Skip to main content

INTERVIEW

Νίκος Περάκης: «…Tα μικρά όνειρα διαρκούν, συνήθως, πιο πολύ απ’ τα μεγάλα!»

"Success Story" στις κινηματογραφικές αίθουσες (από 2 Νοεμβρίου) και ο, στοχαστικά ανήσυχος, Νίκος Περάκης, λίγο πριν την πρεμιέρα της καινούργιας «γκρίζας» κωμωδίας  του, μιλάει αποκλειστικά στο allyou.gr και τη Μελίνα Αδαμοπούλου.


Μελίνα Αδαμοπούλου

Πάντα ο Νίκος Περάκης μου έλυνε όλες μου τις απορίες! Kάθε είδους και κάθε εποχής.. Από πού ν’ αρχίσω και πού να τελειώσω. 30 και… χρόνια κρατάει η γνωριμιά μας! 30 και… χρόνια ερωτήματα με αποδέκτη, εκείνον! Πολιτικό ήταν το ερώτημα  μου; Ο Περάκης ψύχραιμα ενεργός και γνώστης της πολιτικής είχε την απάντηση: τη σωστή! Υπαρξιακό ήταν το πρόβλημα μου; Πάλι ο Περάκης είχε τη λύση: στοχευμένη και αποτελεσματική. Καλλιτεχνική ήταν η αναζήτηση μου; Σίγουρα ο Περάκης είχε τη σωστή τεχνική για να με πάει εκεί που ήξερε πως ήθελα. Ακόμα και… διαδικτυακά με κάλυπτε ο «κάτοικος Ψυρρή» μέσα από τον ιστότοπό του ( www.nikosperakis.gr). Και πάντα μέσα από εικόνες, ατάκες, ανατροπές, όρους, λέξεις, χιούμορ, πάθος.

Pixel

Μέσα από 13 ταινίες μεγάλου μήκους ο Νίκος Περάκης δεν σταμάτησε ποτέ να με εκπλήσσει και να με «τροφοδοτεί» με ιδέες, σκέψεις, επιχειρήματα, ιστορίες , συμπεριφορές. Mε τη «Λούφα και Παραλλαγή», τον «Βιο και Πολιτεία», την «Άρπα Κόλλα»,  το «Art –Therapy»,τη «Φούσκα», τις «Σειρήνες στο Αιγαίο»...

Και τώρα έρχεται να με (να μας) ξαφνιάσει μ’ έναν «παθιασμένο έρωτα στα χρόνια της απερισκεψίας», με μια ιστορία που ενώ είναι βγαλμένη απ’ την πραγματικότητα μοιάζει να ξεπερνάει τα σύνορα και της πιο τρελής φαντασίας. Με την 14η ταινία του, το "Success Story", που ο ίδιος λέει πως είναι ταινία «σχεδόν ιστορική και άκρως διδακτική», ενώ πιστεύει πως ο όρος success story έχει γίνει συνώνυμο της απάτης, ο Περάκης συνεχίζει να με (να μας) εκπλήσσει. Μέσα από ένα χρονικό της σημερινής Ελλάδας όπου αυταπάτες ματαιώνονται, ετερώνυμα έλκονται, ίντριγκες, συνωμοσίες και σκοτεινά παιχνίδια εξουσίας παίζονται από πανίσχυρους παίκτες.

Δεν ξέρω αν για σένα τα έξι χρόνια που πέρασαν από την τελευταία ταινία του Περάκη ως το “Success Story” ήταν λίγα, πολλά ή απολύτως τηλεοπτικά, για μένα πάντως ήταν σαν να μην εύρισκα τη σωστή δόση και αναλογία συστατικών απάντησης σε κανένα από τα ερωτήματα μου, πολιτικού, ερωτικού και πολιτισμικού περιεχομένου!
 

perrakistablet.jpg


Τι είναι το Success Story, κύριε Περάκη: Μια ακόμα ταινία, μια ταινία για την Ελλάδα της πτώχευσης, ο τρόπος σας να εκφράσετε την αντίθεση σας στο νέο κατεστημένο;

Τίποτα απ΄ όλα αυτά τα μικροπολιτικά. Την κρίση την νοιώθουμε στο πετσί μας, ακόμη και την πτώχευση που αιωρείται πάνω από τα κεφάλια μας και τα ξεκάρφωτα κεραμίδια. Και το νέο κατεστημένο, έχει μάθει να αλλάζει και να προσαρμόζεται πιο γρήγορα, ακόμη κι από τις πιθανές αντιθέσεις μας. Για αυτό το Success Story διαδραματίζεται την 7ετία 2007 έως 2014 που τα πράγματα έτρεχαν βασανιστικά αργά. Είναι μια σχεδόν ιστορική και άκρως διδακτική ταινία, με πολλές συνταγές για την αντιμετώπιση της επόμενης 7ετίας, ζωή να΄ χουμε.  

Τι σημαίνει για σας "επιτυχία";

Το να κάνεις ό,τι θες και να μην δίνεις λογαριασμό σε κανέναν ούτε να φοβάσαι τις συνέπειες. Καλή ώρα ο Ρουβίκωνας. Κι εγώ το έχω καταφέρει, δυστυχώς σε πολύ μικρό βαθμό, γιατί πληρώνω ακόμη και ΕΝΦΙΑ.

Ο Περάκης του "Λούφα και Παραλλαγή" (1984) πόσο διαφορετικός είναι από τον Περάκη του "Success Story";

Η Λούφα ήταν μια βιωματική ταινία που έζησα σαν φαντάρος την επταετία. Αυτή εδώ είναι η ιστορία μιας ακραίας σχέσης, που θα ευχόμουν να μην την ζήσει κανένας, αν δεν έβλεπα διάφορους που το πάνε φιρί-φιρί.
 

Πόσο ειρωνικός είναι ο τίτλος της ταινίας σας; 

Όσο κυνικά είναι τα στόρι που λανσάρουν από καιρού εις καιρόν οι κυβερνήσεις μας, περιοδικά life style και διαφημιστικές καμπάνιες. Ευτυχώς είμαστε λαός πράος, εύπιστος και υπομονετικός και δεν αντιδρούμε σαν τους διάφορους χουλιγκάνους και βανδάλους που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Διαβάζω πως η ταινία "μιλάει" για έναν "παθιασμένο έρωτα στα χρόνια της απερισκεψίας". Η απερισκεψία  αφορά  την εποχή που ζούμε ή τους ήρωες σας;

Δεν μιλά μόνο για τον παθιασμένο έρωτα, αλλά τον δείχνει κιόλας σε όλες του τις εκφάνσεις. Όσο για την απερισκεψία, αν πιστεύει κανείς τον κύριο Πάγκαλο, αφορά όλον τον πληθυσμό, από την μεταπολίτευση και μετά, μη εξαιρουμένων εννοείται και των κυβερνήσεών του.

Ένας παθιασμένος έρωτας μπορεί να είναι success story;

O όρος success story έχει γίνει συνώνυμο της απάτης. Πιστεύω στο πάθος στον έρωτα αν και στην ταινία η Φιόνα -η πρωταγωνίστρια-  λέει στον Μαρκουλάκη, τον επίδοξο εραστή της: Μόλις ξεθυμάνουν οι  ενδορφίνες, μην τον είδατε τον Παναγή.  Παναγή τον λένε στην ταινία, τον καημένο.
 

perakissuccess.jpg


Υπάρχει, για σας, κάποιο success story στη σημερινή Ελλάδα;

Αν δεν λάβουμε υπόψη τα μέσα με τα οποία αναδείχτηκε και καθιερώθηκε ως τοιούτο, υπάρχουν πολλά, ίσως και χιλιάδες μικρά, αν λάβει κανείς υπόψη του τα χιλιάδες κομματικά στελέχη, τους οπαδούς και συγγενείς που έχουν πραγματοποιήσει το μικρό όνειρό τους. Καλά είναι και τα μικρά, συνήθως διαρκούν περισσότερο από τα μεγάλα.

Μετά από 45 χρόνια στον κινηματογράφο, ποια είναι η σχέση σας με το κοινό;

Έχω την εντύπωση, ότι έχει δει τις περισσότερες ταινίες μου στην τηλεόραση και ξέρει τουλάχιστον τι το περιμένει, αν πάει να τις δει στο σινεμά. 

"Το Success story" θα έχει part two;

Υποψιάζομαι ότι η κυρία Μπέη, η οποία εκτός από το σενάριο έγραψε και το μυθιστόρημα σαν οικογενειακή σάγκα, κάτι έχει στα σκαριά, αλλά δεν το λέει ακόμα γιατί μάλλον περιμένει να συμβεί καμιά ανατροπή ή κανένα χάπι εντ ή κάτι ενδιαφέρον τέλος πάντων, γιατί το σενάριο που ζούμε είναι σαν βαρετό σήριαλ.

 

 

ΙΝFO
 

successstoryin.jpg

Σύνοψη

Παναγής Πάνδωρας (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης): εύπορος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη, γοητευτικός κι αδίστακτος.
Τζορτζίνα Τσελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη): άνεργη ηθοποιός, κόρη μικροαστών καλλιτεχνών, όμορφη και αποφασισμένη να πετύχει.
Οι δυο τους, παρά τις διαφορές τους, ερωτεύονται ξαφνικά, απερίσκεπτα και παράφορα και παντρεύονται. Η Τζορτζίνα, στην προσπάθειά της να ταιριάξει στο περιβάλλον του Παναγή, απαρνιέται τον εαυτό της. Το δημιουργικό της αδιέξοδο, σε συνδυασμό με μια δύσκολη εγκυμοσύνη, την μεταμορφώνουν, καθώς συνειδητοποιεί πως τίποτα δεν είναι όπως το φαντάστηκε στο γάμο της.

 


 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νίκος Περάκης
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη 
Διεύθυνση Παραγωγής:Βαγγέλης Μπαλάφας
Ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Βάσω Καβαλιεράτου, Αννίτα Κούλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Νάσος Παπαργυρόπουλος, Ηλίας Βαλάσης, Πάνος Κρανιδιώτης, Γιάννης Κοκιασμένος. Συμμετέχει ο Δημήτρης Πετρόπουλος

Φιλική συμμετοχή: Μαρία Αλιφέρη,Ευαγγελία Μουμούρη, Μαρία Μπακοδήμου, Ορφέας Αυγουστίδης

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Claudio Bolivar GSC
Μοντάζ: Κωνσταντίνος Αδρακτάς
Μουσική: Δημήτρης Κοντόπουλος
Σκηνογράφος: Λίνα Πάτσιου
Ενδυματολόγος: Βάσω Τρανίδου
Διανομή ODEON

Διαβάστε επίσης

INTERVIEW

«Το «ανήμερο» είναι ό,τι δεν ησυχάζει μέσα μας» Λένα Καλλέργη

Η ποιήτρια Λένα Καλλέργη συνομίλησε με την Αγγελική Λάλου και το allyou.gr για τα «ήμερα» και τα «ανήμερα» της ψυχής και της ζωής μας

INTERVIEW

«Ο τίτλος Πρέσβειρα της Βραζιλιάνικης Μουσικής είναι μια δικαίωση για την αφοσίωσή μου στη μουσική» Μιράντα Βερούλη

Λίγο πριν την εκδήλωση «Από το Φάντο στη Σάμπα» που είναι αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Πορτογαλικής Γλώσσας στις 16/5 στο Half Note, η Μιράντα Βερούλη σε μια συνέντευξη στην Αγγελική Λάλου

INTERVIEW

«Είχα την υπομονή να “δυσκολευτώ” λίγο παραπάνω, αλλά να υπάρξω μουσικά όπως θέλω και μου ταιριάζει» Βασιλική Μιχαλοπούλου

Λίγο πριν το live της στο Faust, η Βασιλική Μιχαλοπούλου σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο allyou.gr και την Αγγελική Λάλου

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Τετάρτης 26 Ιουνίου

Φροντίστε να είστε ξεκάθαροι σε αυτά που ζητάτε

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Κάντε την έκπληξη με πέστο-καλαμποκόψωμο

Μια καλοκαιρινή γεύση αγαπημένων παιδικών αναμνήσεων

BLOGS

«Δεν θα βρείτε ποτέ ηρεμία μέχρι να ακούσετε την καρδιά σας» George Michael

Γεννήθηκε σαν σήμερα και εμείς συνεχίζουμε να γιορτάζουμε τον έρωτα και τη ζωή με τα τραγούδια του