Skip to main content

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να σταματήσετε να προσπαθείτε να διορθώσετε προβλήματα άλλων ανθρώπων

Μερικές φορές είναι καλύτερο για όλους να αφήσετε τον άλλον να βρει τη λύση μόνος του



Είναι λογικό να θέλετε να βοηθήσετε τους ανθρώπους που σας ενδιαφέρουν, να ανακουφίσετε το άγχος και την ανησυχία τους και να παρέμβετε για να λύσουν ζητήματα που τους φαίνονται συντριπτικά ή ανυπέρβλητα. Ωστόσο, το να προσπαθείτε συνεχώς να διορθώνετε τα προβλήματα των άλλων θα οδηγήσει μόνο σε ένα πράγμα: να αισθάνεστε εξαντλημένοι. Δείτε πώς μπορείτε να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αφήσετε τους ανθρώπους να ταξινομήσουν τη ζωή τους προχωρώντας μπροστά.

Αναγνωρίστε ότι έχετε πρόβλημα.

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσετε ότι έχετε την τάση να προσπαθείτε να διορθώσετε τα προβλήματα άλλων ανθρώπων. Μόλις το αναγνωρίσετε αυτό, μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε αλλαγές. Μπορεί να είναι δύσκολο να παραδεχτείτε ότι δεν «προσπαθείτε απλώς να βοηθήσετε» – προσπαθείτε να αναλάβετε πλήρως τη ζωή τους για αυτούς και δεν πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει (ούτε είναι η δουλειά σας).

Εξασκηθείτε στην ενεργητική ακρόαση.

Αντί να διακόπτετε προτείνοντας λύσεις, κλείστε τα χείλη σας με φερμουάρ και ανοίξτε τα αυτιά σας όταν κάποιος μοιράζεται ένα πρόβλημα μαζί σας. Ακούστε για να καταλάβετε, όχι για να απαντήσετε. Αυτό μπορεί να προσφέρει στο άτομο συναισθηματική υποστήριξη, η οποία είναι συχνά πιο πολύτιμη από τις ανεπιθύμητες συμβουλές. Θα σας πουν τι χρειάζονται, είτε άμεσα είτε έμμεσα, αν προσέχετε.

Ενθαρρύνετε λίγη αυτοδυναμία.

Ενθαρρύνετε το άτομο να βρει τις δικές του λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Αυτό προάγει την αυτοδυναμία και χτίζει εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων. Κάντε ερωτήσεις που τους καθοδηγούν στο να βρουν τον δικό τους δρόμο μέσα στα προβλήματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να πείτε τη γνώμη σας εάν σας ζητηθεί, αλλά δεν χρειάζεται να βρείτε όλες τις απαντήσεις.

Θέστε κάποια σοβαρά όρια.

Είναι σημαντικό να θέσετε όρια για τη δική σας ψυχική και συναισθηματική υγεία. Ενημερώστε το άτομο ότι ενώ είστε εκεί για να το υποστηρίξετε, δεν μπορείτε να του λύσετε όλα τα προβλήματά του. Είναι εντάξει να λέτε όχι όταν χρειάζεται. Για να είμαι ειλικρινής, μπορεί πραγματικά να είναι χαρούμενοι που υποχωρείτε – μπορούν πραγματικά να πάρουν τον έλεγχο της ζωής τους ξανά!

Ενθαρρύνετέ τους να αναζητήσουν βοήθεια εάν τη χρειάζονται.

Εάν τα προβλήματα του ατόμου είναι σοβαρά ή χρόνια, ενθαρρύνετέ το να αναζητήσει επαγγελματική βοήθεια. Οι θεραπευτές και οι σύμβουλοι είναι εκπαιδευμένοι να χειρίζονται περίπλοκα ζητήματα και μπορούν να παρέχουν στο άτομο τα εργαλεία που χρειάζονται για να τα αντιμετωπίσει. Στην πραγματικότητα έχουν τα κατάλληλα προσόντα και πληρώνονται για να ασχοληθούν με αυτά τα πράγματα – εσείς δεν τα έχετε.

Φροντίστε τον εαυτό σας.

Μην ξεχνάτε να φροντίζετε τον εαυτό σας. Το να βοηθάτε άλλους ανθρώπους δεν θα πρέπει να γίνεται εις βάρος της δικής σας ψυχικής υγείας και της γενικής σας ευημερίας. Ασχοληθείτε με τακτικές δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης και βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε στον εαυτό σας το ίδιο επίπεδο φροντίδας που προσφέρετε σε άλλους ανθρώπους..

Εξασκηθείτε στη συνειδητότητα.

Το να είστε παρόντες στη στιγμή μπορεί να σας βοηθήσει να αντισταθείτε στην επιθυμία να πηδήξετε και να διορθώσετε τα πάντα. Η ενσυνειδητότητα σας βοηθά να είστε υπομονετικοί ακροατές και υποστηρικτική παρουσία χωρίς παρεμβάσεις. Σας επιτρέπει να αποσπαστείτε από την κατάσταση και να δώσετε στο άλλο άτομο τον χώρο που χρειάζεται.

Επαναξιολογήστε τον ρόλο σας στη ζωή των ανθρώπων.

Ξανασκεφτείτε τι ρόλο παίζετε στη ζωή των ανθρώπων. Είστε γονιός, φίλος ή μέντορας; Η κατανόηση του ρόλου σας μπορεί να σας βοηθήσει να παρέχετε το σωστό είδος υποστήριξης χωρίς να ξεπερνάτε τα όρια. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να επιτύχετε μια ισορροπία μεταξύ της προσφοράς υποστήριξης και του σεβασμού της αυτονομίας τους.

Αναπλαισίωση της σκέψης σας.

Αντί να βλέπετε τα προβλήματα των άλλων ως κάτι που χρειάζεται διόρθωση, δείτε τα ως ευκαιρίες για τη δική σας προσωπική ανάπτυξη. Αυτή η αλλαγή προοπτικής μπορεί να σας βοηθήσει να μείνετε πίσω και να αφήσετε το άτομο να πλοηγηθεί στις δικές του προκλήσεις. Είναι ένας τρόπος για να προωθήσετε την ανθεκτικότητα και την ανεξαρτησία τους.

Χρησιμοποιήστε επιβεβαιώσεις.

Οι θετικές επιβεβαιώσεις μπορούν να ενισχύσουν τη νέα σας προσέγγιση, ακόμα κι αν στην αρχή ακούγονται λίγο άχαρες. Φράσεις όπως «Δεν είμαι υπεύθυνος για τα προβλήματα των άλλων» ή «Μπορώ να παρέχω υποστήριξη χωρίς να επιδιορθώνω» μπορούν να σας βοηθήσουν να καθοδηγήσετε τις αλληλεπιδράσεις σας με άλλους. Η επανάληψη αυτών των επιβεβαιώσεων μπορεί να αλλάξει σταδιακά τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά σας. Χρειάζεται χρόνος, αλλά μπορεί να εκπλαγείτε με το πόσο καλά λειτουργούν!

Ελέγξτε το Εγώ σας.

Μερικές φορές, η ανάγκη να διορθώσουμε τα προβλήματα όλων των άλλων πηγάζει από το δικό μας Εγώ. Μπορεί να απολαμβάνουμε την αίσθηση ότι μας χρειάζονται ή ότι είμαστε ήρωες. Ο τακτικός έλεγχος με τον εαυτό σας με αυτόν τον τρόπο μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε αυτήν την παγίδα και να διασφαλίσετε ότι οι ενέργειές σας είναι πραγματικά προς το συμφέρον των άλλων ανθρώπων – και το δικό σας!

Αποκτήστε ένα χόμπι.

Αυτό μπορεί να φαίνεται λίγο σκληρό, αλλά είναι τόσο σημαντικό. Το να έχετε ένα χόμπι μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε την ενέργειά σας σε κάτι παραγωγικό, το οποίο στη συνέχεια μειώνει τον πειρασμό να επενδύσετε τον χρόνο και την ενέργειά σας στην επίλυση προβλημάτων άλλων ανθρώπων. Ένα χόμπι μπορεί επίσης να προσφέρει μια υγιή διέξοδο για το άγχος και να βελτιώσει τη συνολική σας ευεξία.

Οι οπτικοποιήσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν.

Οραματιστείτε το άτομο να λύνει με επιτυχία τα δικά του προβλήματα. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αντισταθείτε στην παρόρμηση να παρέμβετε και επίσης στέλνει θετική ενέργεια στον δρόμο τους. Η οπτικοποίηση μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη σας στις δυνατότητές τους, καθώς και την εμπιστοσύνη σας στην απόφασή σας να υποχωρήσετε και να αφήσετε τα πράγματα να πάνε όπως θα πάνε.

Εστίαση στην προσωπική ανάπτυξη.

Το να εργάζεστε για τη βελτίωση του εαυτού σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε μεγαλύτερη αυτογνωσία και λιγότερη διάθεση να διορθώσετε τα προβλήματα άλλων ανθρώπων (μεταξύ πολλών άλλων πλεονεκτημάτων, φυσικά). Θα είστε πολύ απασχολημένοι με το να εξελίσσεστε και να ανεβείτε επίπεδο στη ζωή για να ανησυχείτε ακόμη και γι' αυτό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες σχέσεις καθώς μαθαίνετε να σέβεστε το ταξίδι και τη διαδικασία ανάπτυξης άλλων ανθρώπων.

Προσπαθήστε και να είστε υπομονετικοί.

Η αλλαγή δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Εξασκηθείτε στην υπομονή με τον εαυτό σας και με άλλους ανθρώπους καθώς μεταβαίνετε από το να είστε υποστηρικτές. Θυμηθείτε, είναι ένα ταξίδι και είναι εντάξει να κάνετε λάθη και να μαθαίνετε στην πορεία.

Αναζητήστε υποστήριξη εάν την χρειάζεστε.

Εάν δυσκολεύεστε να αλλάξετε τη συμπεριφορά σας, μη διστάσετε να αναζητήσετε υποστήριξη. Ένας θεραπευτής ή ένας life coach μπορεί να παρέχει πολύτιμη καθοδήγηση και στρατηγικές για να σας βοηθήσει. Μπορούν να παρέχουν μια εξωτερική προοπτική και πρακτικά εργαλεία για να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε αυτήν τη μετάβαση.

 

Διαβάστε επίσης

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να αντιμετωπίσετε άτομα που δεν σας ακούν

12 tips για να έχετε την προσοχή των άλλων όταν τους μιλάτε

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Τοξικές συνήθειες που πρέπει να κόψετε πριν καταστρέψουν τη ζωή σας

Πώς να αλλάξετε νοοτροπία για να ζείτε με τον εαυτό σας και τους άλλους καλύτερα

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

5 συμβουλές για να ξεκλειδώσεις την ευτυχία

Ο ψυχοθεραπευτής Sean Grover έχει τον τρόπο για να βιώνεις την ευτυχία με μεγαλύτερη διάρκεια

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια εβδομάδας 14 έως 21/4

Ευκαιρία να ξεκαθαριστούν συναισθηματικά θέματα ή διαφωνίες

ΣΧΕΣΕΙΣ

Tι μας μαθαίνει η σχέση των Keanu Reeves και Alexandra Grant

Kάτι παραπάνω από ένα αντισυμβατικό matching γιατί  «η ομορφιά είναι αγάπη»