Skip to main content

ΥΓΕΙΑ

Πεθαίνεις από (θερμο)πλήξη; 

Εντάξει, μπορεί η θερμοπληξία να μην απειλεί τη ζωή σου, σίγουρα όμως απειλεί τις διακοπές σου. Να πώς θα την αντιμετωπίσεις!  


Μαρία Μυλωνά

Το γνωρίζεις ήδη καλά, αλλά θα το ξαναπούμε: η σωστή ενημέρωση μπορεί να σε γλιτώσει από μία πληθώρα προβλημάτων που σχετίζονται με την υγεία σου. Ένα από τα πιο… επίκαιρα, είναι και η θερμοπληξία. Θέλεις να μάθεις τα πάντα γι' αυτή; 

Pixel

Αναγνώρισέ την

Οι συνήθεις προειδοποιητικές ενδείξεις της θερμοπληξίας περιλαμβάνουν: 

* πολύ υψηλό πυρετό (μέχρι και 42οC)

* έντονη ζαλάδα και εξίσου έντονο πονοκέφαλο

* καυτό και ξηρό δέρμα

* απουσία ιδρώτα

* γενικότερη καταβολή του οργανισμού

* ταχυπαλμία

* απώλεια των αισθήσεων (σε προχωρημένο στάδιο)

Πρόλαβέ την 

* Ο πρώτος και σημαντικότερος κανόνας είναι –προφανώς- να αποφεύγεις την υπερβολική έκθεση σου στην ήλιο, κυρίως τις θερμές ώρες της ημέρας. Προσπάθησε να μένεις όσο το δυνατόν περισσότερο σε δροσερά και σκιερά μέρη. 

* Προσπάθησε να αποφύγεις την έντονη σωματική δραστηριότητα και την άσκηση, ιδιαίτερα σε χώρους όπου η θερμοκρασία είναι ιδιαίτερα υψηλή, έχει άπνοια ή έντονη υγρασία. 

* Προσάρμοσε κατάλληλα τη διατροφή σου, δίνοντας έμφαση σε ελαφρά και μικρά γεύματα με φρούτα και λαχανικά. Φυσικά, θα πρέπει να πίνεις άφθονα υγρά, ενώ καλό είναι να αποφεύγεις την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών. 

*Εκτός από την ενυδάτωση εκ των έσω, καλό είναι να διασφαλίσεις τη δροσιά και… εκ των έξω! Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Κάνε πολλά δροσερά ντους στη διάρκεια της ημέρας και κατά διαστήματα προσπάθησε να τοποθετείς ψυχρά επιθέματα στο μέτωπο και το λαιμό σου. 

Αντιμετώπισέ την

Εκτός από το προφανές (βλ. να ζητήσεις άμεσα ιατρική βοήθεια), φρόντισε να: 

* Βγάλεις τα ρούχα σου και να μπεις στην μπανιέρα, την οποία θα γεμίσεις με κρύο (όχι παγωμένο) νερό. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τοποθέτησε πετσέτες με πάγο στο σώμα σου ή σκούπισέ το με πανιά μουσκεμένα με νερό ή καθαρό οινόπνευμα.

* Συνέχισε την παραπάνω διαδικασία μέχρι η θερμοκρασία σου να πέσει στους 37ο-38οC. Μόλις τα καταφέρεις, σκούπισε το σώμα σου, ντύσου ελαφρά με δροσερά ρούχα ή σκεπάσου με ένα στεγνό σεντόνι. Φρόντισε να παραμείνεις σε δροσερό και σκιερό μέρος.

* Στο μεταξύ, πιες νερό με αλάτι (1 κ.γ. σε 1 λίτρο νερό) και κάνε μαλάξεις σε διάφορα σημεία του σώματος του. Απόφυγε να πιεις αλκοόλ, όπως και καφέ, τσάι ή άλλες διεγερτικές ουσίες. 

* Μην παραλείψεις να μετράς τη θερμοκρασία σου, ανά 10 λεπτά. 

Διαβάστε επίσης

ΥΓΕΙΑ

Γιατί πρέπει να σταματήσεις να φοράς στενά ρούχα στην καθημερινότητά σου

Μια φορά στο τόσο είναι ΟΚ, όμως σε γενικές γραμμές τα στενά ρούχα πρέπει να αποφεύγονται

ΥΓΕΙΑ

7 απρόσμενοι τρόποι για να διατηρηθείς δροσερή στον καύσωνα

Πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση πέρα από το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα

ΥΓΕΙΑ

4 εύκολα tips για να ξυπνάς το πρωί με ενέργεια και όρεξη

Αν χρειάζεσαι γερανό για να σηκωθείς από το κρεβάτι και νιώθεις δύστροπη, υπάρχει λύση

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Τετάρτης 26 Ιουνίου

Φροντίστε να είστε ξεκάθαροι σε αυτά που ζητάτε

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Κάντε την έκπληξη με πέστο-καλαμποκόψωμο

Μια καλοκαιρινή γεύση αγαπημένων παιδικών αναμνήσεων

BLOGS

«Δεν θα βρείτε ποτέ ηρεμία μέχρι να ακούσετε την καρδιά σας» George Michael

Γεννήθηκε σαν σήμερα και εμείς συνεχίζουμε να γιορτάζουμε τον έρωτα και τη ζωή με τα τραγούδια του