Skip to main content

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να επανεφεύρετε τον εαυτό σας κάνοντας restart

Ασυνήθιστοι τρόποι για να ανακαλύψετε ξανά τον εαυτό σας σε οποιαδήποτε ηλικία



Εάν αισθάνεστε στάσιμοι και λαχταράτε μια αλλαγή, αλλά δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε, θα πρέπει να αρχίσετε ξεχνώντας τις προβλέψιμες λύσεις. Η αληθινή επανεφεύρεση δεν είναι να γίνεις εντελώς διαφορετικός άνθρωπος – έχει να κάνει με το να ξεκλειδώνεις νέα μέρη του εαυτού σου, να αποκαλύπτεις κρυφά πάθη και να ξεκολλάς από ρουτίνες που μπορεί να είναι άνετες, αλλά τελικά ανεκπλήρωτες. Εάν είστε πραγματικά έτοιμοι να ταρακουνήσετε τα πράγματα και να γίνετε μια πιο ζωντανή εκδοχή του εαυτού σας, δείτε πώς να το κάνετε.

Pixel

Βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας με την πρόκληση «100 απορρίψεις».

Ο φόβος μας κρατάει πίσω στη ζωή, αλλά δεν χρειάζεται να τον αφήσουμε να μας κυριεύσει. Προσπαθήστε να αναζητήσετε σκόπιμα την απόρριψη μικρής κλίμακας. Ζητήστε μια γελοία έκπτωση σε ένα κατάστημα, κάντε αίτηση για μια δουλειά που φαίνεται να ξεφεύγει από το πρωτάθλημά σας, ό,τι κι αν είναι. Ο στόχος είναι να απευαισθητοποιήσετε τον εαυτό σας στη λέξη «όχι» και να συνειδητοποιήσετε ότι σπάνια είναι τόσο καταστροφικό όσο φαντάζεστε. Άλλωστε, όπως επισημαίνει το Psychology Today, οι άνθρωποι που επιμένουν είναι αυτοί που καρπώνονται τα οφέλη.

Καθαρίστε την ντουλάπα σας με βάναυση ειλικρίνεια.

Αυτά τα ρούχα που πάντα παραλείπεις επειδή δεν σου ταιριάζουν/δεν κολακεύουν/απλώς δεν είναι πια «εσείς»; Ξεφορτωθείτε τα. Η καθημερινή σας πράξη του να ντύνεστε δεν πρέπει να περιλαμβάνει υπενθυμίσεις προηγούμενων αποτυχιών της μόδας – επηρεάζει τη διάθεσή σας περισσότερο από όσο νομίζετε.

Μάθετε μια εντελώς νέα δεξιότητα που σας φοβίζει ελαφρώς.

Χορός σάλσα, κωδικοποίηση, ταχυδακτυλουργία, δημόσια ομιλία – επιλέξτε κάτι που θαυμάζετε στους άλλους, αλλά πάντα λέγατε στον εαυτό σας: «Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω ΑΥΤΟ». Το να αμφισβητείτε τις υποθέσεις σας σχετικά με τις δυνατότητές σας είναι απίστευτα ενδυναμωτικό, ανεξάρτητα από την ηλικία σας!

Ελέγξτε τον κοινωνικό σας κύκλο – απομακρύνετε τα ενεργειακά βαμπίρ.

Γινόμαστε ο μέσος όρος των ανθρώπων με τους οποίους περνάμε τον περισσότερο χρόνο. Έχετε φίλους που πάντα παραπονιούνται, ή σας υπονομεύουν διακριτικά; Ελαχιστοποιήστε την επαφή. Κάντε χώρο στη ζωή σας για ανθρώπους που εμπνέουν, σας ανεβάζουν και σας κάνουν να νιώθετε καλά με τον εαυτό σας.

Κάντε ένα σόλο ταξίδι, ακόμα κι αν είναι απλώς μια απόδραση το Σαββατοκύριακο.

Το να ταξιδεύετε μόνοι σας αναγκάζει να βγείτε έξω από τις συνηθισμένες σας συνήθειες και να δείτε τα πράγματα με φρέσκα μάτια. Το να μην έχεις το πρόγραμμα κανενός για να καλύψεις αλλά το δικό σου είναι εξαιρετικά λυτρωτικό! Ακόμη και η κράτηση μιας διανυκτέρευσης σε ένα δροσερό ξενοδοχείο στη δική σας πόλη μετράει – μια αλλαγή σκηνικού πυροδοτεί νέες ιδέες.

Γίνετε μέντορας / Μοιραστείτε τη γνώση σας ελεύθερα.

Έχετε πολύτιμες δεξιότητες και εμπειρίες, ακόμα κι αν δεν βλέπετε τον εαυτό σας ως ειδικό. Προσφερθείτε εθελοντικά για να βοηθήσετε κάποιον που μόλις ξεκινάει στον τομέα σας ή διδάξτε ένα δωρεάν εργαστήριο. Το να μοιράζεστε αυτά που γνωρίζετε ενισχύει την αυτοπεποίθησή σας ΚΑΙ σας υπενθυμίζει πόσα έχετε καταφέρει.

Δημιουργήστε ένα Alter Ego με μια τολμηρή αίσθηση μόδας.

Θέλετε ποτέ να φορέσετε αυτό το εξωφρενικά υπέροχο καπέλο/το έντονο μωβ κραγιόν, αλλά νιώθετε υπερβολικά συνειδητοποιημένοι; Επινοήστε μια ελαφρώς πιο τολμηρή περσόνα και διοχετεύστε την για μια βραδινή έξοδο. Είναι παιχνιδιάρικο, διευρύνει την αίσθηση του τι είναι δυνατό και ποιος ξέρει – μπορεί να αποφασίσετε να ενσωματώσετε κομμάτια αυτού του alter ego στην καθημερινή ζωή!

Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο «3 καλά πράγματα» για να αλλάξετε την εστίασή σας.

Πριν κοιμηθείτε, σημειώστε τρία καλά πράγματα που συνέβησαν σήμερα, όσο μικροσκοπικά κι αν είναι. Σας αναγκάζει να αναζητήσετε το θετικό, εκπαιδεύοντας εκ νέου τον εγκέφαλό σας μακριά από την προεπιλεγμένη αρνητικότητα. Η ευγνωμοσύνη είναι μια υπερδύναμη και αυτή η απλή συνήθεια χτίζει τη συνήθεια αργά.

Δοκιμάστε μια πρόκληση 30 ημερών «Χωρίς παράπονα».

Είναι πιο δύσκολο από όσο ακούγεται! Κάθε παράπονο, ακόμα και μικροσκοπικό, πρέπει να καταπνίγεται. (Αντίθετα, επαναπροσδιορίστε ως λύση: «Αυτή η διαδρομή έχει κολλήσει στην γίνεται», γίνεται «Χαίρομαι που έφερα ένα βιβλίο!») Σας κάνει να συνειδητοποιήσετε συγκλονιστικά πόσο συχνά προσηλωνόμαστε στα αρνητικά, εκπαιδεύοντας το μυαλό σας να αναζητά θετικά.

Φτιάξτε μια «Λίστα» με ΤΟΠΙΚΕΣ Περιπέτειες.

Εστιάζουμε στα μακρινά ταξίδια και καταλήγουμε να παραμελούμε τα κρυμμένα πετράδια εκεί κοντά. Τι θα λέγατε για να δείτε αυτό το μουσείο που πάντα θέλατε να επισκεφτείτε, να πάτε σε αυτό το παράξενο αξιοθέατο δίπλα στον δρόμο ή να κάνετε μια πεζοπορία με εκπληκτική θέα; Αντιμετωπίστε την πόλη σας σαν τουριστικό προορισμό. Αυτό διευρύνει τον κόσμο σας ακόμα και χωρίς διαβατήριο.

Κάντε μια αποτοξίνωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια ολόκληρη εβδομάδα.

Η συνεχής σύγκριση είναι μια χαρά-δολοφόνος. Διαγράψτε (μην απενεργοποιήσετε απλώς) τις πιο εθιστικές εφαρμογές. Αρχικά νιώθετε περίεργα, μετά… απελευθέρωση. Αντιλαμβάνεστε πόσος χρόνος χάθηκε και ελευθερώνετε χώρο για δραστηριότητες που πραγματικά απολαμβάνετε.

Δοκιμάστε το «Micro-Philanthropy».

Δεν χρειάζονται πραγματικά μεγάλες χειρονομίες. Αγοράστε καφέ για το άτομο πίσω σας, αφήστε ένα γενναιόδωρο φιλοδώρημα ανώνυμα ή δωρίστε 5 ευρώ σε έναν σκοπό που έχει απήχηση. Μικρές πράξεις καλοσύνης δημιουργούν ένα κλιμακούμενο αποτέλεσμα, όπως σημειώνει το Vox, και ενισχύουν την αίσθηση του πόσα έχετε να προσφέρετε στον κόσμο.

Μάθετε τα βασικά μιας νέας γλώσσας.

Ακόμα κι αν δεν μάθετε να την μιλάτε άπταιστα, η διαδικασία επανασυνδέει τον εγκέφαλό σας (ιδανικό για να παραμένετε ευκρινείς!) και προσφέρει μια ματιά σε μια άλλη κουλτούρα. Οι δωρεάν εφαρμογές όπως το Duolingo το κάνουν γελοία εύκολο να ασχοληθείς, μετατρέποντας τη μάθηση σε απλό παιχνίδι. Επιπλέον, θα εκπλαγείτε από το πόσο αποτελεσματικά είναι.

Ξεκινήστε ένα «Ημερολόγιο περιέργειας» για πράγματα που θέλετε να καταλάβετε καλύτερα.

Ακούτε έναν όρο που δεν ξέρεις; Περάσατε από ένα κτίριο με ενδιαφέρον στην αρχιτεκτονική; Σημειώστε το! Στη συνέχεια, αφιερώστε 10 λεπτά κάποια στιγμή (όχι αμέσως) για να ερευνήσετε και να μάθετε λίγο περισσότερα. Αυτό κρατά το μυαλό σας αφοσιωμένο και μαθαίνει συνεχώς κομμάτια νέων ασήμαντων στοιχείων. Ποτέ δεν ξέρεις πότε μπορεί να σου φανούν χρήσιμες όλες αυτές οι λεπτομέρειες!

Αγκαλιάστε την ατέλεια, κάντε κάτι στο οποίο θα είστε ξεκαρδιστικά κακοί.

Δοκιμάστε λίγο καραόκε όπου παραμορφώνετε τους στίχους, παρακολουθήστε ένα μάθημα ζωγραφικής για αρχάριους ή κάτι τέτοιο. Ο στόχος είναι να διασκεδάζετε, όχι να είστε καλοί! Είναι λυτρωτικό να αφήνεστε χαλαρά σε ένα πλαίσιο όπου κανείς δεν περιμένει να διαπρέψετε. Σας βοηθά να γελάτε με τον εαυτό σας, κάτι που είναι το κλειδί για την ανθεκτικότητα.

Έχετε μια «Ημέρα ναι» για να αντιμετωπίσετε την προεπιλεγμένη αρνητικότητα σας.

Εάν συνήθως λέτε όχι σε αυθόρμητες προτάσεις, γυρίστε το σενάριο. Για 24 ώρες, πείτε «ναι» σε όλα (εντός λογικής, πρώτα η ασφάλεια!). Προτείνεται πεζοπορία την τελευταία στιγμή; ΝΑΙ. Περίεργο νέο φαγητό θέλει κάποιος να δοκιμάσετε; ΝΑΙ. Σας ταρακουνάει από τον αυτόματο πιλότο και μπορεί να σας οδηγήσει σε απροσδόκητη διασκέδαση.

Διαβάστε επίσης

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Πώς να καταφέρνεις να συγχωρείς προσφέροντας μικρές πράξεις αγάπης

Οι ειδικοί συμβουλεύουν: Κάντε πρώτα μικρές πράξεις αγάπης προς τους άλλους πριν τους συγχωρήσετε

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Όσοι πετυχαίνουν τους στόχους τους διαθέτουν αυτά τα 10 χαρακτηριστικά

Δες πού πρέπει να εστιάσεις και πώς να οργανωθείς για να πετύχεις ό,τι βάζεις στον στόχο σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

10 τρόποι για να ανακαλύψετε τα ταλέντα σας, ακόμα κι αν νομίζετε ότι δεν έχετε κάποιο

Πώς να βρείτε σε τι είστε καλοί – και δεν χρειάζεται να αφορά δημιουργικότητα ή τέχνη…

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 23 Μαΐου

Η αίσθηση ότι είστε αγαπητοί θα σας προσφέρει σιγουριά

BLOGS

Η Peggy Gou παρουσιάζει το νέο της single με τίτλο “Lobster Telephone”

Μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ της με τίτλο I Hear You

FOOD

Τι οφέλη προσφέρουν τα κεράσια στον οργανισμό σας

Ρίχνουμε μια ματιά στο εξαιρετικά ωφέλιμο διατροφικό προφίλ των κερασιών