Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

7 τροφές που υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου

Με αφορμή τον μήνα ευαισθητοποίησης για την ψυχική υγεία βάζουμε στο πιάτο μας ό,τι μας ωφελεί περισσότερο



Γνωρίζατε ότι ο Μάιος ήταν ο μήνας ευαισθητοποίησης για την ψυχική υγεία στις ΗΠΑ από το 1949; Πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία 70+ χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της κατανόησής μας για το πώς τα τρόφιμα τροφοδοτούν την ψυχική υγεία και τις ασθένειες.

Το πλαίσιο του Μήνα Ευαισθητοποίησης για την Ψυχική Υγεία είναι πιο νόστιμο από ποτέ λόγω της νέας επιστήμης της διατροφικής ψυχιατρικής, καθώς πλέον υπάρχουν πολλές έρευνες που συνεχίζουν να δείχνουν ότι το πώς τρώμε και το τι τρώμε επηρεάζει πραγματικά την ψυχική μας υγεία.

Αυτός ο μήνας παρουσιάζει μια ιδιαίτερα νόστιμη ευκαιρία να γεμίσετε το πιάτο σας με τροφές που υποστηρίζουν τον εγκέφαλο.

https://www.instagram.com/p/CrU7TQEPXvp/

Κεφίρ

Το κεφίρ, ένα γαλακτοκομικό προϊόν που έχει υποστεί ζύμωση, είναι μια θεραπεία χαμηλής περιεκτικότητας σε λακτόζη που είναι πλούσια σε ενώσεις που υποστηρίζουν τον εγκέφαλο (και το έντερο). Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση βοηθούν στην αύξηση της ποικιλότητας του μικροβιώματος, υποστηρίζουν επίσης τον εγκέφαλο μέσω του άξονα εντέρου-εγκεφάλου. Ένας αυξανόμενος όγκος ερευνών για τα ψυχοβιοτικά - προβιοτικά που έχουν θετικό αντίκτυπο στον εγκέφαλο, όπως το κεφίρ - δείχνει ότι μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της γνωστικής απόδοσης και στην καταστολή της μείωσης της μνήμης που σχετίζεται με την ηλικία.

Γαύροι & αντσούγιες

Ο σολομός και ο τόνος είναι υπέροχοι και όλα, αλλά σκεφτείτε να επεκτείνετε το ρεπερτόριό σας με θαλασσινά για χάρη της ψυχικής σας υγείας. Τα μικρότερα ψάρια που βρίσκονται χαμηλότερα στην τροφική αλυσίδα, όπως οι αντσούγιες/σαρδέλες και οι γαύροι, τείνουν να έχουν χαμηλότερο υδράργυρο2 και άλλες προσμείξεις, ενώ εξακολουθούν να περιέχουν πολλά ωμέγα-3 που τονώνουν τον εγκέφαλο. Η κατανάλωση μικρότερων κονσερβοποιημένων ψαριών τείνει επίσης να είναι πιο προσιτή και ευκολότερη για το περιβάλλον.

https://www.instagram.com/p/CsIQye_oB9m/

Φακές

Με 18 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης και 15,6 γραμμάρια διαιτητικών ινών ανά φλιτζάνι, οι φακές είναι ένας υποτιμημένος γαστρονομικός ήρωας. Τα μικρά όσπρια βρίσκονται ψηλά στην κλίμακα των αντικαταθλιπτικών τροφών του λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9). (Τα χαμηλά επίπεδα φυλλικού οξέος έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο τόσο κατάθλιψης όσο και άνοιας.) Προσθέστε τα σε σαλάτες ή ομελέτες ή ως συνοδευτικό.

Μαύρη σοκολάτα

Εκτός από τις ανησυχίες για τον μόλυβδο και το κάδμιο, η επιστήμη εξακολουθεί να θεωρεί τη μαύρη σοκολάτα ως τροφή που υποστηρίζει τον εγκέφαλο. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας με μέτρο μπορεί να προσφέρει οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία, την ισορροπία του σακχάρου στο αίμα, καθώς και αυξημένη εγκεφαλική ροή αίματος5 και τη μνήμη. 

Μούρα

Τα μούρα είναι από καιρό μια δημοφιλής τροφή για τον εγκέφαλο χάρη στα φυτοθρεπτικά συστατικά τους που υποστηρίζουν την υγιή απόκριση της φλεγμονής, τη νευροδιαβίβαση και τη νευροπλαστικότητα. Εάν δεν είναι ακόμα στην εποχή τους, τα κατεψυγμένα μούρα μπορούν να έχουν την ίδια διατροφική αξία.

Κάσιους

Πολλοί ξηροί καρποί διαδραματίζουν προστατευτικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου, αλλά τα κρεμώδη, γλυκά κάσιους είναι μια καλή πηγή σιδήρου - ένα υγιές για τον εγκέφαλο ορυκτό που πολλοί άνθρωποι (ιδιαίτερα οι άνθρωποι που τρώνε με βάση τα φυτά) δεν παίρνουν αρκετά.

Μικροπράσινα & βλαστάρια

Τέλος, τα μικροπράσινα και οι βλαστοί αποτελούν την τέλεια επικάλυψη σε οποιοδήποτε γεύμα που υποστηρίζει την ψυχική υγεία. Καθώς έχουνε ορίσει τις βασικές αρχές στη διατροφική ψυχιατρική, η θρεπτική πυκνότητα ξεχωρίζει πραγματικά ως έννοια για μένα - και τα μικροπράσινα προσφέρουν, καθώς παρέχουν μια εξαιρετικά συμπυκνωμένη πηγή μετάλλων και φυτοθρεπτικών συστατικών.

Δεν χρειάζεται να συμβιβαστείτε με τα ήπια λάχανα φασολιών: Επιλογές όπως τα φύτρα ηλιόσπορου αποτελούν μια τραγανή, γευστική προσθήκη σε οποιοδήποτε γεύμα.

https://www.instagram.com/p/Cqy_MT5LmnJ/

Σημείωση

Η επεξεργασία οποιουδήποτε από αυτά τα επτά νόστιμα συστατικά θα αποφέρει καρπούς για την υγεία του εγκεφάλου και τη διάθεσή σας – και ο τρόπος που τα προετοιμάζετε δεν έχει τόση σημασία όσο με ποιον τα τρώτε. Η διατροφική ψυχιατρική μας θυμίζει τη δύναμη που έχει η τροφή για να μας συνδέσει. Ανεξάρτητα από το τι τρώτε, όταν τρώτε με άτομα που σας ενδιαφέρουν, προάγετε την ψυχική υγεία και την ανθεκτικότητα. Και αυτός είναι ένας υπέροχος τρόπος για να γιορτάσετε τον Μήνα Ευαισθητοποίησης για την Ψυχική Υγεία.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

7 απρόσμενοι τρόποι για να διατηρηθείς δροσερή στον καύσωνα

Πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση πέρα από το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα

ΥΓΕΙΑ

4 εύκολα tips για να ξυπνάς το πρωί με ενέργεια και όρεξη

Αν χρειάζεσαι γερανό για να σηκωθείς από το κρεβάτι και νιώθεις δύστροπη, υπάρχει λύση

ΥΓΕΙΑ

Όλοι γνωρίζουμε ότι το να είσαι έγκυος μπορεί να είναι σκληρή δουλειά, αλλά τώρα μια νέα μελέτη το αποδεικνύει

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια πλήρης εγκυμοσύνη καίει κατά μέσο όρο σχεδόν 50.000 διατροφικές θερμίδες

Προτεινόμενα

SEX

Sex και καλοκαιρινές διακοπές: 4 μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν

Δημοφιλείς μύθοι για το καλοκαιρινό σεξ ώστε να καταλάβεις ότι δεν είναι απαραίτητα και το καλύτερο που υπάρχει!

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει για 13η συνεχόμενη χρονιά

Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, η διοργάνωση που αγαπά το σινεμά ρεπερτορίου, δίνει το ραντεβού της με το κοινό της Αθήνας, στο αγαπημένο θερινό ΡΙΒΙΕΡΑ. Γράφει ο Κώστας Λινάρδος

DO IT YOURSELF

7 κομμάτια που θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπη σε μια τριήμερη απόδραση

Η fashion editor του AllYou βγαίνει για ψώνια και επιλέγει ρούχα από την αγορά για να πακετάρεις μαζί σου στο τριήμερο που έρχεται