίτρα νερού ή άλλων υγρών, όπως χυμοί και τσάι κάθε μέρα που περνά.

Βάλε ένα πρεβιοτικό ή προβιοτικό στη διατροφή σου

Η προσθήκη ενός πρεβιοτικού ή προβιοτικού συμπληρώματος στη διατροφή σου μπορεί να συμβάλει στο να βελτιώσεις την υγεία του εντέρου σου εντυπωσιακά. Συμβουλέψου τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σου για το κατάλληλο σκεύασμα για τις ανάγκες του οργανισμού σου.

Ανακάλυψε αν έχεις κάποια τροφική δυσανεξία

Εάν έχεις συμπτώματα όπως κράμπες, φούσκωμα, κοιλιακό άλγος, διάρροια, εξανθήματα, ναυτία, κόπωση και παλινδρόμηση οξέος κάθε φορά που καταναλώνεις μια συγκεκριμένη τροφή, μπορεί να υποφέρεις από μια τροφική δυσανεξία σε αυτήν. Μερικές «ύποπτες» τροφές μπορούν να είναι τα γαλακτοκομικά, τα κρεμμύδια, τα όσπρια κ.α.

Βελτίωσε συνολικά τη διατροφή σου

Η μείωση της ποσότητας επεξεργασμένων τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και λιπαρά που καταναλώνεις μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη υγεία του εντέρου. Αύξησε τις φυτικές ίνες μέσα από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ενώ βάλε στη ζωή σου τις ζυμωμένες τροφές όπως το κεφίρ, το ξινό λάχανο ή το ψωμί από προζύμι, που μπορούν χάρη στους προβιοτικούς οργανισμούς τους να επηρεάσουν θετικά το έντερό σου και να σε βοηθήσουν στην πέψη.

 

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς, αυτή η ρουτίνα θα σε βάλει για ύπνο

H ρουτίνα ύπνου ενός κλινικού ψυχολόγου μπορεί να σε βοηθήσει να κοιμηθείς ένα γεμάτο 8ωρο

ΥΓΕΙΑ

Έξυπνα tips για να προστατέψεις τα μάτια σου από τα αλλεργιογόνα

Τι να κάνεις για να αποφύγεις το τσούξιμο και τη δυσφορία αυτή την εποχή του χρόνου

ΥΓΕΙΑ

«Μια μέρα χωρίς γέλιο είναι μια μέρα χαμένη»

Έλεγε ο Τσάρλι Τσάπλιν που σαν σήμερα γεννήθηκε – και σου θυμίζουμε τα οφέλη του να γελάς πιο συχνά

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Δευτέρας 22 Απριλίου

Φροντίστε να περνάτε καλά και όχι να έχετε ενοχές

ΣΧΕΣΕΙΣ

Λόγοι για τους οποίους δυσκολεύεσαι να αφήσεις πίσω σου μη διαθέσιμους συναισθηματικά άνδρες

Διάβασέ τους καλά, μάθε τους απέξω και πάρε επιτέλους τα μέτρα σου

FOOD

To top 15 των λαχανικών με χαμηλούς υδατάνθρακες που αγαπούν οι διατροφολόγοι

Μπορεί να είναι τα λαχανικά με τους χαμηλότερους υδατάνθρακες, αλλά είναι γεμάτα με θρεπτική πυκνότητα και υπέροχη γεύση