Εάν νιώθεις μοναξιά στη ζωή σου, πες αντίο σε αυτές τις 13 συνήθειες

Υπάρχουν τρόποι για να είσαι λιγότερο μόνη, αρκεί να θες να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές

Αγγελική Λάλου

Η μοναξιά και η απομόνωση δεν είναι αστείο. Yπάρχουν πράγματα στην καθημερινότητά μας που συμβάλλουν στη μοναξιά;

Πράγματι υπάρχουν, και αν θέλετε να μάθετε ποιες συνήθειες χρειάζεστε για να αποχαιρετίσετε, συνεχίστε να διαβάζετε το άρθρο.

Απομόνωση

Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά πλάσματα. Για εμάς, οι ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις μας δίνουν την αίσθηση ότι ανήκουμε κάπου και προσφέρουν συναισθηματική υποστήριξη.

Από την άλλη πλευρά, η μοναξιά συχνά πηγάζει από την απομόνωση. Όταν απομονωνόμαστε και περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας σε εσωτερικούς χώρους και στο διαδίκτυο, φυσικά, δεν θα έχουμε ευκαιρίες να συναντήσουμε άλλους ανθρώπους.

Πρέπει να αναζητήσετε σκόπιμα κοινωνικές δεσμεύσεις για να δημιουργήσετε ευκαιρίες για να μοιραστείτε εμπειρίες, συναισθήματα και να δημιουργήσετε διαρκείς συνδέσεις.

Αντιλαμβάνομαι ότι είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις, ειδικά όταν είσαι μεγαλύτερος, και η εύρεση φίλων και ρομαντικών συντρόφων μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολη.

Ωστόσο, η απομόνωση είναι η πρώτη συνήθεια που πρέπει να διώξετε!

Το να αγνοείς τις κοινωνικές προσκλήσεις

Δεν είμαι μόνη, αλλά συχνά φταίω γι' αυτό. Η εσωστρεφής φύση μου με εμποδίζει να είμαι πιο εξωστρεφής και κοινωνική.

Η απόρριψη κοινωνικών προσκλήσεων λόγω άγχους ή δισταγμού ενισχύει επίσης την απομόνωση και τη μοναξιά.

Η αποδοχή των προσκλήσεων, ακόμη και όταν δεν σε κάνει να νιώθεις άνετα, αυξάνει την πιθανότητα να γνωρίσετε νέους ανθρώπους, να δημιουργήσετε δεσμούς και να απολαύσετε κοινές περιπέτειες.

Την επόμενη φορά που κάποιος σας ζητήσει να πάτε κάπου μαζί του, μην βρείτε κάποια δικαιολογία. Ποιο είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί αν πήγαινες;

Οι άνθρωποι δεν δαγκώνουν. Θα είσαι μια χαρά.

Αποφυγή νέων εμπειριών

Όταν δεν βγαίνεις, χάνεις. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό το γεγονός. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί έχουν FOMO ή τον φόβο να χάσουν.

Η δοκιμή νέων δραστηριοτήτων σας εκθέτει σε διαφορετικούς ανθρώπους που μοιράζονται τα ενδιαφέροντά σας. Αυτό ανοίγει δυνατότητες για τη δημιουργία νέων φιλιών ή ρομαντικών σχέσεων.

Το καλύτερο σε αυτό είναι ότι θα είναι με ομοϊδεάτες που καταλαβαίνουν και εκτιμούν τα πάθη σας.

Η πεζοπορία είναι ένα βασικό παράδειγμα μέχρι τώρα. Συναντάτε σε εξωτερικούς χώρους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος, είναι περισσότερο ή λιγότερο κατάλληλοι και καλωσορίζουν πάντα νέους ανθρώπους.

Είναι ένα win-win για όλους τους εμπλεκόμενους.

Υπερβολικές ώρες εργασίας

Πολλοί άνθρωποι είναι μόνοι επειδή απλώς εργάζονται πολλές ώρες και δεν έχουν χρόνο για την προσωπική τους ζωή.

Η υπερβολική δέσμευση για εργασία περιορίζει τον χρόνο σας για κοινωνικές δραστηριότητες. Η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ εργασίας και ελεύθερου χρόνου σάς επιτρέπει να συνδέεστε περισσότερο με τους φίλους και την οικογένειά σας.

Αλλά οι ώρες εργασίας δεν είναι ο μόνος ένοχος. Οι μεγάλοι χρόνοι μετακίνησης είναι επίσης επιζήμιοι.

Το να είσαι υπερβολικά ανεξάρτητη

Το να βασίζεσαι αποκλειστικά στον εαυτό σου για υποστήριξη συχνά οδηγεί σε συναισθηματική απομόνωση. Όταν κρατάτε τα συναισθήματα και τους αγώνες σας αυστηρά για τον εαυτό σας, χάνετε την ευκαιρία να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας με άλλους.

Η ανταλλαγή συναισθημάτων είναι ένας κρίσιμος τρόπος για να συνδεθείτε με τους ανθρώπους σε βαθύτερο επίπεδο.

Ξεκινήστε συζητήσεις και κάντε σχέδια με φίλους ή γνωστούς. Η ανάληψη πρωτοβουλίας για σύνδεση δείχνει πόσο πολύ εκτιμάτε και επενδύετε στη διατήρηση των σχέσεων.

Και πάλι, εγγραφείτε σε κλαμπ, μαθήματα, χόμπι ή κοινωνικές συγκεντρώσεις που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντά σας. Αυτές οι ρυθμίσεις είναι μια φυσική ευκαιρία να συναντήσετε και να συνδεθείτε με ομοϊδεάτες.

Υπερβολικός χρόνος οθόνης

Γιατί σχεδόν κάθε άρθρο τώρα αναφέρει ότι ξοδεύετε πολύ χρόνο μπροστά σε οθόνες; Είναι επειδή η παρακολούθηση τηλεόρασης ή η κύλιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδηγεί συχνά σε μια αίσθηση απόσπασης από τις πραγματικές σχέσεις.

Δώστε προτεραιότητα στις αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο και τις γνήσιες συνομιλίες για να κατανοήσετε καλύτερα τα συναισθήματα των άλλων.

Δεν υπάρχουν πολλά να προσθέσουμε εδώ. Εάν νιώθετε μοναξιά, αφήστε κάτω το τηλέφωνο και αφιερώστε χρόνο εκεί που βρίσκονται άλλοι άνθρωποι.

Παραμέληση σχέσεων

Είμαστε όλοι τόσο απασχολημένοι τώρα. Πρέπει να δουλέψουμε, να πάμε σχολείο ή και τα δύο. Υπάρχει ολοένα και λιγότερος χρόνος για να περάσετε με άλλους, και ακόμη και η αποστολή ενός μηνύματος μοιάζει με πολλή προσπάθεια μερικές φορές.

Αλλά v η διατήρηση των σχέσεων είναι απίστευτα σημαντική. Εάν δεν τηλεφωνήσετε ή δεν στείλετε μήνυμα και δεν το κάνουν, ποιος θα το κάνει;

Καταλαβαίνω ότι το να είσαι αυτός που πάντα απλώνει το χέρι πρώτος σε κάνει να νιώθεις χάλια, αλλά αν είναι αυτό το κόστος, ας είναι έτσι.

Η εναλλακτική είναι να χάσεις φίλους και ανθρώπους για τους οποίους ενδιαφέρεσαι. Ίσως απλά να μην σκέφτονται έτσι και να ξεχάσουν να συνδεθούν μαζί σας.

Αρνητική αυτό-ομιλία

Όταν επικρίνετε συνεχώς τον εαυτό σας, συχνά οδηγεί σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και κοινωνική απόσυρση.

Για παράδειγμα, εάν σκέφτεστε στον εαυτό σας: «Είμαι καλύτερα μόνος μου, γιατί δεν μπορώ να συνδεθώ με κανέναν», «Δεν είμαι αρκετά ενδιαφέρων για να κάνω φίλους» ή «Δεν είμαι καλός στο να κάνω φίλους», σκάβετε μια πιο βαθιά τρύπα για τη μοναξιά σας.

Η μετατόπιση της νοοτροπίας σας σε μια νοοτροπία της αυτοσυμπόνιας και της αποδοχής του εαυτού σας βοηθά να εμπλακείτε με τους άλλους πιο ανοιχτά.

Αντιμετωπίστε αυτές τις σκέψεις με τα εξής: «Έχω μοναδικές ιδιότητες και ενδιαφέροντα που μπορούν να συμβάλουν σε ουσιαστικές συνδέσεις», «Μαθαίνω και μεγαλώνω μέσω των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και κάθε εμπειρία με βοηθά να βελτιώνομαι» και «Μπορώ να οικοδομήσω συνδέσεις και είμαι πρόθυμος να καταβάλει προσπάθεια για την ανάπτυξη ουσιαστικών σχέσεων».

Συγκρίνοντας τον εαυτό σου με άλλους

Η συνήθεια να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους μπορεί να δημιουργήσει συναισθήματα ανεπάρκειας και απομόνωσης.

Όταν βλέπετε άτομα στο Instagram και στο Tinder που έχουν καλύτερη εμφάνιση και έχουν περισσότερα χρήματα, δεν είναι περίεργο που νιώθετε έτσι.

Είναι κάτι που είναι καλά τεκμηριωμένο και μια από τις χειρότερες πτυχές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το να εστιάσετε στη δική σας ανάπτυξη και να γιορτάζετε τα επιτεύγματά σας συμβάλλει στην οικοδόμηση αυτοπεποίθησης και μιας πιο υγιούς εικόνας για τον εαυτό σας.

Δεν λέω ότι πρέπει να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (αν και αυτό δεν θα ήταν κακή συμβουλή), αλλά τουλάχιστον να αναγνωρίσετε πώς επηρεάζουν εσάς και τη νοοτροπία σας.

Μηρυκάζεις το παρελθόν

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να σταματήσετε να κάνετε είναι να μένετε συνεχώς σε τύψεις ή λάθη του παρελθόντος. Σας κρατά παγιδευμένους σε αρνητικά συναισθήματα.

Όλοι έχουμε το μερίδιό μας από τύψεις και ανατριχιάζουμε όταν σκεφτόμαστε μερικά από τα λάθη που έχουμε κάνει.

Αλλά το να αφήσετε αυτές τις σκέψεις είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας. Σας επιτρέπει να είστε παρόντες σε κοινωνικές καταστάσεις και να ασχολείστε πραγματικά με τους άλλους.

Όποιος προτιμά να ζει στο παρελθόν θα νιώθει πιο μόνος και ανικανοποίητος στο παρόν.

Αποφυγή ευπάθειας

Η ευαλωτότητα σημαίνει ότι είστε ανοιχτοί και ειλικρινείς σχετικά με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες σας, ακόμη και όταν μπορεί να είναι άβολο ή δύσκολο να τα μοιραστείτε.

Οι άνθρωποι που αγαπούν να νιώθουν ευάλωτοι είναι λίγοι. Αλλά το να μοιράζεστε τα συναισθήματα της μοναξιάς ή της ευαλωτότητάς σας με άτομα που εμπιστεύεστε ανοίγει την πόρτα στην ενσυναίσθηση και την κατανόηση.

Όταν αποφεύγετε να δείξετε τον αυθεντικό σας εαυτό, οι αλληλεπιδράσεις σας με τους άλλους παραμένουν επιφανειακές. Και αν προβάλλετε πάντα μια εικόνα τελειότητας ή δύναμης, οι άλλοι υποθέτουν ότι δεν χρειάζεστε υποστήριξη ή είστε απροσπέλαστοι.

Αυτά αποτρέπουν τους ανθρώπους από το να πλησιάσουν, οδηγώντας επίσης σε αισθήματα απομόνωσης.

Έχοντας μη ρεαλιστικές προσδοκίες

Μερικοί άνθρωποι έχουν απίστευτα μη ρεαλιστικές προσδοκίες από τις φιλίες, τις ρομαντικές σχέσεις και τη ζωή γενικότερα. Η οπτική τους είναι αλλοιωμένη από την τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου βλέπουν μια τέλεια αναπαράσταση.

Ακολουθούν μερικές μη ρεαλιστικές προσδοκίες που πρέπει να σταματήσετε να έχετε:

Περιμένοντας αιώνια ευτυχία

Εξιδανικεύοντας τις σχέσεις και πιστεύοντας ότι είναι άψογες

Το να πιστεύεις ότι οι άλλοι πρέπει πάντα να κάνουν την πρώτη κίνηση

Ακαριαία άλματα στα βαθιά

Παρεξήγηση εσωστρεφών στιγμών

Να πιστεύεις ότι όλοι οι άλλοι σε αξιολογούν και σε κρίνουν συνεχώς

Αναμένοντας άμεσα αποτελέσματα

Ζώντας έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής

Η παραμέληση της σωματικής υγείας μπορεί επίσης να επηρεάσει την ψυχική σας υγεία και να συμβάλει σε συναισθήματα μοναξιάς.

Όταν δεν αισθάνεστε καλά ή άνετα στο πετσί σας, φυσικά, δεν θέλετε να βγείτε εκεί έξω και να είστε κοντά σε άλλους.

Η τακτική άσκηση, η διατροφή με θρεπτικά συστατικά και ο αρκετός ύπνος βελτιώνουν τη διάθεση και την ενέργειά σας, κάνοντάς σας πιο ανοιχτούς στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Είναι επίσης σημαντικό για την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή σας. Υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν εμμονή με τη φυσική κατάσταση και την υγιεινή διατροφή.

Τελικές σκέψεις

Τελικά, πρέπει να βγείτε εκεί έξω για να αρχίσετε να αισθάνεστε λιγότερο μόνοι. Αυτό το απλό γεγονός δεν μπορεί να ξεπεραστεί.

Ξεκινήστε εξαλείφοντας μερικές από αυτές τις 13 συνήθειες για να νιώσετε καλύτερα και να έχετε μια πιο ικανοποιητική ζωή.



 

allyou_google_news

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares