Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Όλοι γνωρίζουμε ότι το να είσαι έγκυος μπορεί να είναι σκληρή δουλειά, αλλά τώρα μια νέα μελέτη το αποδεικνύει

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια πλήρης εγκυμοσύνη καίει κατά μέσο όρο σχεδόν 50.000 διατροφικές θερμίδες



Οι έγκυοι γνωρίζουν ήδη ότι η εγκυμοσύνη, από τη σύλληψη μέχρι τον τοκετό, είναι σκληρή δουλειά. Όσες από εμάς έχουμε δημιουργήσει ανθρώπους ξέρουμε ότι η εξάντληση της ενέργειας είναι πραγματική και ότι δεν είναι μόνο η μήτρα σας που κάνει όλη τη δουλειά – είναι αισθητή σε ολόκληρο το σώμα σας.

Τώρα, υπάρχει μια νέα μελέτη που δείχνει πόση ενέργεια χρειάζεται για να γεννηθεί ένα παιδί, και αποδεικνύεται ότι, αναπάντεχα, είναι πολύ περισσότερη από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science, δείχνει ότι κατά τη διάρκεια μιας τυπικής εγκυμοσύνης εννέα μηνών, η μεταφορά ενός μωρού μέχρι τον τοκετό απαιτεί κατά μέσο όρο σχεδόν 50.000 διατροφικές θερμίδες.

Αυστραλοί ερευνητές μελέτησαν δεδομένα από χιλιάδες υπάρχουσες μελέτες που έγιναν για την αναπαραγωγική υγεία δεκάδων ειδών. Η σωρευτική έρευνά τους, η οποία περιελάμβανε 81 είδη, διαπίστωσε ότι ο μεταβολικός ρυθμός ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή απογόνων είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερος από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως.

Οι επιστήμονες είχαν προηγουμένως εξετάσει μόνο την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιούσε η μήτρα για να γεννήσει ένα παιδί.

«Διαισθανθήκαμε ότι αυτή δεν θα μπορούσε να είναι ολόκληρη η ιστορία, οπότε ξεκινήσαμε να μετρήσουμε την ενέργεια που δαπανάται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης», λέει ο Samuel Ginther, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορικός ερευνητής βιολογικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Monash. «Αν οι ερευνητές μπορούσαν να μετρήσουν το ενεργειακό περιεχόμενο των απογόνων, τότε θα συλλάμβαναν ολόκληρη την ενέργεια που επενδύεται στην αναπαραγωγή».

Τι λέει η μελέτη για την εγκυμοσύνη

Η μελέτη περιλαμβάνει έρευνα σχετικά με τους ρυθμούς αναπαραγωγικής ενέργειας μικροσκοπικών εντόμων, ερπετών, θερμόαιμων θηλαστικών συμπεριλαμβανομένων των κατσικιών και των ελαφιών, καθώς και των ανθρώπων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μέγεθος του ζώου είχε άμεσο αντίκτυπο στο πόση ενέργεια χρειάζεται για την αναπαραγωγή.

Δεν αποτελεί έκπληξη, όσο μικρότερο είναι το ζώο, τόσο λιγότερες θερμίδες καταναλώνει. Εξαρτάται επίσης από τον τύπο του είδους. Όσα δημιουργούν πλακούντες, όπως οι άνθρωποι, βρέθηκαν να έχουν υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας, περίπου 96%.

«Για τα θηλαστικά γενικότερα, το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που καταναλώνεται στην αναπαραγωγή χρησιμοποιείται ως μεταβολική θερμότητα και μόνο το 10% της συνολικής αναπαραγωγικής ενέργειας καταλήγει στο μωρό», εξηγεί ο Δρ Ginther. «Το ότι τα θηλαστικά έχουν ήδη επενδύσει τεράστιες ποσότητες ενέργειας στην αναπαραγωγή πριν ακόμη γεννηθούν τα μωρά, μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο τα θηλαστικά παρέχουν τόση φροντίδα στους απογόνους τους μετά τη γέννησή τους - το ενεργειακό κόστος τους είναι πολύ υψηλότερο».

Το κόστος είναι υψηλότερο και για τους ανθρώπους, επειδή η γυναικεία εγκυμοσύνη διαρκεί περισσότερο από πολλά άλλα θηλαστικά. Ο Δρ. Ginther επισημαίνει επίσης την ατομικότητα, λέγοντας ότι «η συνιστώμενη ενεργειακή πρόσληψη θα εξαρτηθεί απολύτως από το άτομο που είναι έγκυος» και ότι επίσης πιθανότατα θα είναι μικρότερη κατά το πρώτο τρίμηνο και μεγαλύτερη κατά το τρίτο τρίμηνο.

Η παραγωγή γάλακτος και η διαδικασία της γαλουχίας παίζουν επίσης έναν παράγοντα στην κατανάλωση ενέργειας. «Το γάλα είναι πλούσιο σε ενέργεια και τα θηλυκά ξοδεύουν πολλή ενέργεια για να παράγουν αυτό το γάλα», εξηγεί. «Βρήκαμε ότι η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή γάλακτος υπερβαίνει το ενεργειακό περιεχόμενο του ίδιου του γάλακτος».

Ο Δρ Ginther προσθέτει, «Όταν ληφθούν υπόψη τόσο το ενεργειακό κόστος της κύησης όσο και γαλουχίας, το ίδιο το μωρό αντιπροσωπεύει το 1/20 της συνολικής αναπαραγωγικής επένδυσης, που είναι ένα ακόμη μικρότερο κλάσμα της συνολικής ενέργειας που δαπανάται κατά την αναπαραγωγή».

Πρέπει οι έγκυοι να τρώνε περισσότερο;

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέση έγκυος ξοδεύει περίπου 183 θερμίδες περισσότερες κάθε μέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, σε σύγκριση με ένα άτομο που δεν είναι έγκυος.

Όταν είστε έγκυος, στοχεύστε να τρώτε 1.800 θερμίδες την ημέρα το πρώτο τρίμηνο. Αυξήστε κατά 340 θερμίδες το δεύτερο τρίμηνο και 450 θερμίδες το τρίτο τρίμηνο.

Όσον αφορά τον θηλασμό, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (ACOG) λέει ότι οι μαμάδες χρειάζονται περίπου 450-500 επιπλέον θερμίδες καθημερινά για να θηλάσουν. Σύμφωνα με την Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας, συνιστάται να λαμβάνετε τα δύο τρίτα αυτών των θερμίδων και από τις πέντε ομάδες τροφίμων. Οι υπόλοιπες θερμίδες προέρχονται από την αύξηση βάρους της εγκυμοσύνης.

Οι υγιεινές συνήθειες έχουν επίσης σημασία, και αυτό περιλαμβάνει τον ύπνο. Ενώ ο άνετος ύπνος μπορεί να είναι δύσκολος για τις εγκύους, η ενασχόληση με ελαφριά άσκηση, όπως ο περίπατος, πριν τον ύπνο μπορεί να βοηθήσει.

Η αποφυγή του ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας και η συνεχής ξεκούραση του ύπνου τη νύχτα θα σας βοηθήσει να επαναφέρετε φυσικά τον κιρκάδιο ρυθμό σας σε ένα πιο προβλέψιμο πρόγραμμα.

Συνολικά, οι ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες και η τακτική άσκηση συνιστώνται για μια υγιή εγκυμοσύνη και για μετά τον τοκετό, που περιλαμβάνει πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά και άπαχα κρέατα. Η ενυδάτωση και η λήψη βιταμινών για επιπλέον συμπληρώματα είναι σημαντικά για να λαμβάνετε μέταλλα που μπορεί να μην τα παίρνετε από τις τροφές που τρώτε. Ενώ οι περισσότερες έγκυοι πιθανότατα δεν χρειάζονταν μια ολόκληρη μελέτη για να επιβεβαιώσουν πόσο εξουθενωτικό είναι να γεννάς, η ύπαρξη των στατιστικών αριθμών είναι σίγουρα μια επιβεβαίωση.

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

7 απρόσμενοι τρόποι για να διατηρηθείς δροσερή στον καύσωνα

Πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση πέρα από το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα

ΥΓΕΙΑ

4 εύκολα tips για να ξυπνάς το πρωί με ενέργεια και όρεξη

Αν χρειάζεσαι γερανό για να σηκωθείς από το κρεβάτι και νιώθεις δύστροπη, υπάρχει λύση

ΥΓΕΙΑ

5 πολύτιμες συμβουλές υγείας για τις μέρες που ο υδράργυρος είναι στα ύψη

Τι να κάνεις για να φροντίσεις την υγεία σου στον καύσωνα

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 20 Ιουνίου

Χαλαρώστε και εισπράξτε την αγάπη που απλόχερα σας δίνουν οι άνθρωποί σας

SEX

Sex και καλοκαιρινές διακοπές: 4 μύθοι που πρέπει να καταρριφθούν

Δημοφιλείς μύθοι για το καλοκαιρινό σεξ ώστε να καταλάβεις ότι δεν είναι απαραίτητα και το καλύτερο που υπάρχει!

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Το κινηματογραφικό φεστιβάλ επιστρέφει για 13η συνεχόμενη χρονιά

Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, η διοργάνωση που αγαπά το σινεμά ρεπερτορίου, δίνει το ραντεβού της με το κοινό της Αθήνας, στο αγαπημένο θερινό ΡΙΒΙΕΡΑ. Γράφει ο Κώστας Λινάρδος