Lommer: «Μόνο το διαφορετικό μπορεί να έχει επιτυχία!»

Η Δανάη Γαβρίλη και η Αλκυόνη Ματσουρδέλη, οι δημιουργοί του brand Lommer, μιλούν αποκλειστικά στο Allyou και την Κέλλυ Νόβακ!

Κέλλυ Νόβακ

Όπως ήδη ξέρεις, λατρεύω να γνωρίζω νέους, φρέσκους ανθρώπους. Ανθρώπους που είναι δημιουργικοί, ανεξάρτητα από το αντικείμενό τους. Πόσο μάλλον όταν αυτή η δημιουργικότητα εκφράζεται μέσα από τη μόδα! 

Ένα τέτοιο "παράδειγμα" είναι και η Δανάη Γαβρίλη και η Αλκυόνη Ματσουρδέλη, aka Lommer. Δύο κοπέλες που γνωρίστηκαν τυχαία (τυχαία τελικά;) κι έκτοτε σχεδιάζουν (ή μάλλον κατασκευάζουν) τσάντες, τις οποίες κατάφεραν να "ταξιδέψουν" μέχρι και τον Παναμά.

Δύο νέες κοπέλες, στη δύσκολη Ελλάδα του σήμερα, στη δύσκολη Ελλάδα του αύριο, που δίνουν ένα μήνυμα σε όλους μας. Ένα μήνυμα, μια ελπίδα ότι, αν δουλεύεις σκληρά, αγαπάς αυτό που κάνεις, έχεις ταλέντο και κυρίως πείσμα, όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμα, και να φτιάξεις ντιζαϊνάτες τσάντες από ένα υλικό που έχεις.... εφεύρει η ίδια. 

Σε αυτό σίγουρα βοήθησε και η «Θερμοκοιτίδα» του πολυχώρου Ρομάντζο. Αλλά περισσότερα γι' αυτά και γι' αυτές παρακάτω…

Photo Credit: Θωμάς Κώνστας

Από πού γνωρίζεστε; Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την μόδα;

Δ.Γ: Δουλεύαμε μαζί για 3 μήνες στην προηγούμενη δουλειά μας. Όταν τελείωσε το project μας εκεί, σταματήσαμε και εφόσον συνειδητοποιήσαμε ότι συνεργαζόμαστε πολύ καλά, είπαμε να το εκμεταλλευτούμε και να δούμε τι θα κάναμε από εκεί και πέρα. Με την μόδα δεν έχουμε καμιά σχέση. Έχουμε σπουδάσει και οι δύο Βιομηχανικό Σχέδιο!

lommer-02.JPG

 Αλκυόνη Ματσουραδέλη

Πείτε μου λίγα λόγια για το brand σας και πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τις τσάντες, εφόσον έχετε σπουδάσει κάτι τόσο διαφορετικό;

Δ.Γ: Με το βιομηχανικό σχέδιο σχεδιάζαμε πράγματα που ήταν πιο «βαριά». Οπότε, θέλαμε ένα προϊόν που να ήταν πιο ελαφρύ, καθημερινό και εύκολο στην εξαγωγή. Αυτός ήταν ο πρώτος παράγοντας.

lommer-10.JPG

H Δανάη Γαβρίλη

Μέσω του διαγωνισμού Cu Restart Up @Ρομάντσο, καταφέρατε να πάρετε μια «θέση» στην Θερμοκοιτίδα του πολυχώρου. Μιλήστε μου για την εμπειρία σας αυτή.

Α.Μ: Αρχικά δηλώσαμε συμμετοχή γιατί μέχρι τότε δουλεύαμε από το σπίτι και δεν χωρούσαμε και δεν έβγαινε σωστά η δουλειά. Το Ρομάντζο, ούτως ή άλλως, ήταν ένας χώρος που είχαμε στο νου μας ότι θέλαμε να έρθουμε να δουλέψουμε, γιατί –κακά τα ψεμάτα- είναι ο μόνος χώρος στην Αθήνα που έχει συγκεντρώσει τόσα πολλά δημιουργικά άτομα να δουλεύουν παρέα. Αφού δηλώσαμε συμμετοχή, ξεκίνησε όλο αυτό το ωραίο «ταξίδι» εδώ μέσα. Γνωρίσαμε όλον τον κόσμο που δουλεύει εδώ, συναναστραφήκαμε μαζί τους, τους βοηθήσαμε, μας βοήθησαν. Και μετά τον διαγωνισμό, είχαμε καταφέρει να έχουμε το πρώτο προϊόν προς πώληση έτοιμο. Έτσι, είπαμε να παραμείνουμε και να δουλέψουμε εδώ.

lommer-03.JPG

Πόσο έχει αλλάξει η εξέλιξη του brand από τότε που ξεκινήσατε να δουλεύετε στην Θερμοκοιτίδα του Ρομάντζο; Σας έχει βοηθήσει και πώς;

Δ.Γ: Αρχικά, όλο αυτό έφερε διαφήμιση και όλος ο διαγωνισμός της CU και γενικά το Ρομάντζο (που θέλει να δείχνει προς τα έξω, τι κάνουν τα "παιδιά" της) και φυσικά έχει αλλάξει ως προς τις νέες συνεργασίες. Και όσο περνάει ο καιρός, αυτές οι συνεργασίες είναι και πιο ουσιαστικές.

Α.Μ: Ουσιαστικά εδώ μέσα χτίστηκε το brand. Γιατί όταν ήρθαμε, είχαμε λίγα πράγματα, ήμασταν στο ξεκίνημά μας.

Δ.Γ: Είχαμε και άλλα πράγματα…

Δηλαδή;

Είχαμε ξεκινήσει με άλλο concept και άλλες τσάντες. Ξεκινήσαμε τσάντες με υφάσματα, τις οποίες έπρεπε να ράψουμε και δεν βρίσκαμε ράφτες που να κάνουν την δουλειά που είχαμε στο μυαλό μας. Καθώς, όμως, δεν ήμασταν διατεθειμένες να μάθουμε να ράβουμε, είπαμε “design κάνουμε, θα βρούμε έναν τρόπο να φτιάχνουμε τσάντες χωρίς να ράβονται!”. Και επειδή το Ρομάντζο μάς δίνει 8 μήνες διαθέσιμους στην Θερμοκοιτίδα, μέσω του διαγωνισμού, είναι και αυτό ένα μέσο πίεσης, έχουμε, δηλαδή, ένα χρονικό περιθώριο ότι "μέχρι τότε πρέπει να έχω φτάσει μέχρι εκεί". Με την λογική φυσικά ότι έχουμε πάει και ένα ουσιαστικό βήμα παρακάτω.

lommer-05.JPG

Μου λέτε ότι αποφασίσατε να μην ράβετε τις τσάντες σας. Πώς ήρθε η ιδέα; Είναι και αυτό μέρος της φιλοσοφίας του brand;

A.M: Καταρχάς, θέλαμε να αντιμετωπίσουμε τις τσάντες σαν product και όχι σαν ένα fashion item, το οποίο σου δημιουργεί άλλους περιορισμούς. Οπότε, θέλαμε να είναι κάτι που μπορεί να λειτουργεί σωστά, αλλά και που να μπορεί να ανοίξει καινούργιους δρόμους, τόσο σε κατασκευαστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο υλικών.

Δ.Γ: Και σε επίπεδο εμπειρίας, γιατί όλο αυτό είναι και μια εμπειρία προς τον καταναλωτή, πώς θα το ανοίξει, θα το ξετυλίξει, θα το διπλώσει μόνος του, θα αλλάξει ιμάντες, καπάκι, θα κάνει δικούς του συνδυασμούς. Γιατί κάθε προϊόν έχει και το δικό του feature. Τα backpacks δεν ξεδιπλώνονται, αλλά οι φάκελοι αλλάζουν καπάκια και οι tote bags αλλάζουν χερούλια και διπλώνονται και σαν ρολό, οπότε έρχονται μαζί με οδηγίες για το πώς θα το φτιάξεις. 

lommer-08.JPG

lommer--01.jpg

Οπότε είναι σαν μια διαδραστική εμπειρία το προϊόν με τον καταναλωτή;

Ακριβώς!

Πείτε μου λίγο για τα υλικά με τα οποία δουλεύετε γιατί βλέπω ότι είναι λίγο…

Βιομηχανικά!

Ναι, ακριβώς! Είναι, λοιπόν, ένα το υλικό που χρησιμοποιείτε ή ψάχνετε κι άλλα;

Δ.Γ: Γενικά, ψάχνουμε συνέχεια! Αυτό μας εμπνέει! Το τι έχουμε γύρω μας και πως αλλιώς μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Να φτάσουμε δηλαδή τις δυνατότητές του κάπου που κάποιος άλλος δεν θα είχε φανταστεί. Αλλά τώρα έχουμε αναπτύξει ένα υλικό μόνο για εμάς, το καταφέραμε!

Α.Μ: Μετά από έναν χρόνο δουλειάς! Μετά από αρκετή μελέτη και πολύ ψάξιμο, φτιάξαμε ένα καινούργιο υλικό, το οποίο παράγεται για την Lommer αποκλειστικά.

Τι είναι αυτό το υλικό;

Δ.Γ: Ονομάζεται E.V.A (από εκεί έχουν πάρει και οι τσάντες τις ονομασίες τους) υπάρχει στην αγορά σε παρόμοια μορφή, αλλά το εξελίξαμε με τα χαρακτηριστικά που εμείς θέλαμε. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αφρώδες πλαστικό υλικό.

Α.Μ: Είναι στην ίδια κατηγορία των υλικών που χρησιμοποιούνται για τις σόλες παπουτσιών, οπότε είναι αρκετά ανθεκτικό. Αλλά εμείς το έχουμε «πειράξει» και λίγο και το έχουμε κάνει πιο απαλό. Θα τα δείτε όλα από τα μέσα Ιουνίου, που θα κυκλοφορήσουν τα νέα υλικά!

lommer-06.JPG

lommer-07.JPG

Ποιο είναι το process που ακολουθείτε για να βγάλετε ένα σχέδιο;

Δ.Γ: Εξαρτάται από το τι θέλουμε να κάνουμε. Δηλαδή, στην αρχή ψάχναμε το υλικό -αλλά επειδή πάντα κάποιο πρόβλημα θα αντιμετωπίζαμε με το εκάστοτε υλικό, προσπαθούσαμε να βρούμε την λύση. Αυτή είναι η... αρρώστια μας! Και κάθε σχεδιαστή δηλαδή! Εφόσον το ξεπεράσαμε αυτό το στάδιο και έχουμε ως δεδομένο το βασικό μας υλικό (στο οποίο έχουμε επενδύσει χρόνο και χρήμα για να φτιάξουμε κάτι αποκλειστικά δικό μας), θέλουμε να δούμε μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε τις ιδιότητες του υλικού, μέχρι και γίνει μια τσάντα. Δηλαδή, τι όγκο μπορεί να μας δώσει, τι διπλώματα μπορεί να μας δώσει, πιθανόν εναλλακτικούς τρόπους χρήσης (αν μπορεί να γίνει πουγκί, για παράδειγμα) και κάνουμε συνέχεια πειράματα με το υλικό. Αυτό δηλαδή μας καθοδηγεί. Είναι κάτι μεταξύ γλυπτικής και παιχνιδιού. Δεν σχεδιάζουμε σε χαρτί.

lommer-09.JPG

lommer-13.JPG

Πιστεύετε ότι ένας νέος Έλληνας ή Ελληνίδα σαν εσάς, έχει την δυνατότητα να πετύχει κάνοντας κάτι μη τετριμμένο στην χώρα μας; Από την προσωπική σας εμπειρία, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γίνει αυτό και να έχει επιτυχία;

Δ.Γ: Εξαρτάται από το πόσο πολύ το θέλεις και πόσο θα δουλέψεις.

Α.Μ: Πόσο θα το κυνηγήσεις και πόσο αφοσιωμένος θα είσαι σε αυτό, πόσο διατεθειμένος είσαι να θυσιάσεις πράγματα από την ζωή σου για αυτό και πόσο διατεθειμένος είσαι ώστε να μην κάνεις «εκπτώσεις»: Στην ποιότητα, τις απαιτήσεις που έχεις από το προϊόν και στα στάνταρ που θα βάλεις για να κυκλοφορήσει αυτό τελικά.

Γίνεται λοιπόν κάτι το διαφορετικό να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα;

Δ.Γ: Για εμάς δεν υπάρχει το «δεν γίνεται».

Α.Μ: Επίσης, θεωρούμε ότι μόνο το «διαφορετικό» μπορεί να υπάρξει πλέον. Υπάρχει τόσος πλεονασμός –σε όλους τους τομείς- που, αν δεν κάνεις κάτι να ξεχωρίσεις και απλά προσπαθήσεις να αντιγράψεις κάποιον άλλον, δεν έχεις καμία ελπίδα.

Δ.Γ: Αν δεν πας και λίγο κόντρα σε αυτούς που σου λένε “Μα που πας;”, ”Δεν πρόκειται να καταφέρεις”, “Δεν γίνεται” και δεν σε πιάσει το πείσμα, τότε δεν κάνεις τίποτα!

lommer-12.JPG

Έχουν υπάρξει πολύ αυτά στον δρόμο σας;

Α.Μ: Άπειρα! Κυρίως αυτό έχει υπάρξει!

Με την δική σας διαφορετική ματιά και αισθητική, πόσο σημαντικό θεωρείτε ότι είναι ένα αξεσουάρ σε μια εμφάνιση; Πώς θα συμβουλεύατε τις αναγνώστριες του AllYou να φορέσουν τα αξεσουάρ σας;

Δ.Γ: Δεν ξέρω αν «το ‘χουμε» και πολύ αυτό! (γέλια)

Α.Μ: Γενικά πιστεύουμε ότι ένα αξεσουάρ μπορεί εύκολα να σου καταστρέψει το look αλλά και να το απογειώσει. Μπορεί, δηλαδή, να φοράς ένα total black look και να κρατήσεις μια τσάντα, να φορέσεις ένα παπούτσι ή ένα γυαλί και να το πας σε άλλο επίπεδο.

lommer-15.JPG

Υπάρχει κάποιο άμεσο project στα πλάνα σας;

Δ.Γ: Περιμένουμε κάποια νέα υλικά και μεγαλώνουμε την ομάδα μας. Γενικά, χαιρόμαστε που πιστεύουν σε εμάς και που ξεπεράσαμε αυτό το “δεν γίνεται”. Αφού είδαμε ότι… έγινε και ότι έχει μεγάλη ανταπόκριση και από το εξωτερικό –γιατί εμείς οι Έλληνες το έχουμε αυτό, αν σου πουν απ' «έξω» ότι είσαι καλός, τότε είσαι καλός!-, έχει αρχίσει κόσμος και επενδύει σε εμάς (από άποψη χρόνου και δουλειάς). Συνεργαζόμαστε με τα παιδιά που βρίσκονται και αυτοί στον χώρο του Ρομάντζο, τους Befoolish, (οι οποίοι μας φτιάχνουν τον νέο μας site) και μετά αφού φύγουν και κάποιες υποχρεώσεις από τα χέρια μας, θα βρούμε τον χρόνο για να σχεδιάσουμε νέα σχέδια, να ανακαλύψουμε νέα υλικά.

Website: http://www.lommer.gr/bags/

Facebook: lommer-09.JPG

Instagram: https://www.instagram.com/wearelommer/

Website / Romantso: http://www.romantso.gr/



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares