Skip to main content

ΣΧΕΣΕΙΣ

Ψάχνετε για το τέλειο δώρο για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου;

Πώς να κάνετε στο σύντροφό σας ένα δώρο που θα λατρέψει.



Με την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου να πλησιάζει, πολλοί καταναλωτές προσπαθούν να βρουν δώρα για τα ραντεβού ή τους ρομαντικούς συντρόφους τους. Παρόλο που τα καταστήματα λιανικής και τα ανθοπωλεία προσπαθούν να κάνουν τους καταναλωτές να πιστέψουν στις διαφημίσεις τους ότι η λύση είναι τόσο εύκολη («Τίποτα δεν λέει "σ'αγαπώ" όπως ένα κουτί σοκολάτα/λουλούδια/κοσμήματα"»), οι καταναλωτές μπορεί να αισθάνονται ότι οι σοκολάτες ή οι ανθοδέσμες σε σχήμα καρδιάς ή τα τριαντάφυλλα είναι πολύ γενικά για να εκφράσουν πραγματικά τα ρομαντικά συναισθήματά τους ή μπορεί να είχαν κάνει πολύ παρόμοια δώρα τις προηγούμενες Ημέρες του Αγίου Βαλεντίνου. Ποια είναι όμως η εναλλακτική;

Οι ερευνητές Julian Givi και οι συνεργάτες τους υποστηρίζουν στην πρόσφατη εργασία τους (δημοσιεύτηκε το 2023 στο Journal of Consumer Psychology) ότι οι καταναλωτές συχνά σκέφτονται υπερβολικά το δώρο και εστιάζουν σε συγκεκριμένες πτυχές του δώρου ενώ σκέφτονται πολύ λίγο τις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες του παραλήπτη. Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου θα μπορούσε να επιβαρύνει αυτή τη συμπεριφορά, καθώς η πίεση να δείξει κάποιος τα συναισθήματά του μέσω της επιλογής ενός υπέροχου δώρου μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη από ό,τι σε άλλες γιορτές.

Τι λένε οι ερευνητές καταναλωτών, εδώ είναι η συμβουλή τους για το πώς να επιλέξετε δώρα που βάζουν τον παραλήπτη μπροστά και στο επίκεντρο και (ελπίζουμε) να τον κάνουν να νιώθει ξεχωριστός:

Ξεχάστε την τιμή. Ίσως πιστεύουμε ότι όσο περισσότερα ξοδεύουμε, τόσο περισσότερο θα εκτιμήσει ο παραλήπτης το δώρο μας. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η θετική επίδραση ενός ακριβού δώρου είναι μικρή και μπορεί ακόμη και να μετατραπεί σε αρνητική επίδραση όταν οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα δώρα ως υπερβολικά ακριβά.

Σκεφτείτε πιο μακροπρόθεσμα. Πιθανότατα θα είμαστε με τον παραλήπτη μόνο όταν ανοίξει το δώρο και πολύ λιγότερο πιθανό να είμαστε εκεί όταν το καταναλώσει πραγματικά. Έτσι, μπορεί να είναι δελεαστικό να εστιάσετε σε διασκεδαστικά ή εκπληκτικά δώρα που προκαλούν ισχυρότερα συναισθήματα εκείνη τη στιγμή. Αλλά ο παραλήπτης θα εκτιμήσει ένα δώρο που χρησιμοποιεί περισσότερο από ένα δώρο που φαίνεται υπέροχο τη στιγμή που απλώς το ανοίγει.

Μην ανησυχείτε για την καινοτομία. Ειδικά για τους μακροχρόνιους συντρόφους και τους συζύγους, μπορεί να είναι δύσκολο να επινοήσουν δώρα επειδή φαίνεται ότι τους έχετε ήδη δώσει ό,τι είναι δυνατό. Νιώθουμε ότι χρειαζόμαστε νέες ιδέες. Ωστόσο, οι παραλήπτες συχνά δεν έχουν θέμα με την επανάληψη. Αν ήταν χαρούμενοι που έλαβαν ένα υπέροχο βιβλίο πέρυσι, το πιθανότερο είναι ότι θα ήταν εξίσου χαρούμενοι φέτος. Μην φοβάστε την επανάληψη εάν αισθάνεστε ότι ένα συγκεκριμένο δώρο κάνει τον παραλήπτη πραγματικά χαρούμενο.

Το πιο σημαντικό, έχετε κατά νου τι θέλετε να εκφράσετε με το δώρο του Αγίου Βαλεντίνου. Αν θέλετε να νιώσετε πιο κοντά στον ρομαντικό σας σύντροφο, το καλύτερο δώρο μπορεί να είναι το να δημιουργήσετε μαζί αναμνήσεις. Έρευνα από τους Leif Van Boven και Tom Gilovich (2003) δείχνει ότι οι αγοραστικές εμπειρίες κάνουν τους καταναλωτές πιο ευτυχισμένους από την αγορά υλικών δώρων, οπότε γιατί να μην προσφέρετε απλώς περσσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί;

 

Διαβάστε επίσης

ΣΧΕΣΕΙΣ

Βρες τις (12) διαφορές: ο έρωτας στα 20 και ο έρωτας στα 30

Αλλάζεις και αλλάζουν κι οι ορισμοί και οι τρόποι σου για την αγάπη – και αυτό είναι καλό!

ΣΧΕΣΕΙΣ

Μαθήματα σχέσεων από την τελευταία σεζόν του New Amsterdam

Χωρίς σπόιλερ σε περίπτωση που δεν την είδατε ακόμα...

ΣΧΕΣΕΙΣ

Γιατί οι ξεχωριστές διακοπές είναι το καλύτερο δώρο…

…που μπορείτε να κάνετε στη μακροχρόνια σχέση σας αυτό το καλοκαίρι

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σαββάτου 27 Ιουλίου

Κρατήστε την ψυχραιμία σας και μην αποσυντονιστείτε

ΣΙΝΕΜΑ

Δείτε τη Lady Gaga στο νέο trailer του Joker: Folie à Deux

Η Harley Quinn της Gaga φέρνει τα πάνω κάτω στο νέο trailer της sequel ταινίας δια χειρός Todd Phillips, με τον Joaquin Phoenix στο πλευρό της

FASHION NEWS

Ο Elon Musk παρουσιάζει ένα AI-generated fashion show με τα διασημότερα πολιτικά πρόσωπα και γίνεται talk of the Internet

Ο ιδρυτής της Space X και κύριος μέτοχος του X βάζει τις διασημότερες πολιτικές προσωπικότητες του κόσμου σε ένα φανταστικό fashion show, που είναι ήδη viral