Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Γιατί το να μειώσεις την κατανάλωσης κόκκινου κρέατος είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στην υγεία σου

Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος αποτελεί αντικείμενο συνεχούς debate και έρευνας στον τομέα της διατροφής και της υγείας.



Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος αποτελεί αντικείμενο συνεχούς debate και έρευνας στον τομέα της διατροφής και της υγείας. Ενώ από τη μια το κόκκινο κρέας μπορεί να είναι πηγή βασικών θρεπτικών συστατικών, όπως πρωτεΐνες, σίδηρος και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δεν συνιστάται πάντα για την υγεία μας. Ακολουθούν όλοι εκείνοι οι λόγοι για τους οποίους το να το μειώσεις είναι το καλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στην υγεία σου.

Pixel

Υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά

Το κόκκινο κρέας, ειδικά τα λιπαρά κομμάτια του, μπορεί να είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, κάτι που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης LDL (λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας), η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου.

Επεξεργασία

Τα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα, όπως το μπέικον, τα λουκάνικα και ορισμένα αλλαντικά, συχνά περιέχουν πρόσθετα συντηρητικά, νάτριο και νιτρικά άλατα. Αυτές οι ουσίες έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Κίνδυνος καρκίνου

Ο Διεθνής Οργανισμός Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC), ο οποίος αποτελεί μέρος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), έχει ταξινομήσει τα επεξεργασμένα κρέατα ως καρκινογόνα της Ομάδας 1, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν επαρκή στοιχεία που υποδεικνύουν ότι μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο. Το κόκκινο κρέας, ταξινομείται ως καρκινογόνο της Ομάδας 2Α, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανώς καρκινογόνο για τον άνθρωπο. Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι εκείνος που συνδέεται πιο άμεσα με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Η παραγωγή κόκκινου κρέατος, έχει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Συμβάλλει στην αποψίλωση των δασών, στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και στην υπερβολική χρήση των φυσικών πόρων, όλες εκ των οποίων έχουν εκτεταμένες συνέπειες για τον πλανήτη και τις μελλοντικές γενιές.

Για όσους ανθρώπους επιλέγουν να καταναλώνουν κόκκινο κρέας, το μέτρο και η ισορροπία είναι το κλειδί. Συνιστάται ο περιορισμός της πρόσληψής του, επιλέγοντας άπαχα κομμάτια και συμπεριλαμβάνοντας μια ποικιλία άλλων πηγών πρωτεΐνης στην καθημερινή διατροφή, όπως τα πουλερικά, τα ψάρια, οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης και τα όσπρια.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Γιατί πρέπει να σταματήσεις να φοράς στενά ρούχα στην καθημερινότητά σου

Μια φορά στο τόσο είναι ΟΚ, όμως σε γενικές γραμμές τα στενά ρούχα πρέπει να αποφεύγονται

ΥΓΕΙΑ

7 απρόσμενοι τρόποι για να διατηρηθείς δροσερή στον καύσωνα

Πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση πέρα από το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα

ΥΓΕΙΑ

4 εύκολα tips για να ξυπνάς το πρωί με ενέργεια και όρεξη

Αν χρειάζεσαι γερανό για να σηκωθείς από το κρεβάτι και νιώθεις δύστροπη, υπάρχει λύση

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 23 έως 30/6

Περάστε όμορφες ώρες με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Παγωμένο Μοχίτο καρπούζι – το απόλυτο καλοκαιρινό ποτό

Ξέχνα το καρπούζι με φέτα… το Καρπούζι Μοχίτο ήρθε να μεθύσει το καλοκαίρι σου

CELEBS

Σήλια Κριθαριώτη: Στην έκθεση της Ναόμι Κάμπελ με τον σύζυγό της

Ο χορός της σχεδιάστριας με το top model στο after party